Jo, fast vissa påståenden är svåra att svara på så att det blir bra svar. En del av det som jag har skrivit här är sådana påståenden som mina föräldrar har kommit med och visst är det sant att de inte har rätt att bestämma vilka åsikter som jag ska ha, men samtidigt är det svårt att säga ifrån heller på ett så bra sätt som möjligt. Ta det här med muslimska killar till exempel. Mamma påstår att alla muslimska killar är ute efter att ha sex bara för att man tittar på dem. Själv har jag blivit utnyttjad av en muslimsk kille och en tjej från Iran har berättat att när killarna kommer hit till Sverige och ser alla i deras ögon fria tjejer som inte bär slöja tror de att de bara kan välja ut en tjej och ligga med henne. I deras kultur är det inget konstigt med att en man kan ha flera fruar. När jag gick i åttonde klass hade vi en kille som var muslim och hette Muhammed i vår klass, men han var inte benägen att ligga med varenda tjej han såg. Kalla det för myter, fördomar eller vad du vill, men det är väldigt viktigt att komma ihåg att föräldrar har en stark påverkan på vilka åsikter som man själv har. Jag har fått läsa att min mamma har fel i det som hon har sagt till mig och det har hon säkert, men tyvärr kan jag inte säga det till henne utan att riskera att frågas ut och hon vill ta reda på varifrån de uppgifterna kommer.
Lazy Pethead