Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Män är märkliga tingestar :idea:
Ja och den här mannen han en logik som jag aldrig stött på tidigare! Motsäger sig själv hela tiden och är rent ut sagt elakt mot mig och när jag påpekar det får jag svar som "ja det är så jävla synd om dig".
Och då är han typ 15 år äldre än vad jag är... :cautious:

Jag stör mig på att Kulturnyheterna är mellan riksnyheterna och lokala nyheterna. Jag vill kunna se Riks- och lokala nyheterna i en följd. Stör mig på Kulturnyheterna över huvud taget, tycker de är rätt onödiga.
:wtf:

Stör mig på "snubben" som inte förstår varför jag lämnar honom ifred efter att han har sagt att han inte vill ses längre!:confused: Det är ju just därför jag lämnar honom ifred. Han vill ju inte ha kontakt mer, men ändå blir han sur på mig över det... Alltså?

Men det vet väl alla att nej betyder ja och att nej tack till mer kontakt betyder stalka mig! Eller hur var det nu igen :cautious:

Eftersom du frågar varför: det KAN vara så att barnen har diagnoser som gör att hon får ett helvete med dem - eller rättare sagt med sura medpassagerare - om hon inte underhåller dem hela tiden när de åker tunnelbana. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Jag har läst tillräckligt många vittnesmål från ledsna föräldrar som fått kritik från främlingar som inte fattar hur det kan vara att ha ett barn med t ex autism.
Alltså, tack för att du skrev det där. Hon-som-som-måste-jaga-sin-autistiska-son-annars-över-hela-perrongen.

Men du, folk VILL ju disskutera med dig. Det är du som väljer att inte svara på andra inlägg än de som håller med dig.
Om alla bara ska hålla med dig är det ingen diskussion.
Jo, fast vissa påståenden är svåra att svara på så att det blir bra svar. En del av det som jag har skrivit här är sådana påståenden som mina föräldrar har kommit med och visst är det sant att de inte har rätt att bestämma vilka åsikter som jag ska ha, men samtidigt är det svårt att säga ifrån heller på ett så bra sätt som möjligt. Ta det här med muslimska killar till exempel. Mamma påstår att alla muslimska killar är ute efter att ha sex bara för att man tittar på dem. Själv har jag blivit utnyttjad av en muslimsk kille och en tjej från Iran har berättat att när killarna kommer hit till Sverige och ser alla i deras ögon fria tjejer som inte bär slöja tror de att de bara kan välja ut en tjej och ligga med henne. I deras kultur är det inget konstigt med att en man kan ha flera fruar. När jag gick i åttonde klass hade vi en kille som var muslim och hette Muhammed i vår klass, men han var inte benägen att ligga med varenda tjej han såg. Kalla det för myter, fördomar eller vad du vill, men det är väldigt viktigt att komma ihåg att föräldrar har en stark påverkan på vilka åsikter som man själv har. Jag har fått läsa att min mamma har fel i det som hon har sagt till mig och det har hon säkert, men tyvärr kan jag inte säga det till henne utan att riskera att frågas ut och hon vill ta reda på varifrån de uppgifterna kommer.
Lazy Pethead

Jo, fast vissa påståenden är svåra att svara på så att det blir bra svar. En del av det som jag har skrivit här är sådana påståenden som mina föräldrar har kommit med och visst är det sant att de inte har rätt att bestämma vilka åsikter som jag ska ha, men samtidigt är det svårt att säga ifrån heller på ett så bra sätt som möjligt. Ta det här med muslimska killar till exempel. Mamma påstår att alla muslimska killar är ute efter att ha sex bara för att man tittar på dem. Själv har jag blivit utnyttjad av en muslimsk kille och en tjej från Iran har berättat att när killarna kommer hit till Sverige och ser alla i deras ögon fria tjejer som inte bär slöja tror de att de bara kan välja ut en tjej och ligga med henne. I deras kultur är det inget konstigt med att en man kan ha flera fruar. När jag gick i åttonde klass hade vi en kille som var muslim och hette Muhammed i vår klass, men han var inte benägen att ligga med varenda tjej han såg. Kalla det för myter, fördomar eller vad du vill, men det är väldigt viktigt att komma ihåg att föräldrar har en stark påverkan på vilka åsikter som man själv har. Jag har fått läsa att min mamma har fel i det som hon har sagt till mig och det har hon säkert, men tyvärr kan jag inte säga det till henne utan att riskera att frågas ut och hon vill ta reda på varifrån de uppgifterna kommer.
Lazy Pethead

Föräldrar kan ha stark påverkan på sina barn i vissa fall men även för barn kan åsikterna skilja sig väldigt mycket från föräldrarnas åsikter. Som vuxen bör man bilda sig sin egen åsikt, bli sin egen person och det är det många har skrivit till dig. Ingen har påstått att du ska säga till dina föräldrar att de har fel. Det behövs inte och de får tro och tycka vad de vill. Det är inte din uppgift att väcka dem ur deras fördomsträsk utan de har själva ansvar för att ta reda på fakta. Den springande punkten är att du inte behöver tycka som de gör utan du har rätt till din egen åsikt. Ibland kan behovet av att diskutera olika åsikter uppkomma men ibland så får man välja sina strider och bara släppa. För den sakens skull behöver man inte vara överens och man behöver absolut inte tycka som föräldrarna utan man har alltid rätt till sina egna åsikter.

Om du framför en åsikt så tar majoriteten av de som läser vad du skriver det som din åsikt. När du då sedan skriver att det är dina föräldrars åsikt så undrar många varför du ens presenterar deras åsikter och inte dina egna. Det finns ingen anledning att föra fram dina föräldrars åsikter överhuvudtaget här. Vill de framföra sina åsikter så får de göra det själva, du behöver inte göra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
65 445
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 071
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 430
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 844