HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag kör a la Habina jag med och tar kort ut minnet

1. Quarter4ever, ulv, blev tjuvad på käket och uppäten av Lenis första natten
2. Lobelia. Jaa, vad ska man säga här? Hade dåligt med tid i början. Har ingen aning om vad hon har för tankar eller åsikter. Men kan mycket väl bero på att jag inte läst ordentligt som att hon inte skrivit något speciellt.
3. Lenis. Var tjuv och fick offra sig för att ta död på q4 första natten
4. Blacksmithfarm, Har som vanligt lagt tidiga röster, har mest (bara?) röstat på onda, men har också haft en del misstankar mot sig.
5. cirkus. Har enligt henne själv fastnat i lite felaktiga spår. Kommenterade tidigt Snurris godförklaring 1a dagen vilket får mig att vilja stoppa henne åt det godare hållet.
6. Habina Försökte få oss att fatta att Ferrari var god, tror att hon hade någon info om Ferrari, Habina är den jag är mest säker på som god förutom migo self
7. Snurrfian. Ulv som lynchades dag 2
8. bollen__ jag trodde hon var ulv och var med och lynchade henne dag 3, visade sig vara onda tvillingen.
9. Klara. Lynchades dag 1 och var god tvilling
10. Mirtai. Har lagt ganska tidiga röster, jag har fått känslan av att hon lagt sina röster på sådana som varit uppe för diskussion sedan innan, men hon har själv inte deltagit i diskussionerna så mycket utan klämt till med en röst direkt. Bara röstat på onda.
11. FiaM, Blev käk och råkade ta med sig vår ängel Ferrari, jag jag hatar att vara jägare, är alltid rädd för att jag ska råka göra samma sak :p
12. Paddington. Har börjat bli lte misstänkt, och där kom det hoppsan 2 röster till på henne. Jag håller med om att hon är lite skum, hon ville inte heller riktigt ta ställning till Snurrfian i DL1 vilket skulle kunna peka på att hon är en kollega.
13. Gabby_Ossi. Har haft dåligt med tid och inte bidragit med ett jota förutom att vara med och lyncha bollen__
14 Ferrari. Fick tidigt misstankar pga en kommentar om Paddi, blev sedan misstänkt för att vara ond tvilling pga Klaras röst och även (får)ulv men visade sig vara ängel när FiaM jagade henne.
15.Ileo. Ny spelare som verkar ambitiös och har skrivit bra inlägg även om hon får en del saker om bakfoten.
16. Hedinn, missade röst igår men annars kan jag inte direkt komma på så mycket om henne heller.

jag blir lite fundersam på till exempel Gabbys sammanställning - hon har helt rätt om sig själv, hon har inte bidrag med så särskilt mycket och jag blir förvånad över att det är så få egna reflektioner. Typ som den om bsf: "Har som vanligt lagt tidiga röster, har mest (bara?) röstat på onda, men har också haft en del misstankar mot sig." jag tycker ju det finns så mycket mer att säga om henne.

Det svåra med de som inte kommer med egna reflektioner är att det är så svårt att hitta något att ta på. Är det en ulvig strategi från Gabby? Jag vill ju inte rösta på ngn pga den har tidsbrist, men just frånvaron av reflektioner stör mig. En ulvkandidat!

DL4 21:30

15:44 Mirtai röstar på Paddington
19:22 Blacksmithfarm röstar på Paddington
19:27 Hedinn röstar på Paddington
Paddington: 3

Alltså nu griper jag efter halmstrån. Men det känns som att @Lobelia mest hoppar in i tråden, säger något kort och försvinner igen. Jag får ulvradarn på sådant, de andra som varit inne har i alla fall försökt bidra med någonting för att föra leken framåt... Vet inte om jag är helt fel ute, men någonstans måste rösten läggas och eftersom jag inte hunnit kolla närmare på blacksmithfarm, så får det bli såhär ikväll.

Habina röstar på lobelia

Nu försvinner jag iväg, först fodra hästar och sedan titta på tv. Så inget hängande här inne kring dl för mig. :(

Men regler är att skydda sig själv första natten. Och det är ingen uttalad natt som god lyan fick sia. Så hur skulle ängeln veta vilken?
Goda lyan siar väl inte, goda lyan ger bort paket...

Tilläggsinfon från våra LLs om att goda lyan skulle få en valfri natts hela spioninfo kom efter NattDl1, därav spelade de i blindo med sitt första paket å kan inte veta så mycket - då skulle iaf inte jag ge bort en sia som första paket...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar