HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Ok, nu kör vi stenhårt rakt in i kaklet. Helt utan att gå tillbaka och läsa, bara rakt ur minnet!

1. Quarter4ever. Har jag för mig var ulv.
2. Lobelia. Tror jag är kvar i leken.
3. Lenis. Var en hjälte och drog med sig en ulv. Tjuv tror jag rollen var.
4. Blacksmithfarm. Misstänker jag, men jag har hamnat i "varför misstänker jag henne nu igen?", så det måste jag kolla upp.
5. cirkus. Har för mig att hon är kvar, men framförallt att hon har en fin men sjuk hund. :(
6. Habina. Fortfarande hög på socker!
7. Snurrfian. Dog också va? Ulv, ulv, ulv!
8. bollen__. Var onda tvillingen, det minns jag helt klart.
9. Klara. Var den stackars goda tvillingen som lynchades först.
10. Mirtai. Har bara röstat på onda, men jag vet inte så mycket mer än så.
11. FiaM. Försökte vara en hjälte, men jag blev bara ledsen av det hela. Jägare hette rollen.
12. Paddington. Mystisk varelse. Får inget grepp om henne och vi brukar hitta varandra snabbt, så hon är kanske ulv?
13. Gabby_Ossi. Är hon med? O_o
14 Ferrari. Min polare som var tvungen att hänga med jägaren ut ur leken. :cry:
15.Ileo. Öööh. Ny på att leka. Verkar lite virrig, men så mycket bättre än när jag började leka. Oklart om det gör henne god eller ond.
16. Hedinn. Var som vanligt full och missade att rösta. :rofl:

Ok, nu kör vi stenhårt rakt in i kaklet. Helt utan att gå tillbaka och läsa, bara rakt ur minnet!

4. Blacksmithfarm. Misstänker jag, men jag har hamnat i "varför misstänker jag henne nu igen?", så det måste jag kolla upp.
5. cirkus. Har för mig att hon är kvar, men framförallt att hon har en fin men sjuk hund. :(
11. FiaM. Försökte vara en hjälte, men jag blev bara ledsen av det hela. Jägare hette rollen.
12. Paddington. Mystisk varelse. Får inget grepp om henne och vi brukar hitta varandra snabbt, så hon är kanske ulv?
15.Ileo. Öööh. Ny på att leka. Verkar lite virrig, men så mycket bättre än när jag började leka. Oklart om det gör henne god eller ond.
:rofl::rofl::rofl:

Fantastisk sammanställning! :rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: :love: :love: :love:

Sett utifrån att vi nu vet Ferraris roll så tycker jag det här inlägget om Mirtai är väldigt intressant och hon röstar även på Mirtai

Eftersom goda lyan m all sannolikhet bör ha skickat ett paket till Ferrari eftersom Ferrari troligen följt regelboken och skyddad sig själv första natten.
Jag kanske missat något men hade verkligen den goda lyan tillgång till spioninfo första natten?

Ok. Snart dags att äta. Lika bra att rösta först.

Blacksmithfarm röstar på Paddington
Då jag tror att hon är ond. När jag gjorde min sammanställning i fm så kom jag fram till ett antal kandidater.
Mirtai som jag hoppas är god röstar där. Och habina som jag gissar är god verkar i sin sammanställning också fundera över paddi (:love:)

INFORMATION FRÅN GREVINNAN AV GRANTHAM & LADY MARY!

Efter att ha fallit till föga (jag måste ju ha ett snack med Bates också) gick jag, Rose och Papa till Bates Cottage utklädda till working class people. Rose hävdade att vi skulle något (eller hitta på "hyss":confused:), men vi ignorerade henne och tog istället med ett paket. Till Bates Cottage har levererats:

Spioninfo - goda lyan kan valfri natt få full spioninfo (når lyan efter natt-DL). En av raderna väljer goda lyan att skicka till valfri spelare nästkommande dag-DL. Men - om Daisy (onda spionen) lever hamnar raden även hos henne. Om Daisy är död lottas bland resterande rader (om det finns några) och den raden hamnar i ulvlyan. Spioninfon funkar som vilket paket som helst.

Alltså: Goda lyan får spioninfo och genom att ta emot de måste de välja en mottagare till nästa DL.
@Lobelia

Det här skrevs torsdag så nej, de hade troligen inte spioninfo dl1

Citerar jag mig själv här och plockar bort de som inte är kvar (plus mig själv). Åtta stycken att ha ångest över. Hm... Jag tror jag börjar med de tre som har minst inlägg.

2. Lobelia.
4. Blacksmithfarm.
5. cirkus.
10. Mirtai. Har röstat på snurrfian i dl1 och 2. Påpekar själv när jag missar att hon endast röstat på onda, oklart om det säger något om hennes roll dock. Röstar sedan på bollen__ i dl3 och har nu röstat på paddington pga att paddington envisas med att misstänka mirtai. Antingen är bägge goda eller en av dem ond, men jag har svårt att se dem i lyan ihop...
12. Paddington.
13. Gabby_Ossi. Har skrivit att hon hajade till för ferraris inlägg att hon väntade på paddingtons uppräkning, men väljer att inte rösta där i första dl utan på cirkus pga cirkus röst på mig. Röstar sedan på ferrari i dl2 då hon tror att ferrari är onda tvillingen. Tror sedan att cirkus kan vara god i och med att hon gick på snurrfian om sin godförklaring. Skriver en del kring snurrfians godförklaring. Röstar sedan på bollen__ i dl3 pga att denna inte ville ta ställning i dl1. Hon är sedan nöjd med att ha prickat en ond, även om hon föredragit en ulv. Där får jag lite vibbar ändå...

Oj, ja, jag hade ju också bollen__ mer troligt i lyan. Men med tanke på hur off jag har varit hittills var det väl ändå ganska bra att pricka en ond, och det var iaf bättre än att lyncha en god. Sedan kanske röstningen inte säger så mycket eftersom lyan antagligen inte hade koll på bollen__s roll.

15.Ileo. Har varit väldigt ambitiös och gjort sammanställningar, men missförstår en del saker. Är dock snabb att reda ut dem och jag får en känsla av att hon kan vara god. Men jag är på intet vis säker.
16. Hedinn.

Ok. Snart dags att äta. Lika bra att rösta först.

Blacksmithfarm röstar på Paddington
Då jag tror att hon är ond. När jag gjorde min sammanställning i fm så kom jag fram till ett antal kandidater.
Mirtai som jag hoppas är god röstar där. Och habina som jag gissar är god verkar i sin sammanställning också fundera över paddi (:love:)

Gaaaah! Nu blir jag nervös att du och mirtai är onda ihop och skrattar åt mig i lyan. :nailbiting:

Jaha, med personalen på sjukhus igen så åkte jag visst på att ta hand om en jäkla massa djur ikväll. Så jag får rösta nu och hoppas att jag inte gör bort mig totalt.
@Lobelia

Det här skrevs torsdag så nej, de hade troligen inte spioninfo dl1
Det har ni rätt i, så långt tänkte jag inte. Då är det helt klart mindre troligt att Ferrari fått ett sånt paket.

Då Paddington verkar ha fastnat på Mirtai som ond, och jag inte tror att Ferrari haft info om Mirtais roll, så misstänker jag att Paddi kan vara ond som hittade något som kunde tas för en sia från en god.

Hedinn röstar på Paddington

Jag döööööör :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar