HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jadu, jag kan ju säga att jag inte vill varken ond eller godförklara någon utifrån bara röstraden, dessutom så i ffa senaste lynchen så är det ju skitsvårt att öht dra några slutsatser eftersom lyan antagligen inte visste bollens roll - de kan lika gärna ha trott att hon var god.

Jag kan säga att jag är lite skeptisk till bsf (trots hennes fina röstrad)- hon fick mig att tro att hon har en roll som jag är ganska säker på att Habina har.

Jag kan säga att jag är lite skeptisk till bsf (trots hennes fina röstrad)- hon fick mig att tro att hon har en roll som jag är ganska säker på att Habina har.
Nja fick dig att tro vet jag inte. Men nej jag protesterade inte. Helt enkelt för att om ulvarna var på det spåret var det troligare att de skulle pricka fel med käket. Det var anledningen.;)

Okej, inte hunnit gå tillbaka så mycket. Men en tanke slog mig.
Ileo är ny, och hon är inte den första nya som inte riktigt hinner med i tempot i leken, och därför använder sånt som hänt tidigt till sin teori. Jag har gjort samma, Det som skaver är att hon skriver att hon tror att paddi är skum och letar bevis för det, men egentligen samma där. Jag var nästan likadan som ny. Så. Då är min tanke om Paddi är ond och ser sin chans att kasta misstankar på nykomlingen här? (visst var det paddi som påpekade det, eller minns jag knasigt nu?)
tycker du att alla nykomlingar ska ha frikort för att de är nya? Det händer ju faktiskt att även nykomlingar hamnar i lyan....
Vi brukar ha överseende med nykomlingar å ge dem lite extra tid men när jag ser att hon flera ggr missförstår saker som andra tagit upp så tycker iaf jag att det hamnar på min radar. Sedan tycker jag också att teorin och rösten på mig är väldigt skum - det är ju inte precis som hon har misstänkt mig för det tidigare under leken så varför bara dra upp ngt som hände i DL1, det har ju hänt en hel del annat i leken sedan dess.

Haha, förresten är det BSF som ligger i topp så jag ligger faktiskt i lä :D

Min torsdagsaktivitet ställdes in sent så jag fick mer tid än jag trott från början
Jag fick mer än planerat och dessutom skrivs det mycket mer i leken än de senaste. Jag hade nästen glömt hur sjuk mycket det kan vara att gå igenom folk.

Uppdaterad statistik

Blacksmithfarm röstar Quarter4ever, Snurrfian, bollen__
Snurrfian röstar Klara, BSF
Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian, bollen__
Lenis röstar Ferrari
Lobelia röstar Blacksmithfarm, Snurrfian, Ferrari
Hedinn röstar Mirtai, Snurrfian
, missar
Cirkus röstar Habina, Snurrfian, (Habina)/Ferrari
Habina röstar Snurrfian, BSF, BSF

Klara röstar Ferrari
Ileo röstar Blacksmithfarm, Snurrfian, Paddington
Paddington röstar Klara, Ferrari, bollen__
bollen__
röstar Ferrari, Snurrfian, BSF
Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari, bollen__
FiaM röstar på Lenis, Ferrari, Ferrari
Ferrari
(
Hedinn)/Klara, Snurrfian, Mirtai
quarter4ever röstar klara

Mirtai lägger då en tredje röst på Snurrfian, antagligen då dolt på mig via pm till lekledaren. Då är ställningen 3 röster till mig, 2 röster till Snurrfian. Snurrfian inser att hon antagligen kommer åka ut, och eftersom hon inte är fårulven så lägger hon rösten på BSF - så att ni ska tro att hon skyddar mig. För så snart hon blir lynchad så kommer alla veta att hon inte är fårulv och med andra ord veta att hennes röst i leken är den som gäller. Med andra ord ren strategi, hon ville få er att tro att JAG är ulv/fårulv genom sin röst på BSF.
.
Sett utifrån att vi nu vet Ferraris roll så tycker jag det här inlägget om Mirtai är väldigt intressant och hon röstar även på Mirtai

Eftersom goda lyan m all sannolikhet bör ha skickat ett paket till Ferrari eftersom Ferrari troligen följt regelboken och skyddad sig själv första natten.

Sett utifrån att vi nu vet Ferraris roll så tycker jag det här inlägget om Mirtai är väldigt intressant och hon röstar även på Mirtai

Eftersom goda lyan m all sannolikhet bör ha skickat ett paket till Ferrari eftersom Ferrari troligen följt regelboken och skyddad sig själv första natten.

Alltså, du blir inte mindre skum i mina ögon när du fortsätter bita dig fast i mig!

Här är Ferraris inlägg:

Ferrari röstar på Mirtai

För att hon som vanligt smyger under radarn som i så många andra lekar. Hennes röst på Snurrfian i dl1 kan mycket väl ha varit fejk/alibiröst, och att hon sedan höll kvar det till dl2 kan ha varit för att få ännu ett starkare alibi. Visst så faller BSF in under samma princip men jag får mer godvibbar från BSF än från Mirtai. Jag tycker att hon till skillnad från BSF hakar på mer vad som sagts än att komma med egna tankar.

Röstar nu för att jag måste ut med hunden och sen till affären innan den stänger, så vet inte om jag hinner rösta annars. Kalla det säkerhetsröst.

Vad för info skulle hon kunna ha menar du? Tycker inte alls det låter som hon var så säker, hon kallar det ju själv för en säkerhetsröst

Jag ska ta och rösta så jag inte glömmer bort.

Mirtai röstar på Paddington

Eftersom jag tycker hennes hang-up på mig känns olikt en god paddi.

tycker du att alla nykomlingar ska ha frikort för att de är nya? Det händer ju faktiskt att även nykomlingar hamnar i lyan....
Vi brukar ha överseende med nykomlingar å ge dem lite extra tid men när jag ser att hon flera ggr missförstår saker som andra tagit upp så tycker iaf jag att det hamnar på min radar. Sedan tycker jag också att teorin och rösten på mig är väldigt skum - det är ju inte precis som hon har misstänkt mig för det tidigare under leken så varför bara dra upp ngt som hände i DL1, det har ju hänt en hel del annat i leken sedan dess.
Inte nödvändigtvis. Men samtidigt, om man vrider på det, så kan det vara tacksamt för onda att hacka på det...

Alltså, du blir inte mindre skum i mina ögon när du fortsätter bita dig fast i mig!

Här är Ferraris inlägg:

Vad för info skulle hon kunna ha menar du? Tycker inte alls det låter som hon var så säker, hon kallar det ju själv för en säkerhetsröst
Jag håller med Mirtai att det inte är riktigt likt en god Paddi att fastna på det sättet och min första tanke var att Mirtai hade en klar poäng med sin röst.

Men så gick jag tillbaka och tittade igen och inser att Paddi också har en poäng gällande Ferrari. Ängeln bör rimligtvis ha fått ett paket, med stor sannolikhet en sia också, eftersom det är den "säkraste" rollen för de i goda lyan.

Mitt problem är att det är inget annat än just de här grejerna jag reagerat på hos nån av dem, och båda är skickliga spelare. Steg ett blir att gå tillbaka och kolla om Ferrari verkar ha siat någon, men nu känns det inte helt omöjligt att antingen Mirtai eller Paddi är ond, det känns dock mer omöjligt att räkna ut vem...

Jag håller med Mirtai att det inte är riktigt likt en god Paddi att fastna på det sättet och min första tanke var att Mirtai hade en klar poäng med sin röst.

Men så gick jag tillbaka och tittade igen och inser att Paddi också har en poäng gällande Ferrari. Ängeln bör rimligtvis ha fått ett paket, med stor sannolikhet en sia också, eftersom det är den "säkraste" rollen för de i goda lyan.

Mitt problem är att det är inget annat än just de här grejerna jag reagerat på hos nån av dem, och båda är skickliga spelare. Steg ett blir att gå tillbaka och kolla om Ferrari verkar ha siat någon, men nu känns det inte helt omöjligt att antingen Mirtai eller Paddi är ond, det känns dock mer omöjligt att räkna ut vem...

Jag förstår hur du tänker men om du tittar på våra röstrader kanske det blir lättare?

Varför skulle jag skaffa mig ett så dyrt alibi med Snurrfian? Paddi lyfte visserligen bollen men det var en ond roll som inte påverkar de godas vinstchanser på samma sätt som en ulv gör

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare