Paddington verkar vilja axla Qs roll, med för många inlägg för att riktigt kunna analysera, och hon menar att hon har haft ont om tid i ett par dagar.Undrar just hur det skulle sett ut om hon inte haft on om tid
. Hon börjar med att klaga på lekande i telefonen, och här kan jag hålla med, det är verkligen stökigt.
Sedan hajar hon till för Ferraris inlägg om att Ferraris väntar på Paddis inlägg och jag kan hålla med här, med Ferarris kommer ofta med konstig uttalanden. Senare fortsätter hon med
Paddis fortsätter med att kommentera Snurrfians indirekta godförklaring med att hon ”är mer el mindre allergiska mot godförklaringar” men tycker ”att bara en godförklaring i sig säger ngt om ngns roll utan jag vill gärna se mer av personen å det den skrivit innan jag försöker bilda mig en uppfattning om denne (i detta fall Snurrfian).” Jag tycker inte det är något konstigt i det och jag håller med, Snurris godförklarar sig ofta på det här viset och det blir ofta samma liv, och det oavsett roll.
Om lleo så menar Paddis i ett inlägg att hen som ambitiös nybörjare gör en del av vad som skrivits i leken och vad folk har menat. Här undrar jag genast vilka feltolkningar?
Paddis kommenterar sedan återigen Ferraris inlägg om Padis förväntade sammanställning och vad andra tycker om Ferraris inlägg och fastnar vid Klara och att Klara menat att hon inte funderat över aspekten att det finns onda roller utanför lyan som ulvarna inte känner till vilket också blir röstmotiveringen DL1.
I inlägg riktade mot Lenis så menar hon att i stort sett alla röster DL1 är svaga, vilket jag håller med om.
Sedan kommer Paddis med vad som kan vara ett förtäckt försvar om att FiaM lagt uddaröst, att hon alltid lägger dessa och att det inte säger så mycket om FiaMs roll. Det vill jag i och för sig hålla med om, men man kan fundera varför Paddis påpekar det, skulle hon exempelvis lagt energi på det om de suttit i lyan tillsammans.
Paddington resonerar också lite allmänt om teorier och att skriva mycket men det ser jag inte som det har med hennes roll att göra.
Hon fortsätter att resonera över Klara när hon visat sig vara god tvilling och hur hon ska tolka det och om Klara verkligen skulle röstat på sin onda tvilling. Nu vet vi att hon inte gjorde det och att Klara inte lämnade något testamente. Min observation är att kanske gick det för snabbt på slutet? Kanske trodde hon att rösten på Ferrari skulle räddat henne.
Jag hugger ditt inlägg BSF - men jag bara undrar å ledsen om frågan redan kommit upp el ni redan svarat - men varför hittar vi fårulven någonstans mellan er tre
@Snurrfian,
@Blacksmithfarm och
@Ferrari ??
Jag tror att fårulven kan finnas precis var som helst och vad säger att denne överhuvudtaget var uppe för lynch?
Jag förstår inte heller riktigt tanken att fårulven ska ha röstat både öppet och dolt på Klara, om man var säker på att Klara var god - varför inte försöka skaffa sig alibi genom att rösta udda el på ngn annan??
Här kan jag verkligen hålla med, jag förstår inte poängen med att fårulven ska ha försökt rädda sig genom så ineffektiv manöver som att rösta öppet och dolt på Klara. Varför ensfastna i att fårulven var involverad. Jo hon kan ha varit det men lika gärna röstat på någon annan.
Paddis gör sedan inläggen nedan:
Blacksmithfarm röstar Quarter4ever, Snurrfian
Snurrfian röstar Klara, BSF
Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian
Lenis röstar Ferrari
Lobelia röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Hedinn röstar Mirtai, Snurrfian
Cirkus röstar Habina, Snurrfian
Habina röstar Snurrfian, BSF
Klara röstar Ferrari
Ileo röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Paddington röstar Klara, Ferrari
bollen__ röstar Ferrari, Snurrfian
Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari
FiaM röstar på Lenis, Ferrari
Ferrari (Hedinn)/Klara, Snurrfian
quarter4ever röstar klara
Så utifrån ovanstående har jag liite svårt att se BSF i lyan - eller så har denne skaffat sig ett sjuhelsikes alibi.......
Och här är jag böjd att hålla med, men inte utifrån röstlistorna utan utifrån att BSF var pådrivande mot Snurris. Rösterna i sig kan vara fårulvsröster. Det som annars slår mig är att jag har svårt att hitta ulvarna, därav min röst på Ferrari som jag trodde var fårulv, det är inte omöjligt att lyan satsat hårt på att få någon godförklarad och offrat medlemmar så jag vill inte godförklara BSF men visst ser det lite konstigt ut att BSF skulle vara ulv. Nu skriver Paddis senare också just att hon inte vill godföklara BSF heller.
Hon forsätter med att gå igenom fler på och reflekterar över Fia, GO och bollen, om GO hittar hon inte mycket och GO har knappt skrivit något i det läget, hos Fia så hittar hon en inkonsekvens, när fia enligt paddis
”….men samtidigt tycker jag motiveringen nu i efterhand haltar lite efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon baserar rösten på att Lenis röstar på Ferrari men att denne (Lenis) sagt att Klara är lite skum men i Fias ögon ”skyddar” Klara genom att inte rösta på denne. FiaM gör samma sak när hon tycker Ferrari är skum men röstar på ngn som röstat på den samme tycker jag.”
Fia puddlar senare och skyller på mobilen.
Sist i genomgången så finner Paddis bollen__ och där är slutledningen ”Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället.”
Det visade sig att Paddis hade rätt, inte i att bollen skulle vara ulv, men väl ond. Och en ond med tidsbrist uppträder nog lätt slingrande utan bestämda åsikter och spretar lite hit och dit. Så här i efterhand så får jag nog säga att just detta talar mycket för att Paddis kan vara god (eller bra på att spela god) det finns ingen direkt anledning att hoppa på bollen om för en ond om man hittar saker som verkligen pekar mot en ond roll. Hon verkar mest att ha hakat på känslan. Ett plus i kanten för Paddis här.
På sin genomgång av mig (lite spokey att hon hittar så mycket med tanke på att jag knappt hinnit leka alls) så reagerar hon mest på
” Önskar att Lenis hunnit stjäla mer innan hon försvann,
vilket jag noterar – de flesta stöldbara förmågorna är på goda sidan så varför vill hon att de potentiellt skulle gå över till ngn annan god temporärt? Lenis kunde väl bara stjäla från lyan en gång, visserligen hade hon kunnat stjäla från onda spionen men den blev ju tidigt neutraliserad med och hade inget av värde.”
Och rent krasst har Paddis rätt, jag minns inte riktigt hur tankarna gick men tror mest jag tyckte det var synd att en återvändare skulle åka direkt och jag tycker tjuven skulle vara en rolig roll att spela, har aldrig fått den äran. Jag tänkte inte så långt att tjuvens förmåga inte direkt gynnar de goda utan mer skapar förvirring. Jag får tänka om här och inse att om en god ska lynchas så är tjuven ett bra vali synnerhet nu som vi fick med Q i fallet.
Vid genomgången av Mirtai så är slutledningen ” Jag skulle vilja hålla Mirtai åt det godare hållet men jag vet inte om jag vågar det riktigt faktiskt. Jag noterar lite att hon hakar på mina misstankar som jag väckte redan i morse i hennes röst på bollen å att hon själv inte nämnt bollen alls innan hennes röst idag. Jag är inte heller säker på att det att hon röstat på Snurris två DLs i rad säger att hon är god. Jag måste helt enkelt fundera mer över Mirtai.”
Jag har frågat tidigare och funderar fortfarande på sambandet med att Mirtai hakar på rösten mot bollen. Det känns på mig som det ligger mer bakom än just det faktum. Jag har ett minne av att Mirtai nästan exakt snodde orden i sin röst motivering men har inte riktigt tid att kolla upp nu. Kan det vara det Paddington?
Paddis röstar senare på bollen i DL3 utifrån sina teorier i genomgången och den rösten är inte mycket att orda om.
Sammanfattningsvis (taget ur minnet har inte kollat detaljer) så är det jag håller till Paddis fördel att hon nosade upp bollen och med hållbara teorier fickk med sig folk i lynchen.’’Det jag håller emot henne är att hon inte röstade på Snurrfian i DL 2, jag blev lite förvånad över det då jag själv tvekat mellan de båda och när jag läste Paddis inlägg och och hennes argument kring Snurris bidrog för att få mig att välja henne. Mina tankar efter lynchen var att Paddis kanske inte ville få ut en ulv trots allt och därför valde Ferrari (som i och för sig fortfarand ekan vara ond).
Jag är ambivalent kring Paddis och håller henne sammantaget som neutral och håller ögonen på henne.