HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Paddington verkar vilja axla Qs roll, med för många inlägg för att riktigt kunna analysera, och hon menar att hon har haft ont om tid i ett par dagar.Undrar just hur det skulle sett ut om hon inte haft on om tid ;). Hon börjar med att klaga på lekande i telefonen, och här kan jag hålla med, det är verkligen stökigt.

Sedan hajar hon till för Ferraris inlägg om att Ferraris väntar på Paddis inlägg och jag kan hålla med här, med Ferarris kommer ofta med konstig uttalanden. Senare fortsätter hon med

Paddis fortsätter med att kommentera Snurrfians indirekta godförklaring med att hon ”är mer el mindre allergiska mot godförklaringar” men tycker ”att bara en godförklaring i sig säger ngt om ngns roll utan jag vill gärna se mer av personen å det den skrivit innan jag försöker bilda mig en uppfattning om denne (i detta fall Snurrfian).” Jag tycker inte det är något konstigt i det och jag håller med, Snurris godförklarar sig ofta på det här viset och det blir ofta samma liv, och det oavsett roll.

Om lleo så menar Paddis i ett inlägg att hen som ambitiös nybörjare gör en del av vad som skrivits i leken och vad folk har menat. Här undrar jag genast vilka feltolkningar?

Paddis kommenterar sedan återigen Ferraris inlägg om Padis förväntade sammanställning och vad andra tycker om Ferraris inlägg och fastnar vid Klara och att Klara menat att hon inte funderat över aspekten att det finns onda roller utanför lyan som ulvarna inte känner till vilket också blir röstmotiveringen DL1.

I inlägg riktade mot Lenis så menar hon att i stort sett alla röster DL1 är svaga, vilket jag håller med om.

Sedan kommer Paddis med vad som kan vara ett förtäckt försvar om att FiaM lagt uddaröst, att hon alltid lägger dessa och att det inte säger så mycket om FiaMs roll. Det vill jag i och för sig hålla med om, men man kan fundera varför Paddis påpekar det, skulle hon exempelvis lagt energi på det om de suttit i lyan tillsammans.

Paddington resonerar också lite allmänt om teorier och att skriva mycket men det ser jag inte som det har med hennes roll att göra.

Hon fortsätter att resonera över Klara när hon visat sig vara god tvilling och hur hon ska tolka det och om Klara verkligen skulle röstat på sin onda tvilling. Nu vet vi att hon inte gjorde det och att Klara inte lämnade något testamente. Min observation är att kanske gick det för snabbt på slutet? Kanske trodde hon att rösten på Ferrari skulle räddat henne.

Jag hugger ditt inlägg BSF - men jag bara undrar å ledsen om frågan redan kommit upp el ni redan svarat - men varför hittar vi fårulven någonstans mellan er tre @Snurrfian, @Blacksmithfarm och @Ferrari ??

Jag tror att fårulven kan finnas precis var som helst och vad säger att denne överhuvudtaget var uppe för lynch?

Jag förstår inte heller riktigt tanken att fårulven ska ha röstat både öppet och dolt på Klara, om man var säker på att Klara var god - varför inte försöka skaffa sig alibi genom att rösta udda el på ngn annan??

Här kan jag verkligen hålla med, jag förstår inte poängen med att fårulven ska ha försökt rädda sig genom så ineffektiv manöver som att rösta öppet och dolt på Klara. Varför ensfastna i att fårulven var involverad. Jo hon kan ha varit det men lika gärna röstat på någon annan.

Paddis gör sedan inläggen nedan:

Blacksmithfarm röstar Quarter4ever, Snurrfian

Snurrfian röstar Klara, BSF

Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian

Lenis röstar Ferrari

Lobelia röstar Blacksmithfarm, Snurrfian

Hedinn röstar Mirtai, Snurrfian

Cirkus röstar Habina, Snurrfian

Habina röstar Snurrfian, BSF

Klara röstar Ferrari

Ileo röstar Blacksmithfarm, Snurrfian

Paddington röstar Klara, Ferrari

bollen__ röstar Ferrari, Snurrfian

Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari

FiaM röstar på Lenis, Ferrari

Ferrari (Hedinn)/Klara, Snurrfian

quarter4ever röstar klara

Så utifrån ovanstående har jag liite svårt att se BSF i lyan - eller så har denne skaffat sig ett sjuhelsikes alibi.......

Och här är jag böjd att hålla med, men inte utifrån röstlistorna utan utifrån att BSF var pådrivande mot Snurris. Rösterna i sig kan vara fårulvsröster. Det som annars slår mig är att jag har svårt att hitta ulvarna, därav min röst på Ferrari som jag trodde var fårulv, det är inte omöjligt att lyan satsat hårt på att få någon godförklarad och offrat medlemmar så jag vill inte godförklara BSF men visst ser det lite konstigt ut att BSF skulle vara ulv. Nu skriver Paddis senare också just att hon inte vill godföklara BSF heller.

Hon forsätter med att gå igenom fler på och reflekterar över Fia, GO och bollen, om GO hittar hon inte mycket och GO har knappt skrivit något i det läget, hos Fia så hittar hon en inkonsekvens, när fia enligt paddis

”….men samtidigt tycker jag motiveringen nu i efterhand haltar lite efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon baserar rösten på att Lenis röstar på Ferrari men att denne (Lenis) sagt att Klara är lite skum men i Fias ögon ”skyddar” Klara genom att inte rösta på denne. FiaM gör samma sak när hon tycker Ferrari är skum men röstar på ngn som röstat på den samme tycker jag.”

Fia puddlar senare och skyller på mobilen.

Sist i genomgången så finner Paddis bollen__ och där är slutledningen ”Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället.”

Det visade sig att Paddis hade rätt, inte i att bollen skulle vara ulv, men väl ond. Och en ond med tidsbrist uppträder nog lätt slingrande utan bestämda åsikter och spretar lite hit och dit. Så här i efterhand så får jag nog säga att just detta talar mycket för att Paddis kan vara god (eller bra på att spela god) det finns ingen direkt anledning att hoppa på bollen om för en ond om man hittar saker som verkligen pekar mot en ond roll. Hon verkar mest att ha hakat på känslan. Ett plus i kanten för Paddis här.

På sin genomgång av mig (lite spokey att hon hittar så mycket med tanke på att jag knappt hinnit leka alls) så reagerar hon mest på

” Önskar att Lenis hunnit stjäla mer innan hon försvann,vilket jag noterar – de flesta stöldbara förmågorna är på goda sidan så varför vill hon att de potentiellt skulle gå över till ngn annan god temporärt? Lenis kunde väl bara stjäla från lyan en gång, visserligen hade hon kunnat stjäla från onda spionen men den blev ju tidigt neutraliserad med och hade inget av värde.”

Och rent krasst har Paddis rätt, jag minns inte riktigt hur tankarna gick men tror mest jag tyckte det var synd att en återvändare skulle åka direkt och jag tycker tjuven skulle vara en rolig roll att spela, har aldrig fått den äran. Jag tänkte inte så långt att tjuvens förmåga inte direkt gynnar de goda utan mer skapar förvirring. Jag får tänka om här och inse att om en god ska lynchas så är tjuven ett bra vali synnerhet nu som vi fick med Q i fallet.

Vid genomgången av Mirtai så är slutledningen ” Jag skulle vilja hålla Mirtai åt det godare hållet men jag vet inte om jag vågar det riktigt faktiskt. Jag noterar lite att hon hakar på mina misstankar som jag väckte redan i morse i hennes röst på bollen å att hon själv inte nämnt bollen alls innan hennes röst idag. Jag är inte heller säker på att det att hon röstat på Snurris två DLs i rad säger att hon är god. Jag måste helt enkelt fundera mer över Mirtai.”

Jag har frågat tidigare och funderar fortfarande på sambandet med att Mirtai hakar på rösten mot bollen. Det känns på mig som det ligger mer bakom än just det faktum. Jag har ett minne av att Mirtai nästan exakt snodde orden i sin röst motivering men har inte riktigt tid att kolla upp nu. Kan det vara det Paddington?

Paddis röstar senare på bollen i DL3 utifrån sina teorier i genomgången och den rösten är inte mycket att orda om.

Sammanfattningsvis (taget ur minnet har inte kollat detaljer) så är det jag håller till Paddis fördel att hon nosade upp bollen och med hållbara teorier fickk med sig folk i lynchen.’’Det jag håller emot henne är att hon inte röstade på Snurrfian i DL 2, jag blev lite förvånad över det då jag själv tvekat mellan de båda och när jag läste Paddis inlägg och och hennes argument kring Snurris bidrog för att få mig att välja henne. Mina tankar efter lynchen var att Paddis kanske inte ville få ut en ulv trots allt och därför valde Ferrari (som i och för sig fortfarand ekan vara ond).

Jag är ambivalent kring Paddis och håller henne sammantaget som neutral och håller ögonen på henne.

@Lobelia @cirkus @Paddington tror jag det var som undrade över min tanke kring Ferrari.

Jag har skrivit tydligt om det tidigare, där jag citerade Ferrari. Det inlägget fick mig att börja tänka i andra banor och kolla upp lite mer vad Ferrari skrivit och då insåg jag att bollen__ passade bättre som ond tvilling och att det fanns många andra som skulle kunna vara fårulven.

När jag sedan hade rätt om bollen__ stärktes min övertygelse om Ferrari.

Har ännu inte läst igenom gårdagen, men får ju kasta in min röst för igår i alla fall. Och i och med att det hade blivit en panikröst utan att läsa ordentligt (eller allt) pga tidsbristen så är det väl så jag får göra när jag röstar också. Hedinn röstar på bollen__ helt enkelt för att jag tror att det finns andra som har bättre koll och faktum är att de två som röstat först hittills bara prickat goda och jag har väl svårt att tro att det är ett jäkla alibiskapande, även om man kanske inte kan utesluta det helt. Att bollen__ dessutom röstade på BSF talade väl inte till hennes fördel i det läget.

Det är alltså hur jag hade motiverat rösten igår, om jag inte fastnat i delfinariet. Och rösten bör ha lagts runt 20.30.

Godkänt, @Artline @Myrten ? :D

DL 3
18:03 Mirtai röstar på bollen
18:18 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:23 bollen__ röstar på BSF

20:26 cirkus röstar på Habina
20:35 Ileo röstar på Paddington
20:54 Ferrari röstar på Mirtai
21:05 Habina röstar på blacksmithfarm
21:09 cirkus ändrar röst till Ferrari
21:20 Paddington röstar på bollen__
21:21 FiaM röstar på Ferrari
21:21 Lobelia röstar på Ferrari
21:23 Gabby_ Ossi röstar på
bollen__

Bollen ond spion/tvilling lynchas

Hedinn missar rösta
Så, tillbaka till nutid. Ser jag till den här listen (återigen, innan jag läst motiveringar eller vad som ledde fram till det, jag hoppas kunna hinna med det också) så reagerar jag först på cirkus röständring. Varför ändra till Ferrari från Habina? Från en med en röst, till en utan röst. Jag gissar att det har något att göra med Ferraris röst på Mirtai, får kolla det. Speciellt då fler följer upp rösten sen.

Sen är det Habinas röst på Blacksmithfarm som sticker ut. Som jag skrev i min röstmotivering (:D) så tyckte jag att det talade till bollens nackdel att lägga en röst på BSF när hon själv fått flera. Detsamma känns som att det gäller Habina, känns det verkligen så troligt att BSF försöker skaffa sig alibi? Och Mirtai också? Eller är det troligt att en försöker skaffa alibi och den andra "har tur" och varför är det i så fall BSF som är den onda?

Även Ferraris röst på Mirtai sticker ut, av lite samma anledning.

Och ja, jag ska givetvis gå tillbaka och se om mina frågor redan besvarats, ville bara få ner lite tankar först (om inte annat för min egen skull).

Några tankar om vem?
De som röstade på henne i DL2 var: BSF, Ileo, Mirtai, du, Cirkus, Hedinn, Ferrari och bollen__

Jag trodde ju bollen_ var i lyan, å känner mig misstänksam mot både Mirtai och IIeo.

När det gäller Ferrari har jag nog tänkt om, jag tror jag vet vart Habina vill komma...

Paddington verkar vilja axla Qs roll, med för många inlägg för att riktigt kunna analysera, och hon menar att hon har haft ont om tid i ett par dagar.Undrar just hur det skulle sett ut om hon inte haft on om tid ;). Hon börjar med att klaga på lekande i telefonen, och här kan jag hålla med, det är verkligen stökigt..

Haha, förresten är det BSF som ligger i topp så jag ligger faktiskt i lä :D

Min torsdagsaktivitet ställdes in sent så jag fick mer tid än jag trott från början

Ileo röstar Blacksmithfarm, Snurrfian, Paddington – Ileo, nykomlingen i leken. Börjar ambitiöst, har snappat upp att Q alltid röstar sent oavsett roll å att hon är den som ställer flest frågor. Noterar att både BSF och Snurris tycker Q tar avstånd fr fårulven. Håller Q som neutral. Noterar att BSF inte håller m Snurris resonemang om att man som ond kan bli godförklarad att rösta på en ond och att BSF tycker Cirkus och Snurris betett sig misstänkt. Fortsätter att gå igenom cirkus, Habina och Snurrfian. Tar upp att Cirkus noterar Snurrfians godförklaring och brist på analys av onda styrkor. Tar upp Snurris godförklaring och tycker det känns mysko, fortsätter sedan att funderar över BSF, Cirkus och Habina om de kan vara ulvar som tar upp snurris godförklaring och går ihop för att lyncha snurrfian.

Skriver kort om Lenis, bollen_ och Klara. Lenis kommenterar att hon inte skrivit det lleo säger å att lleo troligen bland ihop det. Ileo pudlar att hon missförstått henne å undrar sedan varför Lenis skrivit att hon förstått rösten när det inte var så Lenis menade (som Ileo trodde). Lenis förtydligare å Ileo säger hon förstår och ber om ursäkt för att hon missförstått tidigare.

Cirkus noterar att Ileo skriver sammanställningar som inte riktigt stämmer - från #158 Bsf har väl inte tyckt att jag var skum? Hon bara fick inte ihop hur jag menade först, sen fattade hon (bsf alltså) Hon (Ileo alltså) har även fel i hur jag resonerade om missade röster/röster efter DL. Men det gör henne inte skum. Hon förstår inte riktigt heller vad bsf ser som märkligt i Q's avståndstagande ifrån fårulven. Bsf hade ju citerat det

Går kort igenom övriga deltagare. Pudlar mot Cirkus å förstår inte hur hon kunde läsa fel å skämtar om att hon missförstått både Cirkus och Lenis. Förstår inte hur de får det till att Q tar avstånd från fårulven när hon teoriat om denne. Röstar på BSF för hon inte förstår dennes röst på Q å tror det är en ursäkt från BSF för att få ut en god roll.

Går igenom röstning e DL1, å tycker det känns som att alla som röstade på Klara kan vara ulvar – Snurris, jag själv, Ferrari och Q.
Tycker Snurris känns osäker å kan mycket väl vara ulv, å Ileo tycker det är misstänkt att hon godförklarar sig själv å röstar ut en god m vag anledning. Säger sedan att Snurris kan vara både ond el god men hon håller denne åt det ondare hållet. Kan inte hitta ngt att anmärka om i mina inlägg, endera är jag en skicklig ulv el god. Det enda som talar emot mig är rösten på Klara å Ferraris inlägg. Håller mig som neutral. Fortsätter att ta upp Ferrari å landar i att hon inte får ngn direkt känsla men att hon har så mycket som talar emot sig så hon håller denne mot det ondare hållet.

Hedinn undrar om Ileo tror att hela lyan outat sig i DL1 å hon förtydligar att hon tror ngn utöver Q är ulv.

Hon går sedan på magkänslan och röstar på Snurris eftersom hon tror denne är ulv utifrån dennes godförklaring av sig själv. Tycker sedan det kommer många röster på Snurris å undrar över om hon verkligen är ulv då. Tror att BSF kan ha en rätt tanke i att lyan försökt vända röstningen från Snurris.

Tycker Hedinn ställer en intressant fråga till Ferrari om varför denne tror jag kan vara i lyan. Misstolkar sedan mitt inlägg om BSF där jag skrivit ”har jag liite svårt att se BSF i lyan - eller så har denne skaffat sig ett sjuhelsikes alibi”. Intressant att notera är att BSF förstår precis vad jag menar.

Inför DL3 vet hon inte var hon ska leta, har inget konkret att gå på. Reagerar sedan på min röst i Dl1 på klara och att jag väljer att inte rösta på Snurrfian. Avslutar sedan med att hon har en vag känsla om att jag är ond och då var hon tvungen att hitta något som stödde den teorin.

Som jag skrivit innan, jag känner mig misstänksam mot Ileo...

@Lobelia @cirkus @Paddington tror jag det var som undrade över min tanke kring Ferrari.

Jag har skrivit tydligt om det tidigare, där jag citerade Ferrari. Det inlägget fick mig att börja tänka i andra banor och kolla upp lite mer vad Ferrari skrivit och då insåg jag att bollen__ passade bättre som ond tvilling och att det fanns många andra som skulle kunna vara fårulven.

När jag sedan hade rätt om bollen__ stärktes min övertygelse om Ferrari.

Jag har läst det inlägget och visst ser hon ut som en desperat god, men det kan hon väl låtsas vara om hon är den viktiga fårulven också? Jag är inte lika övertygad om hennes godhet bara för att det visade sig att bollen var tvillingen.

UPPDATERING!

Även om Tom betraktade Downton som sitt hem kunde det inte hjälpas att han ibland kände sig främmande i överklassmiljön. Ikväll var en sådan kväll. Anna hade väl sett att han såg lite eländig ut, så hon bjöd in honom till stugan innan hon gick dit själv. Nu hade Tom deltagit i festen ett tag. En massa saker hände, men Mary och Edith verkade ha roligt och de skulle inte märka om han försvann. I dörren sprang han ihop med Mrs Hughes. Hon var ledig för kvällen nu och tillsammans vandrade de mot paret Bates stuga.

FiaM var Tom Branson – jägare
Ferrari var Mrs Hughes – ängel

DL4 kl 21.30

Jag funderar om gårdagens lynch och ingen borde rimligtvis kunnat veta bollens roll..

....men va fan nu kom uppdateringen.

Var inte jag lovad att bli käkad/lynchad tidigt även den här leken?! :cautious: Kommer bli mycket knapphändiga tankar från mig idag. :arghh:

Jaha...
Jag hade tänkt granska habina,men i o m hennes tankar kring Ferrari som god så vet jag inte om det ör rätt ställe att börja på längre... Om hon inte fiskade alibi...

Nja.jag väljer nog att sätta habina åt det goda hållet. Det känns som om hon visste något även om hon inte lyckades förmedla det i tid..

Då till problemet. Vem är ulv? :arghh:
Kan ni räcka upp handen? :idea:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare