HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Däremot håller jag med @cirkus om att det var onödigt att onda tvillingen röstades ut, men eftersom jag nu blir ännu mer benägen att hålla ferrari åt goda hållet (eftersom hon helt klart inte var ond tvilling) så känns det som alternativet med ferrari var värre.

Men om jag överlever natten måste jag verkligen leta ulvar. Såvida det inte är blacksmithfarm som är fårulven ändå?

Ja eller Ferrari. Jag *kan* inte släppa henne som möjlig fårulv.

Varför tycker du att Ferrari tippar över på goda sidan av att bollen var tvillingen?
Jag hade snarast släppt Ferrari som tvilling litegrann och röstade på henne för jag tror hon kan vara fårulven trots allt.

Jag tänker såhär - ulvarna bör nödvändigtvis inte ha fattat att bollen__ var tviling

jag får skriva om min karta, jag trodde ju att bollen__ var i lyan och Ferrari var ond spion å nu måste jag revidera det mesta.
Håller med om att det var illa att det var onda spionen som åkte, det hade helt klart varit bättre att få ut en ulv el Edith om hon valt onda sidan. Men samtidigt var det bättre att få ut en på onda sidan än att förlora en potentiellt god.

Precis som @cirkus är jag intresserad av att veta vad som gör att @Habina sätter @Ferrari åt det goda hållet.

Sedan har mina misstankar mot @Mirtai stärkts ngt efter den här lynchen, jag tror hon kan ha gjort det lätt för sig och hakat på misstankarna mot bollen__i vetskap att bollen inte var i lyan. Jag är inte helt bekväm m att hennes teorier mot bollen kom "outoftheblue" och efter att jag hade teoriat om den samme tidigare på morgonen.

Gabby_Ossi har till och med färre inlägg än mig och verkar även hon ha tidsbrist. Jag hittar inte mycket att gå på när jag läser igenom hennes inlägg.

Mirtai har (precis som Blacksmithfarm) en fantastisk röststatistik. Jag har lärt mig den hårda vägen att det inte behöver betyda att hon är god, speciellt inte med ett får som röstar dolt med i leken men samtidigt lade hon en tredje röst på Snurrfian igår och jag är fundersam på att en ulv skulle göra det. Jag tycker även att hennes reaktion på Hedinns försvar av Snurrfian talar till hennes fördel. Vågar inte sätta henne som god än men det är ganska nära.

Hedinn är en rutinerad spelare som jag har respekt för. Hon lade en sen röst på Snurrfian igår som inte säger så mycket då det redan var klart att Snurr skulle åka när hennes röst kom, missar att rösta idag. Jag vet inte var jag har Hedinn men jag håller ögonen öppna här.

Nja, just nu känns det som jag inte har någon aning om vem som är ond eller god. Det enda var en vag känsla om att Paddington var ond och då fick jag ju leta reda på något som styrkte det. Kan mycket väl vara så att hon inte är det och om hon nu är allergisk mot strömröster så skulle det också förklara varför hon valde bort att rösta på Snurrfian även om jag tyckte det var hennes starkaste motivering.

så du letar teorier som stödjer din känsla och inte tvärt om?

Intressant... mycket intressant. Känns inte riktigt som du är ute efter att leta ulvar utan bara efter att leta misstankar...

Oj, ja, jag hade ju också bollen__ mer troligt i lyan. Men med tanke på hur off jag har varit hittills var det väl ändå ganska bra att pricka en ond, och det var iaf bättre än att lyncha en god. Sedan kanske röstningen inte säger så mycket eftersom lyan antagligen inte hade koll på bollen__s roll.

DL1
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara
18.04 Mirtai röstar på Snurrfian
18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina

21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på
klara

Klara god spion/tvilling - lynchas

Lenis/Q4 ficktjuv/ulv "käkas"

DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
19:48 Ileo röstar på Snurrfian
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian
21:28 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:29 Paddington röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Snurrfian
21:30 Hedinn röstar på Snurrfian
21:30 Ferrari röstar på Snurrfian

21:31 bollen__ röstar på Snurrfian

Snurrfian ulv lynchas
Käket misslyckas.

DL 3
18:03 Mirtai röstar på bollen
18:18 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:23 bollen__ röstar på BSF

20:26 cirkus röstar på Habina
20:35 Ileo röstar på Paddington
20:54 Ferrari röstar på Mirtai
21:05 Habina röstar på blacksmithfarm
21:09 cirkus ändrar röst till Ferrari
21:20 Paddington röstar på bollen__
21:21 FiaM röstar på Ferrari
21:21 Lobelia röstar på Ferrari
21:23 Gabby_ Ossi röstar på
bollen__

Bollen ond spion/tvilling lynchas

Hedinn missar rösta
Ska försöka bena lite i detta. Svårt från telefonen...
Ferrari vet jag inte var jag ska tro om. Vågar inte sätta henne helt åt goda heller...
Ileo känns mysko med sin teori om paddi. Hon väljer först att paddi är misstänkt sedan letar hon stöd för det... Antingen är hon ond som har svårt med teorier, ny osäker god. Eller så kanske hon faktiskt vet ngt som hon måste hitta stöd för??

Om det kan hjälpa nåt, så minns jag att det kom in två röster på bollen och jag funderade på vad tusan som hände, samt om det kunde vara så att bollen blivit siad. Minns även att Ferrari(?) dök upp och funderade på om det var lyan som försökte styra röstningen åt nåt annat håll än henne (och få folk att tro att det var för att rädda en kollega?) vilket jag tänkte kändes ganska orimligt...

Sen dök nån upp med rosa bubbel.

Om det kan hjälpa nåt, så minns jag att det kom in två röster på bollen och jag funderade på vad tusan som hände, samt om det kunde vara så att bollen blivit siad. Minns även att Ferrari(?) dök upp och funderade på om det var lyan som försökte styra röstningen åt nåt annat håll än henne (och få folk att tro att det var för att rädda en kollega?) vilket jag tänkte kändes ganska orimligt...

Sen dök nån upp med rosa bubbel.
Så med de tankarna och ifall jag hade kastat iväg en panikröst i det läget, hade det nog blivit på bollen med tanke på att jag nog hade litat på att nån visste nåt. Men jag ska läsa imorgon (förhoppningsvis innan DL!) och se om jag kanske snarare hade tänkt nåt annat.

Jag återkommer när jag blivit haj igen, helt enkelt. Eller nåt.

Jag ger upp för ikväll. Känner mig rätt så osäker på hela gänget, möjligen med undantag av ferrari som jag tycker lutar mer åt goda hållet efter att bollen__s roll blev avslöjad.

Oklart hur mycket tid jag kommer att ha för leken imorgon. Egentligen har jag noll tid, men jag verkar ju fortfarande leva... Så har ulvarna ingen idé om vem de kan äta, så går det bra att käka mig. ;)

Nu har jag själv starkt spekulerat i att Ferrari borde vara tvilling, men varför skulle det faktum att hon inte kan vara tvilling få dig att nästan godförklara henne?

jag får skriva om min karta, jag trodde ju att bollen__ var i lyan och Ferrari var ond spion å nu måste jag revidera det mesta.
Håller med om att det var illa att det var onda spionen som åkte, det hade helt klart varit bättre att få ut en ulv el Edith om hon valt onda sidan. Men samtidigt var det bättre att få ut en på onda sidan än att förlora en potentiellt god.

Precis som @cirkus är jag intresserad av att veta vad som gör att @Habina sätter @Ferrari åt det goda hållet.

Sedan har mina misstankar mot @Mirtai stärkts ngt efter den här lynchen, jag tror hon kan ha gjort det lätt för sig och hakat på misstankarna mot bollen__i vetskap att bollen inte var i lyan. Jag är inte helt bekväm m att hennes teorier mot bollen kom "outoftheblue" och efter att jag hade teoriat om den samme tidigare på morgonen.

Min fetning

Jag har sett dig skriva det tidigare men undrar lite varför du hakar upp dig på att just Mirtai följer efter dig mot bollen__, nu har jag inte gått tillbaks och kollat men min känsla är att flera fick upp ögonen för bollen inklusive jag själv. Hedinn nämnde också att hon nog röstat på bollen__ om hon inte satsat på att vara delfin för kvällen.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare