Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här inlägget var det första Habina skrev igår. Så om Habina nu är god, så känns det ju spontant snarare som att hon fått nån info? Alternativt så är det ett alibiförsök..? Men för att det skulle funka krävdes det ju att Ferrari blev avslöjad (vilket det visserligen pekade mot, om än det blev på ett annat sätt).Alltså det här inlägget från ferrari får mig att haja till. Precis som i fallet med snurrfians godförklaring kan jag inte sätta fingret exakt på VAD det är, men jag får känslan av att ferrari desperat försöker få oss att se någonting helt annat. Så jag tänker kika lite på dl1 utifrån att hon inte är ond tvilling och se om det dyker upp några nya tankar då.
Här fick jag svar på Paddis tidigare tankar kring Mirtai (sista stycket) så det kom ju inte ur det blå.Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian, bollen_ Mirtai tycker att även om hon förklarar hur hon menar så sticker Snurrfians godförklaring av sig själv ut och röstar på denne i DL1. Hedinn undrar om godförklaringarn verkligen sticker ut eftersom hon tycker hon sett många exempel på det i senare tidens lekar. Mirtai håller fast å säger hon kan ha fel men det är iaf hennes känsla (av snurris). Tycker jag och Cirkus har en intressant tanke om Klara/Ferrari men är lite tveksam för varför ändrade Ferrari till just Klara när det fanns fler m 2 röster. Tycker att en ond tvilling har mer nytta av att hålla den andra tvillingen vid liv. Cirkus frågar hur Mirtai tänker å hon svarar att hon kanske tänker fel men att den goda tvillingen kan ju lättare hjälpa sin sida att vinna utan den onda. En ensam ond utan info å kännedom om roller har ett svårt uppdrag. Att som god rösta ut sin onda partner känns mer troligt än som att ond vilja rösta ut den goda. Tycker sedan att det vore smart om den goda pekar ut den onda.
Tycker teorin om BSF och Q som ulvar ihop är intressant, men undrar om de skulle vara så uppenbara om de satt i lyan ihop. Har inte hunnit analysera röstlistan men tycker Qs sena röst på Klara är intressant, undrar om det är en räddningsröst å vem som den isf är tänkt för. Tror inte det är troligt att Q sett Ferraris sena räddningsröst.
Svarar Snurris att det har hänt å i förrförra lyan så var den väldigt inne på att rösta på samma person i första lynch eftersom en lya inte borde göra det, å det är möjligt att andra lyor har samma strategi..
Tycker det finns två ledande teorier inför DL2 – dels Ferrari som ond tvilling och om BSF eller Snurrfian skulle kunna vara Fårulv. Jag upplever att Cirkus, tillsammans med mig, var drivande i teorin runt Ferrari. Funderar kring BSf tidiga röst på Q och om den kan ses som ett försök till alibi i relation till hur hårt hon gick på Q efter att ulvarna visste att Q blivit tjuvad. Tycker det mest intressanta är varför Q röstade på Klara men slutledningen blir att Snurris el Ferrari borde vara i lyan. Hon är inte beredd att släppa Ferrari som ond spion så röster på snurris då hon tror att denne räddats av Q och en dold röst.
Håller inte med mig riktigt att BSF teoriat mot Q innan DL, visserligen röstade hon på Q m en mkt tidig röst, men det var först efter DL diskussion drog igång ordentligt å det var efter att lyan visste att Q var tjuvad (min notering – jag tog även hänsyn till att BSF varit offline å inte kom tillbaka förrän efter DL så därför anser jag att diskussionen började innan DL)
Svarar Lobelia att teorin om att Klara röstat på onda tvillingen inte är så tokig å det utesluter Ferrari som ulv. Cirkus undrar varför Mirtai inte tror BSF är ulv, Mirtai undrar om hon skrivit det ngnstans. Undrar varför Habina reagerar på att BSF försökt skaffa sig ett fett alibi men inte hon själv.
Noterar att Hedinn ”försvarat” Snurris baserat på att en godförklaring inte behöver tyda på att ngn är ond, och att Snurris var ond kastar nytt sken över Hedinns kommentar (jag noterar att jag skrev ung samma sak ang Snurris)
Hon fortsätter m att mitt inlägg om att BSF å Q började sin diskussion innan DL skaver lite, då hon upplever att den startar e DL (se min notering ovan). Tycker sedan att lleos resonemang om de röster som är värda att kika närmare på skulle kunna vara en ulv som har facit och som blir lite för ivrig att framstå som oskyldig. Funderar vidare på om hon inte kan vara ny å förvirrad nybörjare också..
Noterar slutligen att även Cirkus verkade vela kring Snurris/BSF för att sedan landa i att rösta på Snurris. Vet inte vad det säger henne, men hon noterar det. Cirkus svarar å Mirtai svarar att hon hänger med och att hon inte släppt BSF men i valet mellan Snurris och Ferrari landade hon i att Snurris var i lyan av de två.
Har en diskussion m Hedinn idag ang att hon upplever Hedinn att misstänka henne för rösten på Snurris å att Hedinn genom att ifrågasätta hamnar högt upp på Mirtais misstänkta. Hedinn förtydligar å Mirtai säger hur hon tolkade det Hedinn skrivit. Hedinn förtydligar igen att hon syftade på att de som reagerat på BSF pga dennes perfekta röstresultat även borde reagera på Mirtais men det verkar de inte ha gjort å hon undrar varför. Mirtai skriver att det är lugnt å hon tycker också det är konstigt att lyfta BSF å inte henne själv. Röstar först i DL3 – rösten hamnar på bollen då hon tycker denne känns svår att placera då hon lyfter många saker men konstaterar att de inte behöver betyda något alls ex Mirtais egen röst på Snurris i DL1. Tycker bollen känns undanglidande vilket gör att hennes röst hamnar där idag.
Jag skulle vilja hålla Mirtai åt det godare hållet men jag vet inte om jag vågar det riktigt faktiskt. Jag noterar lite att hon hakar på mina misstankar som jag väckte redan i morse i hennes röst på bollen å att hon själv inte nämnt bollen alls innan hennes röst idag. Jag är inte heller säker på att det att hon röstat på Snurris två DLs i rad säger att hon är god. Jag måste helt enkelt fundera mer över Mirtai.
Det här var det första Ferrari skrev igår (bortsett från ett om bollen, där hon undrade varför hon blev huvudmisstänkt). Hon verkar ju lite för osäker för att ha siat Mirtai som ond, egentligen, å andra sidan är det ju inte helt ovanligt att man försöker vara lite diskret, hintar osv, samt att hon nog riskerade att bli ännu mer misstänkt om hon helt plötsligt pekat ett ordentligt finger mot någon.FiaM, Gabby_Ossi, Paddington röstar på mig
Habina & Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
BSF, Ileo, Mirtai, Lobelia, Cirkus, Hedinn och jag röstar på Snurrfian
Blacksmithfarm har röstat på Quarter4Ever (ond) och Snurrfian (ond), båda dagarna la hon första rösterna på respektive
Mirtai har röstat på Snurrfian två dagar i rad - dl 1 la hon en förstaröst, dl 2 en tredjeröst
Det jag funderar på är om det är alibi eller ren och skär tur?
BSF har haft ett väldigt bra flyt, medans Mirtai höll fast vid Snurrfian två dagar i rad
Så som det oftast brukar vara, goda röstar på goda - det är det vanligaste scenariot, och jag vet att det är vanligt att lägga 1-2 alibiröster på sina egna vid första dl, för att kunna påvisa en god statistik vid senare tillfälle.
Jag har en känsla av att fårulven har röstat på Snurrfian, det är ju helt klart smartast, en större mängd spelare att gömma sig bland.
Jag lutar lite åt samma håll, för Habina känns ju ärlig i det hon skrivit så det känns mer rimligt att hon fått info än att Ferrari fått det, som du skriver.Jag är tveksam till att mirtai röstat på snurrfian pga att skaffa alibi.
Då känns paddis röstrad mer svajjig.
Tillsammans med att jag tror mer på att habina fått info om Ferrari än Ferrari om mirtai gör det att jag lutar åt att paddi är ond. Ferrari kan ha fått någon annan info, kanske?
Men säker är jag inte.
Eftersom jag tror mig kunna lita på @Habina så undrar jag vilka tankar hon har?
Jag lutar lite åt samma håll, för Habina känns ju ärlig i det hon skrivit så det känns mer rimligt att hon fått info än att Ferrari fått det, som du skriver.
samtidigt så har Mirtai inte gjort så mycket väsen av sig i leken förutom hennes perfekta rad - snurrfian två ggr och sedan rösten på bollen, så finns det inte så mycket att ta på är det svårt att få fram något även om man skulle ha information.Det här var det första Ferrari skrev igår (bortsett från ett om bollen, där hon undrade varför hon blev huvudmisstänkt). Hon verkar ju lite för osäker för att ha siat Mirtai som ond, egentligen, å andra sidan är det ju inte helt ovanligt att man försöker vara lite diskret, hintar osv, samt att hon nog riskerade att bli ännu mer misstänkt om hon helt plötsligt pekat ett ordentligt finger mot någon.
Slutsats? Jag är inte ett dugg klokare.
Borde hon ändå inte ha försökt att påtala det mer?samtidigt så har Mirtai inte gjort så mycket väsen av sig i leken förutom hennes perfekta rad - snurrfian två ggr och sedan rösten på bollen, så finns det inte så mycket att ta på är det svårt att få fram något även om man skulle ha information.
Det här inlägget var det första Habina skrev igår. Så om Habina nu är god, så känns det ju spontant snarare som att hon fått nån info? Alternativt så är det ett alibiförsök..? Men för att det skulle funka krävdes det ju att Ferrari blev avslöjad (vilket det visserligen pekade mot, om än det blev på ett annat sätt).
Anna och John Bates stuga (goda lyan) - Goda deltagare får eftersin död samtala med de andra döda goda deltagarna. En gång per speldygn får de skicka ett paket till en valfri deltagare. Paket de har att välja på är Förhäxning (den förhäxades röst räknas inte), sia, beskydd, extra röst. De får skicka alla paket en gång i valfri ordning tills paketen är slut.
INFORMATION FRÅN GREVINNAN AV GRANTHAM & LADY MARY!
Efter att ha fallit till föga (jag måste ju ha ett snack med Bates också) gick jag, Rose och Papa till Bates Cottage utklädda till working class people. Rose hävdade att vi skulle få något (eller hitta på "hyss"), men vi ignorerade henne och tog istället med ett paket. Till Bates Cottage har levererats:
Spioninfo - goda lyan kan valfri natt få full spioninfo (når lyan efter natt-DL). En av raderna väljer goda lyan att skicka till valfri spelare nästkommande dag-DL. Men - om Daisy (onda spionen) lever hamnar raden även hos henne. Om Daisy är död lottas bland resterande rader (om det finns några) och den raden hamnar i ulvlyan. Spioninfon funkar som vilket paket som helst.
Alltså: Goda lyan får spioninfo och genom att ta emot de måste de välja en mottagare till nästa DL.
hon skrev ju mer om det i sitt röstinlägg sedanB
Borde hon ändå inte ha försökt att påtala det mer?
Det finns ju lite olika saker man kan få av goda lyan och få ut information från, och var det inte också så att goda lyan skickade en spionrad åt ngt håll en gång under leken:
Ferraris röstinlägg...Ferrari röstar på Mirtai
För att hon som vanligt smyger under radarn som i så många andra lekar. Hennes röst på Snurrfian i dl1 kan mycket väl ha varit fejk/alibiröst, och att hon sedan höll kvar det till dl2 kan ha varit för att få ännu ett starkare alibi. Visst så faller BSF in under samma princip men jag får mer godvibbar från BSF än från Mirtai. Jag tycker att hon till skillnad från BSF hakar på mer vad som sagts än att komma med egna tankar.
Röstar nu för att jag måste ut med hunden och sen till affären innan den stänger, så vet inte om jag hinner rösta annars. Kalla det säkerhetsröst.
Eftersom bollen__ var ond utanför lyan så kan det vara så att lyan inte visste bollens roll, så det ttycker jag nog inte talar till Paddis fördel att hon lyfte bollen__ kanske snarare tvärt omJag förstår hur du tänker men om du tittar på våra röstrader kanske det blir lättare?
Varför skulle jag skaffa mig ett så dyrt alibi med Snurrfian? Paddi lyfte visserligen bollen men det var en ond roll som inte påverkar de godas vinstchanser på samma sätt som en ulv gör
Jag är tveksam till att mirtai röstat på snurrfian pga att skaffa alibi.
Tillsammans med att jag tror mer på att habina fått info om Ferrari än Ferrari om mirtai gör det att jag lutar åt att paddi är ond. Ferrari kan ha fått någon annan info, kanske?
Men säker är jag inte.
Jag lutar lite åt samma håll, för Habina känns ju ärlig i det hon skrivit så det känns mer rimligt att hon fått info än att Ferrari fått det, som du skriver.
När fick goda lyan spioninfo? Vilken natt?Nu är jag på plats i det värmländska landet
Jag har läst igenom leken och bänkat mig i mitt hörn
Jag noterar lite saker här
Eftersom bollen__ var ond utanför lyan så kan det vara så att lyan inte visste bollens roll, så det ttycker jag nog inte talar till Paddis fördel att hon lyfte bollen__ kanske snarare tvärt om
Jag tror ni har rätt - jag tror inte att Ferrari hade någon info om Mirtai, men det säger ingenting om Mirtais roll. När och hur skulle hon (Ferrari) ha fått infon? Tveksamt att goda lyan skickar ett paket till henne efter första lynch när hon med sin röständring blev misstänkt för att vara ond tvilling.
Jag tror ju att Habina hade en sia som hon använde på Ferrari - det är logiskt att sia en som varit så på tapeten. Ett alternativt scenario är att hon har siat bsf iom att röstat på henne två gånger i rad. Och bsf är jag skeptisk till IGEN igår hade jag ju pusslat in henne på den roll jag nu tror att Habina har - jag trodde hon hade siat Snurris (eller möjligen q - det är ju en klassiker att som siare rösta på en i DL1, sia samma person och helt släppa misstankar om den visar sig vara god är den ond så fortsätter en att fläska på). Att få någon att tro att den har en viktig god roll och sen är det inte så - känns lite skumt. Ihop med de tankar som luftats tidigare runt bsf så tror jag att hon är möjlig ulv.
Det finns också möjlighet att habina fick ett paket med en sia och har siat två stycken- men jag tror inte att goda lyan vågade skicka det viktigaste paketet så tidigt i leken, risken att det hamnar fel är för stor.
Spontant känner jag att detta med perfekta röstrader inte är något jag vågar lita på. Den enda jag litar på som är god är Habina.
När fick goda lyan spioninfo? Vilken natt?
De der ju vem ängen skyddar och skyddade de sig själv så.....
Jag är tveksam till att mirtai röstat på snurrfian pga att skaffa alibi.
Men säker är jag inte.
Det finns ju lite olika saker man kan få av goda lyan och få ut information från, och var det inte också så att goda lyan skickade en spionrad åt ngt håll en gång under leken:
Spontant känner jag att detta med perfekta röstrader inte är något jag vågar lita på. Den enda jag litar på som är god är Habina.
Nte alls. Kör på baHon funderar över om det blir för mycket med både chokladkaka och bulle på samma kväll.