HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Men regler är att skydda sig själv första natten. Och det är ingen uttalad natt som god lyan fick sia. Så hur skulle ängeln veta vilken?

Jag tror att ängeln skyddade sig själv första natten - det fanns ingen ond spion som kunde snappa upp ngt. Jag tror att ängeln skyddade sig andra natten också då ulvarna missade käket eftersom då fanns möjligheten att goda lyan skulle välja spioninfo och alltså se vem som var ängeln.
,

DL4 21:30

15:44 Mirtai röstar på Paddington
19:22 Blacksmithfarm röstar på Paddington
19:27 Hedinn röstar på Paddington
21:00 Habina röstar på Lobelia

Paddington: 3
Lobelia: 1

Alltså nu griper jag efter halmstrån. Men det känns som att @Lobelia mest hoppar in i tråden, säger något kort och försvinner igen. Jag får ulvradarn på sådant, de andra som varit inne har i alla fall försökt bidra med någonting för att föra leken framåt... Vet inte om jag är helt fel ute, men någonstans måste rösten läggas och eftersom jag inte hunnit kolla närmare på blacksmithfarm, så får det bli såhär ikväll.

Habina röstar på lobelia

Nu försvinner jag iväg, först fodra hästar och sedan titta på tv. Så inget hängande här inne kring dl för mig. :(
Det kan ju bero på att jag är på ulvleksträff i Karlstad och inte varit hemma sedan 10 i morse och läst sporadiskt från paddan.

Märker att jag har fått misstankar mot mig med den lata rösten på Paddington igår. Jag gick på känsla eftersom det känns bättre att rösta på någon jag tror är ulv än någon som inte är det. Det känns liksom omöjligt just nu att hitta teorier, det känns som jag inte riktigt hänger med. Jag har läst tråden både en och tre gånger och upplever fortfarande att jag inte vet var jag ska börja. Hur sjutton vet man vem som är ond? Vad ska man titta efter? Jag tänkte ju att jag hade rätt när magkänslan sa Snurrfian även om jag förstås kunde backa upp det bättre.

Alltså nu griper jag efter halmstrån. Men det känns som att @Lobelia mest hoppar in i tråden, säger något kort och försvinner igen. Jag får ulvradarn på sådant, de andra som varit inne har i alla fall försökt bidra med någonting för att föra leken framåt... Vet inte om jag är helt fel ute, men någonstans måste rösten läggas och eftersom jag inte hunnit kolla närmare på blacksmithfarm, så får det bli såhär ikväll.

Habina röstar på lobelia

Nu försvinner jag iväg, först fodra hästar och sedan titta på tv. Så inget hängande här inne kring dl för mig. :(

Lobelia? Var kom den rösten ifrån? Tycker en röst p vem som helst av Mirtai, Bsf eller mig själv hade varit naturligare, speciellt baserat vad du skrivit idag...

Jag ska försöka se om jag kan göra ngn vettig sammanställning själv. Jag tar bara med de som är kvar i leken

Lobelia skriver ett väldigt långt och fylligt inlägg i #742. Det som förbryllar mig lite är att det i stort sett mest handlar om Paddi. Hon tar upp både postivit och negativt och slutar i ett "neutral" plusset är att Paddi nosat upp bollen - själv är jag inte alls säker på att det är ett plus, lyan kan lika gärna trott att bollen__ var god. Lobelia är svårplacerad för mig. Bara det att hon inte får mig att haja till får mig lite misstänksam, hon kommer inte högst upp på listan, men hon finns där
Blacksmithfarm,efter att det har visat sig att hon troligtvis inte har den roll jag trodde igår så har hon hamnat högt upp på min misstankelista: Habina som jag håller som god har röstat på henne två gånger. I DL 1 så kan hennes röst vara en avledningsmanöver, likaså diskussionen som hon hade efter DL1 med Q (jag är fortfarande inne på att det kan varit rent spel för gallerierna). Just nu så känns det som att hon är väldigt noga med att bli kompis med den godförklarade Habina och det gör mig också misstänksam
cirkus. det är jag
Habina är med största sannolikhet god. Hon försökte få oss att fatta Ferraris roll och det tror jag att hon gjorde genom att hon hade info. Idag tror jag att hon famlar i blindo lika mycket som vi andra. Intressant att hon verkar ha släppt bsf - @Habina jag är lite nyfiken på varför du har släppt bsf? För jag kan inte så någon större anledning jämfört med igår till att göra det. Och varför en röst på Lobelia?

Jag ska försöka se om jag kan göra ngn vettig sammanställning själv. Jag tar bara med de som är kvar i leken

Lobelia skriver ett väldigt långt och fylligt inlägg i #742. Det som förbryllar mig lite är att det i stort sett mest handlar om Paddi. Hon tar upp både postivit och negativt och slutar i ett "neutral" plusset är att Paddi nosat upp bollen - själv är jag inte alls säker på att det är ett plus, lyan kan lika gärna trott att bollen__ var god. Lobelia är svårplacerad för mig. Bara det att hon inte får mig att haja till får mig lite misstänksam, hon kommer inte högst upp på listan, men hon finns där
Blacksmithfarm,efter att det har visat sig att hon troligtvis inte har den roll jag trodde igår så har hon hamnat högt upp på min misstankelista: Habina som jag håller som god har röstat på henne två gånger. I DL 1 så kan hennes röst vara en avledningsmanöver, likaså diskussionen som hon hade efter DL1 med Q (jag är fortfarande inne på att det kan varit rent spel för gallerierna). Just nu så känns det som att hon är väldigt noga med att bli kompis med den godförklarade Habina och det gör mig också misstänksam
cirkus. det är jag
Habina är med största sannolikhet god. Hon försökte få oss att fatta Ferraris roll och det tror jag att hon gjorde genom att hon hade info. Idag tror jag att hon famlar i blindo lika mycket som vi andra. Intressant att hon verkar ha släppt bsf - @Habina jag är lite nyfiken på varför du har släppt bsf? För jag kan inte så någon större anledning jämfört med igår till att göra det. Och varför en röst på Lobelia?
Jag har förklarat varför jag inte protesterade.:) Vad säger du om det?

Märker att jag har fått misstankar mot mig med den lata rösten på Paddington igår. Jag gick på känsla eftersom det känns bättre att rösta på någon jag tror är ulv än någon som inte är det. Det känns liksom omöjligt just nu att hitta teorier, det känns som jag inte riktigt hänger med. Jag har läst tråden både en och tre gånger och upplever fortfarande att jag inte vet var jag ska börja. Hur sjutton vet man vem som är ond? Vad ska man titta efter? Jag tänkte ju att jag hade rätt när magkänslan sa Snurrfian även om jag förstås kunde backa upp det bättre.
Jag tycker att du har gjort ett bra jobb!
Hur man hittar en ond. Skitsvårt för det mesta.
Ibland skvallrar röststatistiken, ibland kan någon god roll sitta på info. Just här och nu gäller det väl att räkna ut vem som ljuger*Edit luras är ett bättre ord* och vem som inte gör det....

cirkus, jag vet inte var jag har cirkus, hon kan vara både ond och god.
Blacksmithfarm, ja, jag misstänkte ju henne förut. Nu har hon extremt bra röststatistik och det som framförallt talar emot att hon är ulv är att hon lade mycket tidiga röster och jag tror inte att de som blev lynchade hade blivit det utan BSF, vågar dock inte riktigt godförklara BSF.
Habina har i princip blivit godförklarad av alla eftersom hon försökte skydda
Paddington känns ulvig för mig men jag har inget riktigt konkret. Hon har tre röster på sig i nuläget men jag förstod inte riktigt varför?
Mirtai, Lobelia, Hedinn och Gabby_Ossi (hoppas jag inte glömt någon nu?) Jag vet inte vart jag har dem, det känns som att de lite flyter med samtidigt som de har kommit med inlägg.

Det verkar som om @Paddington är den som är uppe för lynch idag, hon har åtminstone fått flera röster. I min genomgång på henne så hittade jag visserligen en del som talade mot henne men samtidig upplever jag henne som genuin i ulvletandet och hon lyckades spåra upp den onda tjuven. Okej hon hade fel om rollen och trodde bollen var ulv.

Jag har inte hunnit att gå igenom alla noggrant men idag tvekar jag mellan mirtai som mest verkar ha nosat efter trender och lyckats peka rätt och Hedinn som lekte delfin igår och missade röstningen men praktiskt talade om att hon skulle röstat på den onda spionen. Jag har inte mycket att ta på alls där, det är mest en känsla.

Då jag är i lite tidsbrist, hinner inte analysera folk på en kvart så väljer jag Mirtai enligt ovan.

Lobelia röstar på Mirtai

Mirtai. här är ännu en som jag är misstänksam emot. Hon hakade gladeligen på mot bollen__ jag är skeptisk till de rösterna just iom att de lyan antagligen inte visste var bollen stod. Även hon har en prickfri röstlista -
Paddington. har fått flera röster emot sig idag. Om jag ska vara ärlig så har jag lite svårt att förstå dom. Paddi har haft sina funderingar på Mirtai och det känns som att det är just den saken som Mirtai och bsf har reagerat på. bsf följde med misstänksamt lätt mot Paddi och försökte få med även Habina dit. Så även om hon har en del misstankar mot sig från många andra så är hon inte högst på min lista för det känns lite för drevigt för mig
Gabby_Ossi. hon har skrivit så lite att hon är extremt svårplacerad för mig. Hon har knappt teoriat om några alls. Det gör ju att det är enormt svårt att teoria om henne. Nu tror jag inte det är en medveten ulvstrategi, men lite egna reflektioner hade jag velat se. Hon är skum.
Ileo. vår nya deltagare - jag har jättesvårt att placera henne också. Hon känns som en god utan information eller som en ulv som har svårt att teoria. Jag vet verkligen inte.
Hedinn är också supersvår att placera, hon följer med mot Paddi idag och jag är skepisk, Hon röstade inte igår, utan lag en försenad röst på bollen...som säger ingenting. typ. Jag hade så gärna velat se lite mer teorier av henne. Hon är skum, men jag kommer inte rösta där idag.

DL4 21:30

15:44 Mirtai röstar på Paddington
19:22 Blacksmithfarm röstar på Paddington
19:27 Hedinn röstar på Paddington
21:00 Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på mirtai

Paddington: 3
Lobelia: 1
Mirtai 1

Ileo röstar på Paddington
Eftersom jag tycker hon är skum och flera av er andra också tycker det. BSF har så pass bra röststatistik att jag ändå håller henne åt det godare hållet och enligt Mirtai brukar en god Paddi inte hänga upp sig på små saker. Mirtai och BSF kan vara goda och ha fel eller ulvar som luras men jag tror inte det.
Tillägg: och jag hade lite panik över att det var så sent.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17