Blacksmithfarm
Trådstartare
Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där den gata som har flest och bäst skräckinjagande utpyntningar på husen vinner. Det ligger enormt mycket prestige (och pengar) i tävlingen och de olika gatorna har bildat föreningar som planerar och hjälper till med pyntningen.
Men i år har det hänt något på Skrämselgatan. Det har kommit nya grannar. Och de nya grannarna är inte intresserade av att delta i Halloweenpyntandet. De är i full färd med att sätta upp julpyntet – i oktober! Nu blir det liv på gatan – alla vänder sig mot de nyinflyttade för att övertala dem om att delta. Med ett julpyntat hus kommer Skrämselgatan inte ha en chans att vinna tävlingen.
Hur ska det gå? Lyckas de övertala de nynflyttade?
ROLLISTA:
GODA
Jack-O-Lantern (variant av spökväckare)
Jack är en finurlig rackare. Han lyckas lura djävulen och får denne att lova att inte göra anspråk på Jacks själ. Tyvärr så ställer det till det för Jack så att han inte är välkommen in i himlen heller. Han får till slut en lykta så att han i alla fall hittar tillbaka till jorden där han vandrar planlöst omkring.
Jack kan vid ett tillfälle, oberoende av DL (så länge han lever), återuppväcka någon av de spelare som dött det senaste speldygnet. Spöket får då ta Jack’s lykta och med den i sin ägo kan spöket lägga en röst i varje lynch som kommer. Rösten skickas i PM till LL.
Jack och spöket får samtala med varandra utanför leken.
Jack får om han vill behålla lyktan själv. Gör han det så kommer han själv att omvandlas till spöke om han dör. Detta sker automatiskt om han inte har valt att ge ifrån sig lyktan.
Häxa
Får varje natt förhäxa en (levande) deltagare. Dennes röst kommer inte att räknas i kommande DL, deltagaren vet inte om att dess röst inte räknas.
Vampyren (variant av Magiker)
Vampyren är ingen riktig vampyr. Men det är inget man talar högt om om man har livet kärt. Vampyren har gjort allt för att skapa sin image, till och med förkastat sitt gamla namn. Dessutom har hon satt in riktiga vampyrtänder och filar sina naglar spetsiga. Den som ger sig på vampyren kommer att bli varse att hon inte ger upp utan kamp.
Vampyren drar med sig någon när den dör. Om den lynchas lottas det bland de som röstade på denne. Om den käkas så lottas det bland ulvarna i lyan.
Lärling
Kvarterets pyntsamordnare. Gör allt för att få saker att fungera så smidigt som möjligt. Har en förmåga att medla i konflikter och ställer sig självmant i korselden när det blir bråk. Som samordnare har hon bra koll på sina grannar och vet vad de gillar och inte gillar.
Lärlingen är både ängel och siare. Får varannan natt skydda en deltagare och varannan natt sia en deltagare. Väljer själv vad den börjar med.
Lärlingens ättling
Pyntsamordnarens dotter. En tonåring som i dagsläget inte kunde bry sig mindre om vilket sorts pynt som sätts upp. Men skulle hennes mor dö så fylls hon av en hämndlust som får henne att axla moderns roll som pyntsamordnare.
Ättlingen tar över lärlingens roll när lärlingen dött. Ättlingen får själv välja vilken förmåga den använder sin första natt och får ta del av vad Lärlingen har gjort innan.
Lösmynt spion (variant)
Kvarterets skvallertant. Ränner runt bland husen med det senaste skvallret.
Den lösmynta spionen får första natten full info själv. Därefter måste hon skicka vidare infon till en annan spelare. Hon får inte skicka till samma spelare två dagar i rad.
Hon kan välja att få en lottad rad själv, men gör hon det kommer även ulvarna att få en rad. Detta val kan hon göra varje dag.
Grannar
Bybor
ONDA
Ulvar
De nyinflyttade. De är inte intresserade av Halloween utan börjar hellre med förberedelserna för julpyntet. Något som inte går hem hos grannarna i området. Det skär sig mellan dem direkt och stoltheten på båda sidor gör att ingen vill ge vika.
Känner till varandra och får varje natt käka en deltagare.
Ulv i fårakläder
Smyger omkring och saboterar halloweenpyntet hos grannarna – fast om hon konfronteras så säger hon att hon gillar halloween.
Ingår i lyan. Lägger en falsk röst i leken och PM:ar sin verkliga röst till LL.
Psykopaten
Gör allt för att sabotera halloweentävlingen, är inte främmande för fult spel.
Ingår i lyan, om denne dör så drar den med sig en god spelare i döden. Lottas.
DELTAGARE
REGLER
VINSTVILLKOR
Goda vinner när alla onda är döda.
Onda vinner när de är fler än goda.
DagDL tisdag 21:00
NattDL onsdag 08:00
Nu ska jag sätta mig och PMa allas roller!
Men i år har det hänt något på Skrämselgatan. Det har kommit nya grannar. Och de nya grannarna är inte intresserade av att delta i Halloweenpyntandet. De är i full färd med att sätta upp julpyntet – i oktober! Nu blir det liv på gatan – alla vänder sig mot de nyinflyttade för att övertala dem om att delta. Med ett julpyntat hus kommer Skrämselgatan inte ha en chans att vinna tävlingen.
Hur ska det gå? Lyckas de övertala de nynflyttade?
ROLLISTA:
GODA
Jack-O-Lantern (variant av spökväckare)
Jack är en finurlig rackare. Han lyckas lura djävulen och får denne att lova att inte göra anspråk på Jacks själ. Tyvärr så ställer det till det för Jack så att han inte är välkommen in i himlen heller. Han får till slut en lykta så att han i alla fall hittar tillbaka till jorden där han vandrar planlöst omkring.
Jack kan vid ett tillfälle, oberoende av DL (så länge han lever), återuppväcka någon av de spelare som dött det senaste speldygnet. Spöket får då ta Jack’s lykta och med den i sin ägo kan spöket lägga en röst i varje lynch som kommer. Rösten skickas i PM till LL.
Jack och spöket får samtala med varandra utanför leken.
Jack får om han vill behålla lyktan själv. Gör han det så kommer han själv att omvandlas till spöke om han dör. Detta sker automatiskt om han inte har valt att ge ifrån sig lyktan.
Häxa
Får varje natt förhäxa en (levande) deltagare. Dennes röst kommer inte att räknas i kommande DL, deltagaren vet inte om att dess röst inte räknas.
Vampyren (variant av Magiker)
Vampyren är ingen riktig vampyr. Men det är inget man talar högt om om man har livet kärt. Vampyren har gjort allt för att skapa sin image, till och med förkastat sitt gamla namn. Dessutom har hon satt in riktiga vampyrtänder och filar sina naglar spetsiga. Den som ger sig på vampyren kommer att bli varse att hon inte ger upp utan kamp.
Vampyren drar med sig någon när den dör. Om den lynchas lottas det bland de som röstade på denne. Om den käkas så lottas det bland ulvarna i lyan.
Lärling
Kvarterets pyntsamordnare. Gör allt för att få saker att fungera så smidigt som möjligt. Har en förmåga att medla i konflikter och ställer sig självmant i korselden när det blir bråk. Som samordnare har hon bra koll på sina grannar och vet vad de gillar och inte gillar.
Lärlingen är både ängel och siare. Får varannan natt skydda en deltagare och varannan natt sia en deltagare. Väljer själv vad den börjar med.
Lärlingens ättling
Pyntsamordnarens dotter. En tonåring som i dagsläget inte kunde bry sig mindre om vilket sorts pynt som sätts upp. Men skulle hennes mor dö så fylls hon av en hämndlust som får henne att axla moderns roll som pyntsamordnare.
Ättlingen tar över lärlingens roll när lärlingen dött. Ättlingen får själv välja vilken förmåga den använder sin första natt och får ta del av vad Lärlingen har gjort innan.
Lösmynt spion (variant)
Kvarterets skvallertant. Ränner runt bland husen med det senaste skvallret.
Den lösmynta spionen får första natten full info själv. Därefter måste hon skicka vidare infon till en annan spelare. Hon får inte skicka till samma spelare två dagar i rad.
Hon kan välja att få en lottad rad själv, men gör hon det kommer även ulvarna att få en rad. Detta val kan hon göra varje dag.
Grannar
Bybor
ONDA
Ulvar
De nyinflyttade. De är inte intresserade av Halloween utan börjar hellre med förberedelserna för julpyntet. Något som inte går hem hos grannarna i området. Det skär sig mellan dem direkt och stoltheten på båda sidor gör att ingen vill ge vika.
Känner till varandra och får varje natt käka en deltagare.
Ulv i fårakläder
Smyger omkring och saboterar halloweenpyntet hos grannarna – fast om hon konfronteras så säger hon att hon gillar halloween.
Ingår i lyan. Lägger en falsk röst i leken och PM:ar sin verkliga röst till LL.
Psykopaten
Gör allt för att sabotera halloweentävlingen, är inte främmande för fult spel.
Ingår i lyan, om denne dör så drar den med sig en god spelare i döden. Lottas.
DELTAGARE
- Artline
- Batheart
- bumpo
- Derring-Do
- Ferrari
- fio
- Giraffen
- Habina
- Hedinn
- Helium
- Itwasnotmeguys
- LenaH
- Lenis
- Niyama
- Petroleum
- quarter4ever
REGLER
- Var snälla och trevliga mot varandra.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
- Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Blacksmithfarm röstar på cirkus". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar vi den första.
- Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Om ni missar att DL så lägg då ändå er röst så fort som möjligt så övriga får något att ta ställning till.
- När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.
VINSTVILLKOR
Goda vinner när alla onda är döda.
Onda vinner när de är fler än goda.
DagDL tisdag 21:00
NattDL onsdag 08:00
Nu ska jag sätta mig och PMa allas roller!