Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
imorse tömmkörde jag både Romeo och Thengill, gick verkligen SKITbra med båda två, romeo gick jättebra med sitt träns, första gången han hade bett och träns hos mig.
gick i form stuntald med weei vågade inte ta för mkt i tömmarna han e sååå himla känslig och fin i munnen och bara tyglarnas vikt är ju nog för honom.
och sån jäkla kondis han har alltså fick springa runt massa varv och göra allt möjligt och han var långt ifrån det minsta svettig när vi var klara.
skönt man har en shettis som motionerar sig själv i hagen iaf.
och han har inte gått upp nämnvärt sen de släpptes på bete här i mitt nya stall...men håller dem under uppsikt och de får vila magarna minst halva dygnet varje dygn.
ångar inte en sekund att jag köpte en hingst så himla skönt och har aldrig träffat en så himla snäll hingst, ett barn skulle lätt kunna hantera och rida honom. han bara står helt blick stilla och njuter när man borstar honom.
tur 2 av 3 hästar inte har lätt för att bli feta iaf.
längtar tills jag hittat en sele och vagn till Romeo ska bli skitkul o ut och köra med honom så himla skönt att han har en sån himla grundkondis så det inte behövs flera månader av uppbyggande precis.
så ska thengill få springa brevid.
tömmkörde sen thengill lika lydig som vanligt, han e verkligen underbar kan gå helt lös brevid mig och lyder varje vink...älskar att han e så himla lydig.
gick massa i skogen och utforskade våra hagar närmare, hitta en jättemysig hage i skogen som jag kanske kan få använda skulle va perfekt till mina tjockisar.
men just nu har jag en då tillräckligt med hagar....2 små sötnosar och 6 hagar....
någon som behöver bete?
iaf, tömmkörde sen thengill på en äng där de tatt hö, först skulle han bråka lite som den gången ni fick bilder men ju mer jag enträget fortsatte att låta han springa destå piggare och lydigare blev han till slut sprang han runt i SKITFIN FORM i TRAV hela varvet runt varv på varv pigg och helt j*vla underbart fin.
DET ska ni få se bilder på såfort jag har kameran med.
så himla skönt, skall verkligen fortsätta jobba på tömmkörningen den gör nog himla mkt för thengill
han var ganska svettig eftersåt så han hade fått jobba en hel del.
tränade galoppfattningar med både han och Romeo.
och tempoväxlingar + övergångar.
+ reaktion.
imorn skall jag hinna hitta på nåt mer med dem...längtar tills jag fixat vagnen hit vagnen till nya stallet te thengill så vi kan ut och köra igen, det kommer göra susen för maggen...
så kan romeo springa brevid med....perfekt.
ÄLSKAR MINA POJKAR SÅ HIMLA MKT.
Glampi mannen skall på unghästmönstring i höst har bara inte bestämt mig riktigt hur jag skall göra och vilka mönstringar vi ska på.
svårt det här...mkt o tänka på när man har 3 underbara hästar...älskar er alla 3 ni är bara för underbara.
thengill o romeo e så himla söta när man kommer direkt upp me huvena och så kommer de skrittandes eller springades i full fart när man kommer hihi.
MATTE ÄLSKAR ER ALLA 3.