Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

22673508.jpg

Har inte orkat lägga in fler på datorn än :angel:

Det är ju just såna saker du förhoppningsvis kommer att lära dig på den utbildning du ska gå:idea:. Det finns säkert folk däruppe som kan hjälpa dig med det när du kommer dit, dessutom skulle han väl delvis användas i undervisningen så han lär väl stå uppstallad i skolan och de borde väl ha folk som vet "lite" om fodring.
Nu har jag aldrig varit på Wången men det verkar ju vara ett bra ställe. Lugna ner dig lite och tänk på att allt inte behöver vara perfekt när du kommer dit, du och Filipuss är väl där för att lära er mera.Snart kommer du förhoppningsvis vara omgiven av kunniga hästpersoner inom olika ämnen:laugh:.

Att jag inte tänkt på det. *hönshjärna = jag*
Jag läste ju igenom kursplanen för drygt en vecka sedan och där stod det klart och tydligt foderlära. Brukar alltid rådgöra med hästkunnig om foderstat vid denna tid och just nu är jag mer förvirrad än vad jag brukar vara. Kan inte tänka klart ens längre.. ;)

delvis kl*
Löslongerade Filipus idag. Han gick superfint. Men min kamera dog en långsam batteridöd när han gick som allra bäst så därför - inga bilder. :mad: Jobbade även med repet, och först tyckte Filipus att det var hur tråkigt som helst.. :grin: Men sen när jag började skicka honom framför mig, med repet över korset och jag som höll i änden på repet (typ som när man tömkör) då vaknade han till, men han tyckte det var ganska roligt tror jag. Gick jättebra att skicka honom framför mig och även gå bredvid med repet över ryggen som en töm.
FRAMSTEG :banana:

såhär ser Saga ut för tillfället

tisdagen 15/7 hittade jag henne med ett sår i hagen som efter några dagar visade sig vara ca 15 cm djupt! Idag har Vet. vart ute för 4:e gången och såret läker inte som vi vill tyvärr! Går det illa så får vi droga och lägga ner henne för att skära upp och skära rent. Men det hoppas, hoppas jag att vi slipper! Så nu står hon med dränage igen..tillbaka på ruta ett kan man säga..

Åh nej !!!
Snuttfian :cry:
Hoppas hon läker som hon ska snart så ni slipper den här röran !

KL.
Det är inte någon som vet en billig treåring som ska säljas ? Håller på att fundera lite över mitt kommande år och inser att en treåring inte vore helt fel att jobba lite med .. :angel:

Men lilla gumman då!
Hoppas det blir bra snart!

Gála har diarré, men Yrpa har blivit riktigt fin i mankammen och svansen nu efter eksemboomen som kom dagen efter Gála föddes. Igår var veterinären ute och kollade på ett läskigt sår som hon hade i svansroten och försökte kolla på ett sår som Gála har. Yrpa går inlindad runt såret och svansroten dygnet runt och får penecillinsalva. Hon har skurit sig på något i hagen förmodligen. Gálas sår skall bara sprayas med blåspray i förebyggande syfte.

Mycket det här.
Sen måste jag köpa hö med. Någon i mina trakter som vet någon bra som säljer och kör hem hö?

ja det hoppas jag också! Är trött på detta nu :(

kan ju iaf motionera henne så ska ut och gå en längre promenad imorn!! Men vill komma igång på riktigt!!! Det gick ju så bra!!!!

åh, en treåring lät spännande! Säjer till omjag ser/hör nåt! :)

är det någe speciellt du är ute efter föresten?:)

Nää, helst ett sto eller valack .. Behöver inte vara något lovande eller speciell stam. Bara något billigt att jobba med och utveckla mig själv tillsammans med.
Tanken är att rida in den och sen ev. sälja den i vår om jag inte kan ta med den hem till sthlm igen ..

BTW ;)
Nu är jag 19 :D :D :D :D

aha, okej! men jag säger till om jag hör nåt!! Tycker det låter som en bra idé efter som du kommer ha så bra förhållanden att träna hästen i :)

Åh, nemen Grattis på dej Vännen :D :banana:

Så har jag i min shettisbox! Väggarna är ca 1.40 höga, men galler ovanför det, men i shettisboxen finns ett "fönster" ut mot gången där gallret börjar typ på en meter. Det sitter på gångjärn, så det går att fälla ner så han kan kika ut om han vill.

kl

Varför kan inte alla bara tycka och tänka som jag? Tänk vad mycket bättre och vad mycket lättare allt skulle bli då! :D

Jag är så trött på att inte få bestämma själv över min hästs situation. Trött på alla olika åsikter hit och dit och trött på att min prins inte får ha en hel flock att gå med utan bara får ha en hagkompis. Ännu tröttare på att denna enda hagkompis har och kommer att bytas ut vid flera tillfällen. Suck.

Ge mig ett fint stall någon där det finns paddock, lösdrift, boxar, bra ridvägar, bra folk och många hästar!

//Julia

du får flytta ner till mig helt enkelt, ta med de nybyggda huset och den enormt vackra utsikten och flytta ner hit.
dett är ett fint stall, finns nybyggd paddock(är inte riktigt klar ännu) lösdrift, boxar ENORMT bra ridvägar, de tar aldrig slut, bra folk...aaa:angel::)många hästar, de jobbar vi på. men ja ska nog lyckas få ihop en fin liten flock vad de lider.:love:

du är varmt välkommen:)

är det inte den speciella aloen som du är återförsäljare av eller är jag ute och cyklar?

Så har jag i min shettisbox! Väggarna är ca 1.40 höga, men galler ovanför det, men i shettisboxen finns ett "fönster" ut mot gången där gallret börjar typ på en meter. Det sitter på gångjärn, så det går att fälla ner så han kan kika ut om han vill.

vad smart de skulle ja ju kunna fixa kanske.
dumt nog går bräderna lixom lodrät neråt inte vågrät så man kan ju inte bara ta bort en planka.

hur ser gallret ut? ta gärna en bild o lägg in.

är det inte den speciella aloen som du är återförsäljare av eller är jag ute och cyklar?

Jag är inte återförsäljare av någon aloe whatsoever ;)
När skulle jag ha tid med sådant tror du?

/Anna - småbarnsförälder, sambo, två jobb (natt och dag) och med två hästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 539
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 765
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar