Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Fjalar är bättre! Allt tyder på att det inte, INTE, är en spricka i skelettet
Alltså, grisepassar han inte ens?
Jag förstår att du känner dig nere nu, men jag tror inte att det är kört. Visst påbörjade du inridningen i Mars -07? Jag tycker att det är både häftigt och väldigt positivt att han är så "lite" riden och bär sig såpass bra att han kan piaffera! Det måste ju vara positivt, det brukar inte direkt gå i en handvändning att lära in.KL Är ganska så lessen nu. Efter 3veckors töltträning har Sindri inte tagit ett enda töltsteg.
...
MEN nu går han i piaff.
Trista typer måste jag säga.. Klart att han fortfarande är en islandshäst och inte mindre värd som individ för att han inte töltar. (ännu!) Det du har visat av honom tidigare tycker jag visar en välmusklad fin häst med bra tryck i gångarterna.Jag har inte sett honom med egna ögon sen jag skickade iväg honom men som ni hör är han totalt utdömd och numer knappast offentligt klassad som islandshäst i andras ögon.
Nej det fattar faktiskt inte jag heller, jag tror verkligen inte att man kan säga tvärsäkert efter 3v proffsträning, och bara ett års ridning totalt att han inte går att få fram tölt på. Däremot vill jag påstå att det ofta tar längre tid för en stor häst med lång rygg och långa bakben att bli "färdig" än det tar för en mindre mer kompakt byggd häst.Jag fattar inte hur folk kan vara så negativa efter tre veckor, men även en känd domare och tränare har dömt ut honom bara vid åsynen.
men om jag tar av framskorna lutar han ännu mer ju....
Har din lite humör eller fått Faldurs framåtlutande rygg kanske det är fel metod. Pressen pressar liksom ner hästen på bogarna och kräver man att den ska lätta fram brister fjädern i bockande istället.