Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Problem solved, eller iallafall hittat.
Hade en ET bokad till Erro idag. Och gissa vem som hade rätt angående vart problemet satt ..
När han gick omkull så slog han av en bit av höftbenet som lossnade, vilket även ledde till att musklerna släppte eftersom det sitter ett muskelfäste där han slog av en bit.
Så under våren har han antagligen haft jätteont.
ET:n var förvånad över att kliniken inte valde att röntga honom i våras, då hade den lösa benbiten hittats snabbare och han hade sluppit ha ont. Hon tyckte också att jag hade gjort rätt som släppte honom på betet i somras. Han läkte sig själv ..
Nu har benbiten åkt ner en bit och ligger inkapslad och fint, den stör honom inte alls.
Ojämnheterna jag har känt av är för att han är helt omusklad i höger bak pga muskelbristningarna som skapades.
Så nu är min bebis i princip friskförklarad. Fick lite träningstips så nu ska höger bak styrketränas ! Han var iaf väldigt mjuk och smidig i övriga kroppen, rörlig i bogar och rygg. Riktigt roligt att höra !
Om jag känner att han blir halt eller orörlig i höger bak igen så kan man operera ut den lösa benbiten. (kan göras hemma)
Känns så skönt att ÄNTLIGEN hittat felet och fått höra vad jag kan göra åt det