Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Joo.. Lúkas uppfann en egen gren - G5! Lätt grisepass.
Men snart blir vi nog uppkvalade till Öppen grisepass. Ökningarna har börjat sitta och jag tycker det känns fel att hela tiden knycka 1a platsen från folk som aldrig tävlat i det förut :D

:rofl: Ha ha!!!! :rofl:

Superpositivt! vad kag ser är en riktigt långbent kille med ett jäkla tryck i bakbenen, det lovar ju gott inför framtiden! Jag vill se mer bilder, nu när han inte är föl-lurvig längre! :)

Idag har hästarna fått byta hage igen:)
Nu ska det tydligen komma värsta regnovädret från England:(
Ushiamej det blir leriga hagar:(

*kl*

Tindra (och även Gná och Kengála) blev skodd idag! Dags för igångsättning av dräktig tant (hon har blivit uppgraderar till tant nu när hon är dräktig - yngst i flocken som hon är ;) ).
Löslongerade all tre på volten efter skoning och Tindra rörde sig lätt och trevligt (även om hon är rund) och verkade tycka det var kul att spring lite.

/Malin

*kl*
Det har varit mkt nu. Vi har köpt lägenhet och flyttat så det har varit mkt med det. Men nu har även skolan dragit igång och tiden bara har flugit iväg. Jag har inget internet hemma så skolan är min tillgång.

Vattar mår bra och det går framåt hela tiden. Han ska skos idag. Han har två stora kompisar nu för tiden, och jag har fått motivationen tillbaka med hästarna. :) Helt underbart. Men nu är det plugg som gäller. Sista terminen nu och 5 veckor på Akademiska i Uppsala väntar nu. :) Ska bli riktigt roligt.

*kl*

Åh, jag har hittat unghästen med det! :love:

Jag letar unghäst nu, inte för att jag ska köpa men dyker den rätte upp så vem vet.. :angel:
Hade unghästlektion här på Wången och tog in en ungvalack, nykastrerad som vi ska få sitta in. Han var helt :love:, med det temperament jag vill ha på en häst. Fyrgångare, högrest! Dessutom - till salu! :D

Men jag ska se hur det går med insittningen i vinter, man vet ju aldrig vad som händer sen :angel: :D

Jag har lärt mig att om man ändå inte ska köpa är det bäst att inte leta- hästen med "det" kommer man hitta när det väl är dags!
Du hade ju svårt med att ha kvar de hästar du hade, eller hur var det?

kl

Idag har veterinären varit hos Tytte. Hon konstaterade precis som jag att han är lite stel och lite halt i trav, speciellt när han tvingas belasta mer (som i innervarv på volt). Han är inte svullen eller varm någonstans och reagerar inte för tryck. Hon gissar på en sträckning och han får nu antiinflamatoriskt i en vecka, så får vi se om det ger sig. Det onda sitter antagligen någonstans mellan hasen och rumpan.

Jag tyckte att hältan var lite mindre idag och jag jämför med igår, så det går nog åt rätt håll. Han fick en timmes massage av mig idag (med försiktighet vä bak) och det njöt han av i stora drag!

//Julia

Problem solved, eller iallafall hittat.

Hade en ET bokad till Erro idag. Och gissa vem som hade rätt angående vart problemet satt ..
När han gick omkull så slog han av en bit av höftbenet som lossnade, vilket även ledde till att musklerna släppte eftersom det sitter ett muskelfäste där han slog av en bit.
Så under våren har han antagligen haft jätteont.
ET:n var förvånad över att kliniken inte valde att röntga honom i våras, då hade den lösa benbiten hittats snabbare och han hade sluppit ha ont. Hon tyckte också att jag hade gjort rätt som släppte honom på betet i somras. Han läkte sig själv ..
Nu har benbiten åkt ner en bit och ligger inkapslad och fint, den stör honom inte alls.
Ojämnheterna jag har känt av är för att han är helt omusklad i höger bak pga muskelbristningarna som skapades.

Så nu är min bebis i princip friskförklarad. Fick lite träningstips så nu ska höger bak styrketränas ! Han var iaf väldigt mjuk och smidig i övriga kroppen, rörlig i bogar och rygg. Riktigt roligt att höra !

Om jag känner att han blir halt eller orörlig i höger bak igen så kan man operera ut den lösa benbiten. (kan göras hemma)

Känns så skönt att ÄNTLIGEN hittat felet och fått höra vad jag kan göra åt det :)

Min lille hingst växer. Nu är han över 2 år gammal :)

Den 21 September ska han visas på unghästmönstring igen!

Hela sommaren har han gått på hingstbete. Men i slutet av september tar jag hem honom igen :)

Rdullhage.jpg

Rdull_hingstbete_007.jpg

Michis: Oj, det lät allvarligt med en lös benbit och att musklerna släppte :eek: Men vad skönt att det verkar vara bra nu!

Freyja_bus: Vad tråkigt att han är skadad :(. Hoppas det ger sig med det antiinflammatoriska.

Gullan86: Glampi ser jättefin ut! Står han hemma hos er nu?

Idag blev Perla klippt. Hon var svettig igår i hagen så det var likabra att klippa redan nu innan det går så långt som det gjorde i vintras. Då var hon genomsur jämt. Hade bara en hundklippare så det vart inte lika kort klippt som med en klippare avsedd för häst.

knapp

På Fredag åker jag och hämtar hingsten som jag ska ha på prov :banana: jag är sååå nyfiken på hur han och jag kommer fungera ihop, blir väl bildbomb på kvällen när jag släppt ihop honom med Gneisti och unghingstarna :eek: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 161
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka