Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Idag väcktes jag av att min man kom in och sa att tråden var helt av till hagen.:eek:
Vo bor nära en stor väg med mkt lastbilstrafik, så jag måla ju f-n på väggen direkt.
Såg framför mig hur Kaela och fölis och barnens shettis gett sig av ut på vägen:cry:

Springer ut halvt påklädd och ser att hästarna är uppjagade, men dom är åtminstone kvar i hagen*pust*.
Grinden är helt sönder så jag skyndar mig att hämta tråd och avbitare+2 handtag för dom andra hade slitits sönder.

När jag lagat grinden ordentligt(tre trådar, varav två var av+sönderslitna handtag)går jag uppåt hagen.
Hittar Kaelas exemtäcke helt sönderslitet, i två lika stora delar med en massa revor i.:eek:
Hästarna verkar oskadda förutom att dom är uppjagade,tråden var sönder på tre ställen till, så det måste nästan ha varit ngt vilt djur inblandat.
Glaesir(fölis)var helt lerig och dan.
Nu är iaf allt lagat och strömmen på,har bara 2 exemtäcken kvar nu att byta emellan och endast en huva.
Häst:devil: har haft sönder 3 st exemtäcken+en huva i år det ni:eek:

Sedan hade jag inne Kaela en stund också.

Lite ny uppdatering, helgens tävling gick sådär. Tyvärr funkade inte tölten på den tunga banan alls. Det vart oaktivt, tungt och passtaktigt. Men men, traven gick okej fick en 6.5 , galoppen också okej kring 6.0. I finalen i fyrgången fick vi även en 6.0 för Ökade tölten. Nu gäller det att träna tölt, har funderat på att åka och träna för Johan H. som numera bor 15 minuter från vår gård. Det hade ju varit perfekt.

Störtäkligt väder hela helgen med istortsätt bara spöregn :/ Dessutom hade han fått ett skav efter ena bootset som lossnat och skavt. Så det måste ju kännts så jag funderar om kortade tölten kan berott lite på det?! Anyway han är ändå min gud, så himmla snäll och älskar att arbeta och försöker till allt pris att sammarbeta. <3

Min stora snygging :)

Senast ändrad:

Han är verkligen helt otroligt snygg :love:
Madde och jag sa det - han bara svävar fram. Helt.. WOW!

Nämen tack va söta ni är tjejjer:love:! Såg ni våran fina tramp på uppvärmningen? det var inte riktigt meningen att han skulle börja trampa men han tyckte tydligen att vi skulle det :rofl:. Dessutom fick vi till superfina galoppfattningar på framridningen, då var jag stolt över pownifuxen :D!

Tävlade du i helgen? attans missade alla bukare. :angel: Jag satt hela dagen i bilen i ösregnet och spelade tetris på min mobil fram tills en halvtimme innan det var dags att rida :rofl: Kände mig så social haha.

Såg en framridning, vet inte vilken dock :p

JAPP. :D Jag tävlade. Inga superpoäng, men jag var sååååååå nöjd! Kontroll hela tiden - det var det vi satsade på. Fick 5.0 i tölten! :D
(1.5, 2.5 och 4.0 i traven.. Host.. :angel:)

Ja det var någon framridning iaf. kommer heller inte ihåg vilken ^^!

Jasså :D Det viktigaste är ju att man känner sig nöjd med det man presterade ^^ Problem med takten?

Joo.. Lúkas uppfann en egen gren - G5! Lätt grisepass.
Men snart blir vi nog uppkvalade till Öppen grisepass. Ökningarna har börjat sitta och jag tycker det känns fel att hela tiden knycka 1a platsen från folk som aldrig tävlat i det förut :D

:love:
Vad FIN han är! Skönt att ha honom hemma?

/Malin

Tack :D Ja, det känns jätteskönt och han är så snäll så. Är inga problem med att hästar & människor springer fram och tillbaka i gången och har man honom uppbunden i stallgången är det inga problem för andra hästar att gå förbi osv, gudasnäll :love:

När kommer Tindra hem? Ska du rida Gná på Firmakeppni?

Joo.. Lúkas uppfann en egen gren - G5! Lätt grisepass.
Men snart blir vi nog uppkvalade till Öppen grisepass. Ökningarna har börjat sitta och jag tycker det känns fel att hela tiden knycka 1a platsen från folk som aldrig tävlat i det förut :D

:rofl: man ska ju börja nånstans :rofl: Tycker ni kämpade på bra jag. Ingen är proffs från början. O som du säger, så måste ju någon rida G5 oxå :angel:

*knapp*

Igår kom ena hästen i stallet lös när jag, Saga, Yrpa och fölet var påväg ner till hagen. Hästen kommer i 190 rakt emot oss och skall såklart fram till Yrpa och fölet. Mitt emellan står jag med Saga i barnvagnen. Jag är inte rädd för hästar, däremot har en otrolig respekt för den storleken. Det gör ont att bli omkullsprungen. Yrpa som den ängel hon är ställde sig ivägen för honom och vände baken till, hotade med sparkar, då vart han istället intresserad av fölet och hon tyckte ju det var tvärskoj. Han med, men då var i alla fall faran över för Saga. Man såg på Yrpa att hon blev orolig, hon gnäggande men fölet var så nöjd så.

Det var något av det värsta jag vart med om i mitt liv i alla fall. Värre än när jag blev översprungen av 14 unghästar och fick mitt knä söndertrampat. Nu hade jag ju mitt lilla barn med, men henne körde jag in i buskarna. Förresten så satt den lilla skitungen och skrattade när hästarna sprang. Hon gillar när dom är snabba.. *pust*

Jaa, målet var att ta sig runt i någolunda kontroll.
Nu är det träningar för Nina fram tills nästa tävlingssäsong, sen ska vi kvala upp från G5 till V5!! :D

kl

Tytte är halt :(

Mamma var ute på promenad med honom igår och klättrade i skogen. I en nerförsbacke på en stig halkade han och gled ner på rumpan. Han satte sig lite snett på vänster skinka och fick vänster bak snett frammåt under sig. Han verkade inte ha speciellt ont just då och inte nu heller, men han haltar tydligt i trav. I skritt tror jag inte att det är något, eventuellt markerar han ibland men det är så svårt att se på bakben! Han är inte varm och ömmar inte vid tryck någonstans, eventuellt kan jag känna en liten svullnad vid hasen, men den är i så fall mycket liten. Han har en typisk "hasen eller högre" hälta i trav.

Jag hoppas att det bara är en muskelsträckning men om han inte är bättre i morgon så ringer jag veterinären. Han är inte påverkad, leker i hagen och stödjer fullt på benet. Jag kan inte känna någon värme heller... men men, det ger sig förhoppningsvis. Så typiskt bara nu när vi skulle komma igång och rida!

Jag tränade honom lite i skritt idag (oavsett om det är en sträckning av sena eller muskel så är det ju bra att inte stelna till) och övade på bettets inverkan. Lilla ponken var så duktig så!

//Julia

har hunnit smälta gårdagens "misslyckande". En trött ryttare, häst som tappat hull och en sjuk son är kanske inte bästa förutsättningarna för ett bra ridpass... Hoppas Magnus kommer igen, han sa mycket matnyttigt!

I morgon ska jag till stallet och krama mina pluttar och mysrida. Sen blir det beslutsam träning igen! :D

Kl. Jag och Vattar har höjt våra bästa poäng i helgen i öppenklass i t2 och femgång. :) är riktigt nöjd.

Här kommer ett smakprov från när min Glampi kom hem i Lördags:love:

23422038.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 161
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka