Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Valvis-> Jäklar vilken häst! Hon var snygg förut också, och tölten är fin, men VILKEN TRAV! :love: Vilket sväv, vilken spänst och vilken bakbensaktion hon har! :love: Gillar särskilt mycket hennes kraftfulla bakbenssteg i traven. :) Hur gick det för dig & Atgeir på SM? Kul att se nya bilder på Gambri föressten, minns de första bilderna du la ut, han ser fortfarande väldigt lovande ut, och jag håller med om att din sits blivit bättre i sommar.

Kul att du är med häst igen, ska blir roligt att följa er två.

Det gick super på SM vi kom 9:a, 4:a i b-finalen över 6,0 i både uttagningen och finalen.:banana:.

Så nu är vi ännumer tagat till nästa år, längta så tills han är hemma igen.

Ahaaaaa :idea:
Vad kul!!! :D

Vaknade idag med feber (IGEN!) och förkyld.. :eek:

KL

Idag åkte jag ut med Madde halv 7 imorse, bytte täcke på Lúkas, lastade Glampi och åkte till Löten.
Gick väldigt bra för dem!! :)
Efter Löten köpte mamma ett regntäcke till Lúkas, :love:
Förresten, vi ska flytta Lúkas en gång till. Han ska flytta till ett stall med box, paddock och koral.
Behövs för att vi ska kunna jobba ordentligt. Saknar det faktiskt! :)
27 september flyttar vi tror jag :D

Senast ändrad:

Haha ja det är nog säkrast :rofl:

Niklas var faktiskt riktigt duktig!
Fin sits redan från början (för att inte ha ridit sen han va 4 år dvs 20 år sen) och skrittade ett par steg, sen ville han prova att springa lite. Draumur passade på, bokstavligt talat. :angel:
Och efter en stund gick han över i sin skumpedump-trav och visst det vart skumpigt men Niklas skulle minsan vara cool och höll i sig haha.

Blir nog rena ryttaren av han sen ;) Barnen tyckte iaf det var riktigt kul :) Duktiga lilla Draumur :love:

Tror du och jag få ta en långtur med hästar och killar sen Linn!

Kul att du är med häst igen, ska blir roligt att följa er två.

Det gick super på SM vi kom 9:a, 4:a i b-finalen över 6,0 i både uttagningen och finalen.:banana:.

Tack, det tycker jag med ha ha. :) Blir roligt att se vad det blir av henne, svårt att fatta nu när hon är en liten ettåring att man någonsin skall sitta på hennes rygg.

Vad roligt att det gick så bra på SM, nästa år blir ni ännu farligare är jag säker på. :-)

Du lyckades inte fånga någon liten skimmelpojke med en ytterst glad ryttare på bild? :D V5U

Fy vad trist det kan vara ibland.
red kurs idag och Safir var fullkomligt ur fas. lång som en vecka och helt håglös.... Han har fallit ur väldigt på sista veckorna och det i samband med att sätta vinterpäls var ingen bra kombo.... Nu ska han gå på gödning med lättare intervallträning. SÅ TRIST när han äntligen började sätta lite muskler och få upp hullet. Idag var som att vara tillbaka 2 år i träningen....
Det är ju bara att se frammåt, det kanske går mycket bättre om någon dag men just nu känns det bara sk*t...:(

Åh! Låter som nåt jag skulle vilja läsa! :)
Du minns inte vad det var för tidning/nummer/år?

Kanske nån annan minns? :confused:

Vem är den där Fredrik Rydström? Namnet låter bekant men jag
kan för mitt liv inte komma på vem det är ändå.

Hej!

Försöker komma ihåg var det var jag läste det, men tror det var antigen stall-eller hästmagazinet. Kanske var i höstas nån gång...de borde ju ha ett arkiv, man kanske kan kolla på nätet eller ringa och fråga..

Fredrik är en mycket duktig ryttare som tävlade Gestur från Stallgården för några år sedan, han var med i landslaget på honom. Gestur har jag för övrigt haft hand om lite då jag jobbade på gården han bodde på (Rosenlund) innan han kom till Fredrik:-) Nu bor han i Danmark.

Mvh Sara

KL.
Nu har jag tävlat höstens första tävling.
Lånade en häst hemifrån som kom upp i fredags, hästens första tävling bör kanske tilläggas.

Uttagningen i T5an gick bajs, men så är ju tölten som den är också. Fick 4.13 totalt och är väldigt nöjd med dom poängen med tanke på hur det kändes.

V5 uttagningen gick desto bättre ! Förutom att vi hade kommunikationsproblem i galoppfattningen så var han kanon!
Fick bl.a. en 6.0a på tölten, två 6.5or på traven, en 6a på skritten.
5.03 totalt (då med avdrag på 2p/domare för galoppen).

Ledde B-finalen innan den började och i finalen så fick vi faktiskt till galoppen snabbt.
En sexa på tölten även här, två 6.5or på traven, en eller två 6.0 på skritten och två eller tre 6.0or på galoppen.
Vann finalen på 5.71 :eek: :love:

Fick chans att rida A-finalen och det är klart man ställer upp !
Vann även den på 5.84 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :love:

Har aldrig varit med om en häst som går in på banan om och om igen och bjuder så mycket på sig själv som den här. Vilken pärla .. Vågar inte ens tänka på hur han är om redan ett år när han kan tölta ordentligt. Det är lite ha-begär, tur att jag kan låna honom i princip när jag vill.
Helt fantastisk !

Håll koll på www.kraftur.nu det skall arrangeras rakbanetävling (på is) i höst/ vinter igen, i Sundsvall precis som ifjol, preleminärt datum var 18 Okt, men det krockade med invigningen av vår ovalbana, så det kommer ett nytt datum. Och Ytterligare några mil bort i Gnarp brukar det vara mellandagstölt inne i ridhus. Det är ju en bit att åka, men det kanske kan vara nåt?

Aha okej, tack för tipset! :) Gnarp ligger nära min hemort så dit kan man ju åka :D

*kl*
Idag red jag ut på skrot (Filipus) först, den lilla rundan, dvs först skritt 10 min, sen kommer man till en helt :love: uppförsbacke där man kan tölta lite och sen gasa på i galoppen. Galoppen tar sig mer o mer, idag fick han till lite sväv i galoppen. Han brukar alltid bli ganska platt o låg i galoppen men nu börjar han få resning. :D

Dessutom red vi på ovalen lite efter uppvärmningen, tränade inför T2 och gjorde en superduperj**lasnygg ökning i tölten på helt långa tyglar och enhandsfattning.

Igår red våran lilla "elev" lektion för mig o Vaniljvisp här på buke på Filipus. Vi har jobbat mkt för att få fram traven då det är den svåraste gångarten för Filipus just nu och efter många om och men fick Sofia (Vaniljvisp) sitta upp och försöka få fram traven och då kom den. Jag började storböla som en liten unge och kände mig stolt som en liten mamma över min fina prins!

Bilder kommer till helgen! :D

Vaknade idag med feber (IGEN!) och förkyld.. :eek:

Idag åkte jag ut med Madde halv 7 imorse, bytte täcke på Lúkas, lastade Glampi och åkte till Löten.
Gick väldigt bra för dem!! :)

Jag är oxå förkyld, tror det var regnet igår som gjorde det. :mad:

Såg lite av Glampi igår oxå, men jag vette attan om jag fick med dem på bild, måste kolla det. Har just kommit hem från morsan.

Du lyckades inte fånga någon liten skimmelpojke med en ytterst glad ryttare på bild? :D V5U

Bra fråga, fotade inte så mycket då pga regnet, bara de grupper jag kände någon i, får kolla efter. :)

Hej Prosit
Du känner inte mig men det är jag som äger den underbara Glampi:laugh: (om du menar den som Kolbeinn skrev om vill säga)
Om du har fått till någon fin bild på honom så skulle jag jättegärna köpa den av dig.
//Mari

Såg nu att du antagligen menade honom, jag blev så ivrig att jag inte läste ordentligt

Usch ja, detta regn.. :( MEN "det finns inga dåliga väder..."

Hojta när du fått upp bilderna! :bump:

Fick tyvärr inga bilder på Glampi, inte som jag kan se. Bilderna från V5U blev inte så bra heller, pga det kraftiga regnet. Håller på o redigerar lite nu, får se om jag hinner slänga ut dem ikväll, annars blir det i morgon.

Idag så tog vi hem hästarna inför vinter :p De får bo hemma nu.. Igår så firade jag och Garpur våran 3års dag! Vet inte vad som har hänt med ridningen, men det går KANON bra! Tölten är hur fin som helst och traven är helt underbar! Han lyssnar nå grymt bra nu! *Mycket stolt matte* ^^,

jag förstår inte hur tiden kan gå så himla fort! 3 år!! Det kändes som jag nyss fick han ju =) haha! 3 helt underbara år med världens bästa vän man kan ha <3

En bildbomb på min underbara Älskling är ju bara ett måste!! <3

Tack för mig denna gång ^^,

Och det är jag JÄTTEGLAD för:D
Jag vill ha på papper, en förstoring.

Jag tänkte helt enkelt inte på att jag ju har en egen proffsfotograf och du är verkligen duktig,sorry:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 164
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka