Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Jag tycker du ska rida henne så hon är lite i kondis. Det måste ju vara det bästa...Strunta i att försöka tölta, bara ha henne framåt och mjuk och lydig.

*knapp*

Idag har jag vart och hälsat på Odinn och Carla.
Han är lika söt och fin som alltid. :love:

Osså var jag på Husbyöhn och tittade på tävlingarna, och fick träffa söta bästa Plantólina igen.. :love:

LinnK. Det är +1½ på min sadel och den är underbar, du få leta lite ibland hitta man dem begagnad för inte alls så mycket pengar och det är mycket bra kvalitet på sadeln.

Missade din första ritt, men den fyrgången såg jag :) Jag stod och fotade Maja som red i samma grupp :) Fick några bilder på dig med, men jag vet inte hur de blev ännu. Det var lite pyssel att stå o fota och hålla paraply samtidigt :angel: Det var jag som stod o häckade under det gröna Odal-paraflaxet :angel: Jäklar vad det regnade ett tag där :eek: Dyngsur blev jag, o ont i halsen börjar jag få. Näsan täpptes dessutom igen nu för en stund sedan så jag har nog en kraftig förkylning att vänta :cool:

Ok nu kommer även lite nya bilder på Logadis, hon går bättre och bättre nu, mycket lugnare och slappna av bättre även om det är en del arbete kvar. Men tölten är bara underbar och formen börja blir bättre med.

DSC_2275.jpg

DSC_2288.jpg

Fundera på att byta tölt gren till T2 även om det går lite för fort än.

DSC_2390.jpg

DSC_2340.jpg

Traven ja den är bara så underbart, vi bara flyger fram.

DSC_2309.jpg

DSC_2301.jpg

Kolla svävet:d

DSC_2299.jpg

Min Loga pärla hon är bara så underbar. Snart är det tävlingsdags igen.

Jag e så glad! Hastigt och lustigt halkade jag med på kurs imorgon för Magnus Lindquist!
Ska bli jättespännande. Hoppas någon i stallet kan ta några bilder så kanske jag vågar lägga ut dem här! :o;)

En fråga till er kunniga inom Islandshästar:)

Kaela ska ju på töltsättning i December.
Hur ska jag förbereda henne?Bara låta henne gå med fölis?
Markarbeta henne?Rida henne som vanligt i dom tre vanliga gångarterna?:o

Jag har ingen erfarenhet av det, men jag tror att det blir onödigt mycket jobb samt onödigt lång tid om tränaren först måste bygga upp en grundkondis och SEN jobba med tölten.

Rid och träna från marken lite lagomt en period innan utan att göra så hon får träningsvärk och blir stel samt att hon ska fortfarnade ha tid för fölis.

Jag skulle rida i de tre gångarterna och koncentrera mig på att start, stopp och höger/vänster fungerar bra. Ev börja jobba med att korta skritten i korta etapper och sen släppa fram i mer ökad skritt.

Jobba omväxlande;
promenera, markträna, gå i skog o lyft på fötterna, longera, rid, klättra, löslongera och tömkör
(inte nödvändigtvis på volt, "rakt fram"-varianten duger också)

Jag kanske tänker helt fel, jag är ett blåbär o kan inte mycket :o,
men så -ungefär iaf- skulle jag tänka och jobba.

Jag måste bara fråga varför ni ska sälja henne? Du verkar ju vara väldigt fäst vid henne...:confused::laugh:

Oh ja, jag är mycket fäst vid henne, men jag är bara delägare och i och med flytten så behövs det en hel del pengar. Så vi funderat fram och tillbaka vilken som ska säljas och då blev det hon, inte lätt. Men vi få se om hon blir såld. Just nu verka det inte så. Och jag är glad för så länge jag har kvar henne.

Vi var på kurs för Magnus idag och det är lika roligt varje gång, hoppas det går bra för er och att du blir nöjd.

Senast ändrad:

Åh, Julianne, hon är verkligen underbar!!!

/Malin

Jag måste hålla med!
Gillar verkligen Logadis utstrålning :love:

Jag tycker hon ser mer harmonisk ut nu,
än tidigare och det gör nog att kapaciteten kan komma fram ännu mera. :)

Valvis, jag tycker du har jobbat aktivt med din sits och gjort ett jättefint jobb. Jag 'retades' lite med dig för att du kollade in bogen så mkt förut, kommer du ihåg? :p
Men nu rider ju jättemjukt och fint!:bow:

Jag hoppas på ett sätt att Loga blir kvar hos dig,
även om du kanske behöver pengarna, då jag tycker att ni har nåt speciellt tillsamans. Minns att det var lite prat om hennes förflutna innan när du nyss tog över henne, och hon är nog ingen lätt häst, men jag tycker hon verkar trivas fint med dig!

Du ska ha beröm för det fina jobbet du lagt ner på henne! :)
(och med Gambri)

När får vi se bilder på älskvärde Atgeir? :love:

*kl*

Kort uppdatering från mig,
kom precis hem från ridledarutbildningen.
Gu va roligt det har varit!!! Ville INTE åka hem idag. ;)
Nu är jag riktigt taggad. :d

Valvis-> Jäklar vilken häst! Hon var snygg förut också, och tölten är fin, men VILKEN TRAV! :love: Vilket sväv, vilken spänst och vilken bakbensaktion hon har! :love: Gillar särskilt mycket hennes kraftfulla bakbenssteg i traven. :) Hur gick det för dig & Atgeir på SM? Kul att se nya bilder på Gambri föressten, minns de första bilderna du la ut, han ser fortfarande väldigt lovande ut, och jag håller med om att din sits blivit bättre i sommar.

Idag har jag inte haft så ont
(har inflamation i skelettet + trigeminusneuralgi :cry:)

Så idag har jag faktiskt - hör å häpna- orkat sysselsätta alla tre hästarna.

Promenerade -emellanåt småsprang- och markarbetade Isafold,
hon var tagad och tyckte först att matte var en idiot som skulle ha ut henne i skogen,:eek:

hon stod å studsade fram å tillbaka men gav sedan med sig och lyssnade riktigt bra!
Vi marktränade lite efter vägen innan vi gick förbi vårt hus där husse kastade ner morötter från balkongen. :D

När vi kom tillbaka så kändes det som Flisan var nöjd och tyckte att det varit ganska mysigt ändå. :love:

Husse tog och promenerade med Lycka medans jag red Seifur i skogen,
Lycka vart så het att hon försökte dra rakt över hygget vi var på, tokiga tant! :rofl:
Husse hade fullt sjå att hålla kvar henne och fick tillslut ta mitt dressyrspö och lägga på bogen på henne när hon inte lyssnade.

Seifur var trevlig att rida ikväll
Han kändes lyhörd men var lite sprättig.
Försökte ta sina egna beslut ibland, då blev jag lite sur.

Tänk att så lite som att kunna sysselsätta sina hästar kan få en lycklig för en stund :love:
Det är jobbigt nog att bara leva när man är sjuk och sjukskriven och inte annat vill än få bli frisk och börja jobba igen..

Känner verkligen med dig, jag fick ha ett uppehåll i 1 och en halv månad och ursh va jobbigt det va.... (ryggproblem)

Hoppas du får vara åt det bättre hållet länge så du kan njuta av dina hästar så mycket som möjligt. Visserligen så njuter man väl av att dom bara finns men det är ju såååååå roligt att kunna göra mer:)

Vad härligt! :D
Det måste ju kännas underbart att kunna pyssla med dom lite extra när man har ork och sådär :)

Idag skall Draumur få agera barnhäst/ponnyridning :rofl:
Min pojkvän har 2 barn sedan tidigare så nu skall de få prova på att rida lite grann, blir spännande.
Har jag riktigt tur kanske jag får upp pojkvännen med ;)
Han har sjukt bra hand med hästar från marken så bara han vågar kravla sig upp så tror jag nog att det går att göra en ryttare av honom också :idea:

Bara för att jag måste vara stolt över min pojk:
23363976.jpg

Vi vann b-finalen i tölt på Vindurs öppna hösttävling! :D

Jag har ju redan grattat o berömmt dig så jag struntar i det här
så du inte blir så mallig :p :D

Seifur ska också agera barnhäst idag :)
Manges chef ska ta hit sin dotter så det är bäst att Seifur är snäll
:devil:

Klart du kommer få upp honom på ryggen förr eller senare,
jag har ju fått mange att börja rida -när han hinner- och han gillar det. :love:

Han är väldigt duktig, har en fin balans och följsamhet,
men ibland är han lite tjurig o lyssnar inte på mig;

"men vadåååå vill hon stanna å äta pinnar så får hon väl göööööra deeee" :rofl: :eek:

Han rider helst på den av hästarna som är minst lämpad för honom egentligen

Han vill ju rida "atombomben Lycka",
som är en fröken med redig turbo, stort steg, halv hård i munnen ibland,
klart sagt, känns som att sitta på en atombomb när hon är på dåligt humör.. :angel:

När får vi se bilder på älskvärde Atgeir? :love:

Atgeir kommer hem om ca 2 veckor så ni få vänta lite.

Tack, jag försäker arbeta med sitsen ibland tänker jag på det och då går det bättre, ibland glömmer jag. Men tro att det är bättre nu överlag. Pia påminner mig alltid nu när hon ser att jag titta ner och det hjälper.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 172
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar