Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Han är 02:a Åh...sådana solskenshistorier är trevliga att höra men min tränare...och en avelsdommare tror att det sitter i exteriören. Mamman har ganska lång rygg och det i komb. med faldurs fyrgångaranlag har gett en fyrgångare med vad hon säger lång rygg.
Vad säger ni? jag säger att den inte är kort....men inte taxlång heller...
Lilla bullen
Vilken fin! Han har inte onormalt lång rygg, och får han muskla på sig lite fram kommer överbyggdheten försvinna, den var inte så markant tycker jag.
Jag tränade ett sto en gång som nästan kan kallas tregångare, hon hade otroligt svårt för det laterala mönstret, det var liksom helt obefintligt hos henne. När man försökte tölta lite så tänkte hon liksom bara uppåt uppåt uppåt, hon stod nästan still på stället och benen rörde sig jag vet inte hur...dessutom hade hon mycket sämre exteriör än din häst, för hon var så stor, har aldrig sett ett sånt stort sto, hon var mer som en mindre häst...
Det jag kommer ihåg är att om man pressade henne så blev hon ibland frustrerad, och arg, slog med huvet och bara ormade sig och vinglade hit och dit.
Kan tänka mig att din häst kanske blivit lite för hårt pressad, nu vet jag inte vad du har för tränare och så, vill inte säga att den är dålig, men hos de som tränar finns ju ändå en iten press på att de ska genomföra ett jobb och kanske inte alltid har tiden att ge en sån här häst som man måste gå försiktigt fram med.
Ge inte upp hoppet, låt det ta tid, klart att han kommer kunna lära sig tölten...det fanns nån artikel i nåt sånt här hästmagasin för nåt halvår eller så där Fredrik Rydström gav tips om hur man tränar en unghäst som har svårt för det laterala mönstret.
Lycka till!
Mvh Sara