Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Tävla är farligt:D och jag känner ingen som har islandshäst där jag bor som man skulle kunna tävla ihop med.. Åka själv de gör jag inte haha de är jag för feg för:o
Men söker medryttare så vem vet den kasnke vill tävla i framtiden=)

Haha, jo, kom igen, en liten lättklass på en blåbärstävling får ni ju prova på! Bland alla barn och söta tjocka tanter, där behöver man inte skämmas. Man mest äter varmkorv och kanelbullar och umgås, och tävlar lite in emellan :D

Idag red jag ett ånglok utan broms, så mycket ökad tölt har jag nog aldrig fått på samma ridtur.

Red Kungen på ett vanligt oledat bett idag, innan har vi bara ridit honom på pelhamstång vilket går strålande. Det fanns ingen bromsverkan alls! Han var inte "olydig", busig eller på något sätt motsträvig/jävlig- det var bara som om han inte fattade tygeltagen? Stoppa gick med mycket kraft! o rösthjälp o huvudet upp i vädret. Men att kontrollera hastigheten när vi väl töltade gick inte, det var ökad på gränsen till galopp stundtals. Helt klockren var han oxå :D Konstig pålle.

Men det här får mig verkligen att tveka då jag anmält oss til klubbmästerskapet i V5,T7 o där får man ju inte rida på stång! :eek: Shit jag kommer få stryka mig.

O så är det nu definitivt att han skall till tandläkare. Verkar skumt det här. Förstår att han inte blev såld innan när de visade honom på vanligt bett.

Red kvekki oxå o hon var så duktig så! Mjuk o fin o vi tränade tölt i form, ett par steg åt gången.

Vad fin Jorunn har blivit! Kul!

Och så kl och uppdatering från mig

Idag tog jag och Stina vår premiärtur! :D
Hängde ju påhenne i måndags, itisdags satt jag på henne och idagtog vi ett par steg också. Gjorde två halter och kunde gå framåt igen, styra någorlunda på dem få meter vi tog oss fram. Imorgon åker hon till stora beteshagen igen, där hon ska vara vildhäst till januari, då tar vi hem henne till beatelund men hon kommer med största sannolikhet fortsätta att bara gå och vara vildhäst till nästa sommar.

Hovslagaren var även ute tidigare i veckan, jag ville vara med eftersom hon hoppade omkring så mycket förra gången (och dessutom var jag ledig från skolan), men hon stod helt stilla och lät hovslagaren verka bäst han ville. Hon fick mycket beröm för sitt uppförande, och dessutom oerhört mycket beröm för vilka fantastiska hovar hon har fått, samt hur hon går och står. Jag är stolt :D

Men nu, bildbevis ;)
Gjort halt, beröm
23305194.jpg

Skritta :love:
23305195.jpg

Och så extriört
23305420.jpg

knapp

wiiiii idag la Gneisti i väg i pass på rakan genom skogen (grusväg) och det gick fort f-n :eek: men så jäkla kuuuul :bump: första gången jag fick in passen på honom, även om jag vet att han är en 5-g så har jag liksom aldrig provat.

Och nu är det bara 3 månader kvar till mitt sto kommer hem från Island :banana: Dessutom kanske jag blir med svfödd 6-årig hingst snart oxå :grin: Vart ska detta sluta månne :angel:

kl

Jaha, nu har jag trillat av också! Det blir träning från backen för min del från och med nu tror jag bestämt. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om det hände vår lilla bebis något.

Jag satt på Thytur idag och fick hjälp av samma tjej som igår. Först gick allt bra och vi provade lite skänklar och halter. Ut på volten och träna på att vara självständig och lyssna på mig istället för på den som står i mitten. Det gick okej och vi skulle prova trav. Det gick först bra men efter några steg blev han "bakskygg" och flög in med rumpan, jag hamnade i oblans = äckligt = tvärnit = jag trillade ner över hans bog och damp ner på axeln...

Jag satt upp igen och efter lite träning gick det bra på volten igen och vi travade ett gäng varv. Sen fick tjejen hoppa upp i rundkorallen och så körde vi runt honom tills han blev trött och slappnade av. Det gick bra. Hon ska fortsätta att hjälpa mig och det tycker jag känns bra. Då behöver jag inte äventyra min lilla bebis och jag slipper försumma Tytte.

//Julia

Hej alla bukefaloister:)

Kul att se alla här ute och läsa/se allas framgångar och utveckling.
Är så glad så jag måste ju oxå skriva lite om min Askja som inte är världens lättaste madam. Igår kom både ökningen i tölten några steg iallfall och det har jag väntat på så jag är såååååååååå glad och formen i traven var stadig och fin tror lite att både hon och jag hittat balansen (hon är ej helt iriden utan under utbildning) och det känns SUPER kul:)

GUUUD så kul att höra!! Det ska bli så ruskigt kul att komma upp å se den lilla bestämda prinsessan!!! Hon e grym!! Vi får ta lite bilder när jag kommer upp så andra oxå får se din underbara gumma!
vad kan jag säga, jag är ett Askja-fan, trots att hon tror hon e hingst ibland!:love::love::love::bow:

Ja travbilden älskar jag.. ska nog förstora upp den..:love:
Ja hon kan sin sak så att säga=):)

Ja det gjorde tydligen de:D.. jag tyckte jag fått fram fin trav tidigare men inser nu att det var ju en fis i rymden i gämförelse med denna travbild:o:D

Men känns så kul att veta att Jorunn har lite go i sig och att de nu gäller för mig att lära mig att få fram den ja med:)
Träna träna=)=)

Jag var lite orolig att Jorunn skulle börja blanda ihop gångarterna nu när tölten skulle in eftesom jorunn varit så fin med dom innan.

Det behövde jag inte oroa mig över alls:)
Nina växade gångarter på löpande band utan problem

hehe vem vet kanske jag å min blivande medryttare åker på samma tävling fast olika klasser.. Lite sugen på öltölt för då dömmer man inte tölten i sig utan snabbast vinner med mest öl i :D

Men vad fin Jorun har blivit! :bow:

Att formen är för hög i tölten kommer lösa sig med mer rutin och träning, samt styrka tror jag.

Vad roligt för dig! Kul! :)

Idag åkte Lúkas och jag till ovalbanan och tränade. Han gick på som en klocka, suuuuperpigg (men inte spänd!) efter gårdagens lektion.
Filmades och det såg bra ut tycker jag :D Får dock inte in det på datorn :eek: :mad:
Avslutade med 2 varv galopp, vilket han gjorde kontrollerat, rätt och rent fastän det var andra på banan. Framgång framgång!! :D

Är dock helt slut.. Imorgon äre putsning för hela slanten för på lördag är det ju tävling :eek:

Ja hon har ju bara varit på träning i 2 veckor så formen kommer ju mer tränad hon blir och får hitta balansen=)

Blir nog en fin töltmoppe de där sen:love:
Fyll på med havre sen ut å tölta:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 173
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka