Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

*Kl*

Motivationen är nästan på topp igen. Har motionerat Kjarni i tre dagar nu i alla fall. Har ridit ut och rejsat två av dessa dagar, dock bara i 20 minuter, så ingen behöver pedrika om att sätta igång hästar med hjälp av skritt. Det funkar inte riktigt på Kjarni om jag inte vill ha en snigel.

Idag jobbad vi i paddocken ifrån marken, det började regna precis när vi skulle ge oss ut men jag bet ihop och traskade iväg till paddocken med Kjarni i släptåg. Han var duktig min prins:love:

Lite mer muskler, mindre hull sen kan det nog bli bra det här.
Han är 184 kring buken nu och då går han varannan dag på massa gräs.
anvndkjarni_16287358.jpg

Vårat mål med träningen i höst är att han ska orka en två och en halvtimmes turridning, och gå bra som attans då den som vi ska till och rida tur inte är över förtjust i Kjarni :D Denna person tycker han är en alldeles för liten skrutt för mig och att jag är en mesig svensk som inte kan sälja honom. Lite sant har denna person, om man tänker efter.

Nu! efter lite längre tid än väntat kommer bilder på min nye Hrekkur! Fick hem honom i torsdag och han är helt underbar! I lördags var vi och skffade en ny sadel med nu är det träning som gäller :D ridit honom ett par gånger och det går jätte bra! Det känns riktigt bra att han honom hemma nu! Men det märks ju att man har med en fyraårig bebis att göra men det är så värt det!
Mer bilder kommer i nästa inlägg :D!

DSC_0219.jpg

IMG_0135.jpg

DSC_0216.jpg

DSC_0217.jpg

och så lite mer bilder på min Hrekkur från Fårhult :D!

IMG_0139.jpg

IMG_0164.jpg

IMG_0158.jpg

DSC_0200.jpg

Jodå det heter hans mamma, och ja, jagh ar köpt honom av elin :P vad tänkte du på?

Aha, då är han fd. Smålänning, tyckte också att jag kände igen gårdsnamnet:)

Jätte söt häst, mysig och charmig! Lycka till med honom!

Jag känner Elin och hans mamma. Edda har gått på ridskola hos oss en period och jag har ridit henne ett par gånger också. Det är en bra liten värld vi lever i!

*kl*

Alltså, jag måste bara berätta..

Filipus fick gå som ridskolehäst igår, jag och Vaniljvisp här på buke hade lektion och Filipus, som den gentleman han är, töltade i form, på tygeln med rumpan långt inne under sig :eek: Han lyssnade på alla halvhalter, allt som den tjejen gjorde. :love:

Själv stod man där med tårar i ögonen, ett leende på läpparna och bara ryste. :love: Tror ni jag är nå stolt nu? :love:

jaha okej :D va roligt! ja den är ju det ;) ´jag är riktigt nöjd med min lilla polle! tack!

Kan uppdatera med att jag ska och rida lektion för Nina (igen :angel: ) nu på lördag och nästa onsdag ska jag rida lektion för en dressyrtränare :D Nu jävlas ska det tränas :angel:

Jag har ridit på världens bästa Ólga idag! Om än bara några varv i trav, tölt och galopp för fotograferandet av fölet, men ändå! Underbara fina Ólga!!! Hon är bäst! :laugh:

Gná och jag tränar på lydnad, övergångar och öppnor och slutor. Lite samma känsla som att rida Ólga där, bara inte riktigt samma mjukhet (än!).

/Malin

KL

Ja kom in på kursen i isländska!! :bump::banana:

Fick brev på posten idag! Nu blir det 7,5hp isländskgrammatik. Då kan jag åka tillbaka till island och säga grammatiskt korrekta meningar!

det roliga var att de flesta böcker som stod på boklista var skrivna på danska... och jag kom på island fram till att jag förstår massor mer när än islänning pratar än när en dansk gör det!:p

Idag blev det konditionsträning för hela slanten.

Är jätteglad för nu har jag bokat in Kaela hos min tränare till vintern.
(Avbokade henne hos den andra tjejen, då det är så långt bort)
Ska bli kul å se hur hon blir och om det kommer tölt:)

Är det en som rider islandshäst?
Inte hon som ville spänna in henne med gummisnodd va?

Hursomhaver. Mitt hästproblem har snart löst sig. Snart blir det rida av ordentligt igen.

kl

Idag var jag ute med Thytur som handhäst och det gick bra. Han har verkligen upptäckt att han har felr gångarter nu, så om tempot är för långsamt i trav blandar han in mycket tölt och små hopp. När han får utrymme och fart blir traven KANONFIN! När han inte orkar galoppera lägger han in pass och galoppen har blivit mycket mer av en typisk femgångsgalopp än vad den tidigare var. Ska bli intressant att följa hans gångartsutveckling nu =)

I veckan ska jag förhoppningsvis titta på några sadlar, så då kanske vi kan komma igång med lite ridning på Tytte igen :laugh: Han är sjukt trött och seg just nu, fäller massor (det ligger mängder av små hår på honom när jag kommer) och det verkar klia och vara jobbigt. Han börjar bli lite mörkare nu också när vinterpälsen sätts, det gillar jag!

//Julia

Är det en som rider islandshäst?
Inte hon som ville spänna in henne med gummisnodd va?

Hursomhaver. Mitt hästproblem har snart löst sig. Snart blir det rida av ordentligt igen.

Ja det är en som rider Islandshäst;)!
Hon är utskottsordförande i sportutskottet i SIF.
Jo det är samma människa.

KL

Idag var Lúkas odräglig och mycket dryg. Han var stel som en pinne och skulle INTE lyssna :D

Sen red jag Hrói (Madde är sjuk så jag ska rida honom några dagar :)) och vi jobbade mest på att hitta travformen, vilket han gjorde utmärkt! Duktig duktig pålle!
Han aktiverade verkligen baken efter en stund och töltade på helt fri tygel utan att slänga huvudet bland molnen.
Kameran hann inte med :p

25k62ds.jpg

Imorgon ska jag förresten rida lektion för Nina igen :banana:
Behövs verkligen.. Just nu är han stel som en pinne, men töltar det gör han ivf :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 172
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar