Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Dricker vatten
_G105951kopia.jpg

Hjärtegrynet
_G105974kopia.jpg

Sötast i hela världen!
_G105980ntkopia.jpg

Tjockis matte =)
_G105966kopia.jpg

Det var allt för mig denna gång!
//Julia

Förutom att jag ser ut som en mupp... =) Men Tytte är väldigt söt där!

Freyr: Tack så mycket! Han är väldigt söt fast han är en riktig fetknopp just nu :crazy:

//Julia

Knapplån

Nu är jag tillbaka i Sundsvall igen. Tack för alla grattis:ar! Det var inte helt planerat att köpa en ny häst redan, men jag har funderat en del på att köpa ett föl eller en ettåring att ha på gödning. Och Jag har länge velat ha en avkomma efter Solfari, ett år är en bra ålder, när jag pluggat klart är hon tre, och jag har då ett helt år på mig att stabilisera mig eller resa eller vad jag nu vill göra, innan det är dags att rida in Kná. Mamma har 8,40 i ridegenskaper och pappa har 8,49 så det borde bli något bra av denna lilla häst tycker jag. :)

knaspanar.jpg

Kná
klettabrun1.jpg

Knás mamma Klettabrún frá Eyrarbakka

solfarianna.jpg

solfaritrav.jpg

Knás pappa Solfari från Kvarnbacka Gård

Jag velade en hel del fram och tillbaka mellan ett par Solfariavkommor på gården, men fastnade för Kná till slut. Inte minst för att hon är helsyster till ett sto som inte är till salu som jag spanat in och velat köpa sedan hon föddes, och jag tyckert att Kná rör sig lika bra som hon gjorde som liten (Nu är hon tre, Arta heter hon)

Fler bilder på Kná Kommer i gångartstråden!

För övrigt hälsade jag på Faxi i morse! Jag var tvungen att stå och gråta som en barnunge en stund på Bögs gårds parkering innan jag fixade att gå fram och säga hej ens. (De var på kurs) Det var första gången jag såg honom sedan jag lastade honom i Januari och han åkte. Men efter första gråtattacken så kändes det bra, han var fin och harmonisk, och verkar må bra och trivas. Tyvärr blev det ingen lektion han var svullen i ett ben ( ev. getingstick) men det gjorde inget, det var roligt bara att se honom igen och få klappa på honom, jag hängde med ut till Molnsätra också och spanade in hur han bor. Megastor hage och fint stall. Sköööönt att ha vågat hälsa på honom äntligen, det var tufft, men kändes bra och jag ångrar inte att jag sålt honom. Nya matten har fortsatt att träna med halsringen och rider ut utan träns ibland, och tränar ofta utan tränset på banan, nu kan han tom galoppera på volt utan träns! Himla kul att hon fortsatt träna så!

Vi har tidigare bott i Norrköping men flyttade till ett hus mellan Blacka och Vånga för 6 mån sedan, trivs kanon med sjöutsikt och allt :banana:

I September börjar jag rida för en tjej från Strängnäs som kallas Märta, hon brukar hålla kurser ute på Gibraltar, ska tydligen vara jätteduktig. Och rida för instruktör har jag inte så stor erfarenhet utav så det känns jättebra att äntligen börja med det. Målet är ju att tävla Gneisti nästa år och även om jag känner att vi reder ut ev problem själv så behöver man ju hjälp iaf för man är långt ifrån "fullärd" även om man eg aldrig blir det.

Känner inte så många isissryttare men hoppas det blir ändring på det nu eftersom det är så kul att se hur det går för andra och man kan dela erfarenheter osv. När dottern är med ut och rider så brukar vi rida förbi Gibraltar eftersom vi inte har så långt dit.

Största fördelen med att vi flyttade hit är den underbara naturen, finns oändliga ridvägar och snart får jag hem transporten så då kan vi dessutom lasta hästarna och rida runt kalkbruket hemma hos oss, synd att vi inte kan ha hästarna hemma (finns ingen betesmark) för här hade det varit perfekt att ha dem, men men man kan inte få allt här i livet...tyvärr

Naj, han är väl inte ful, en jättetötinöting :p

Superfin utstrålning har din nya häst, grattis till henne!:) Väldigt fin mamma och Solfári är ju jättefin han med!

Freyja_Bus din häst är jättevacker och ni är så söta ihop:love:

Han är vacker trots sitt extrahull!

Svala har enligt viktmåttbandet gått upp 50 kg på 4 månader. :eek: Och än kan hon inte skylla på bebisen. ;)
S19.jpg

Det får bli mer motion i höst.

Idag har jag tömkört Kaela,på fyrkanten och på vägen.
Tänkte mig försöka få tölt, tja tölt i slomotion och med en häst som har huvudet rakt upp+bakåt(hemskt)så fort hon tänker tölt slänger hon upp huvudet.

Min tränares lösning på detta var att ha på henne en halsförlängare och tvinga ner huvudet, men då blev hon arg och började stegra.
Efter detta la vi ju ner tölten och hon reds endast i dressyr(hon var ju dräktig också).

Funderar på vilken tränare som vill ta sig an detta projekt.:confused:
Har ju bokat in henne hos E**a hoppas allt kommer gå vägen.

Stänga ytterdörren?
I ett stall mitt i sommaren? Som dessutom är fullt i alla boxar? Jag har fyra boxar i mitt stall. Två stora hästar och Yrpa och ett föl.

Menar du att du stänger ett sådant stall?

Jag har vart i kontakt med veterinär, och den mängden mineraler som Yrpa fått i sig är inte skadligt för henne.

Case closed.

Men nej, jag stänger inte en stalldörr mitt i sommaren, men däremot har jag satt dit ett extra boxlås nu då det är mer säkert än att stänga stalldörren.

har du inte fönster på stallet eller någon anna typ av ventelation mer än dörren?
jag hade ju hellre stängt dörren än att hästarna blir överkörda...

men om du nu fixat ett lås så är ju allt frid o fröjd. tills yrpa hittar nyckeln:angel:;)

KL

Idag hängde jag på Stina för första gången :D
Hon var hur duktig som helst och undrade mest vad jag höll på med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 164
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka