Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Yrpa överlevde. Och Gála också.
Jag skrittade med en av tjejerna ut igår. Gála sparkade mig rakt på knät och på vaden. Det gjorde ONT.
Dom står fortfarande inne för knotten är HEMSKA. Jag släppte ut Yrpa igår när jag kom hem, men hon bara vandrade och ville komma in, så hon fick gå in istället. Hennes täcke har ett litet monster vid namn Gála gjort sönder. Som alla andra eksemtäcken. Imorse var dom väldigt nöjda med att få hö inne. Och eftersom dom andra hästarna också står inne så är det ju rätt skönt för Yrpa. Då får hon lite sällskap.
F.ö igår, Gála vart helt till sig när Frallan följde med. Hon tyckte det var superskoj. Och han också som försökte busa med henne. Gála tyckte nog det var extra roligt eftersom det var första mötet med en annan häst som inte försökte slå ihjäl henne. Vi red runt byn och sedan tog vi ett varv runt åkern. På åkern började Yrpa steppa och småhoppa. Hon ville springa. Gála vart helt vild och sprang och sprang och sprang. Så brallade hon som en galning. Det var kul att se. Så nu skall jag kasta upp en av tjejerna på Yrpa så får dom rida runt på åkern medans jag tar kort på galna Gála.