Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Nu e han här! Helt fantastiskt trevlig häst, stod som ett ljus på transporten i över 3timmar. Trodde stundtals vi körde med en tom kärra... Attans att han inte är bara min... ;) Mathias är helt salig över sin häst!

Snöggur från Vargsätter f.96
E: Mökkur
snyggur.jpg

ganget.jpg

allapaengang.jpg

fullfaart.jpg

trassel.jpg

Ok, säkert någon jag kommer träffa i framtiden kanske.

Måste bara slänga in en huvudbild på världens vackraste Gneisti, Åh vad jag älskar denna underbara häst som är så himla pigg, framåt och underbar :love::love::love::love::love:

gneistihuvud.jpg

Jättefin kille, förstår att din pojkvän är nöjd :love:

Nej 5 km därifrån på Lilla Ulveryd :bow: Däremot rider vi kurs borta på Gibralatar när det finns tilfällen med instruktörer

jaha va skoj jag känner gibraltar gänget sen mkt länge tillbaka finns inga underbarare människor.

har du nytta flyttat dit?

Inte hört, Trots att Blacka är litet så har jag upptäckt att det finns massor utav isisstall överallt :bump: och när man bott in sig lite mer lär man säkert träffa på en del och mer blir det nog när kurserna drar igång på Gibraltar i September

ja det finns HUR mkt islandshästar som helst i hela östergötland det är underbart...här nere i småland e det mer snålt med dem tyvärr men de kommer nog fler kan jag tänka mig, jag har ju bidragit med 2 till iaf;)

vilka ska du rida kurs för i september då? kommer Hinni? känner vi varann förresten?:)

Grattis till nytt hästköp! Eller ja, det är väl din sambo som ska ta åt sig äran ;)

*knapp*

När jag skulle gå och ge hästarna käk imorse så saknades Yrpa och Gála. PANIIIIK. Dom stod inte i boxen. Något nervöst. Kollade omgivningarna och var på väg att kasta mig in i bilen för att se om dom var på något utav fälten i närheten. Så kom jag på hagen bakom stallet. Tur att den var öppen, annars brukar den vara stängd. Där såg jag i alla fall en nöjd Yrpa som gick och betade och en überglad liten fölunge som studsade och kollade på kossorna. Happ, försöka få tag på Yrpa. Lättare sagt än gjort om vi säger så. Hon sprang och sprang och sprang. Gála blev galnare och galnare. Yrpa med för den delen. Försökte muta med kraftfoder. Det gick icke. En timme senare var jag tvungen att ge upp. Måttligt road när man hade arbetskläderna på och skulle till jobbet. Hästarna går kvar i hagen, det är inte min hage och jag fick inte tag på dem som har den, men fick talat in ett meddelande i alla fall.

Usch vad jag ogillar Yrpa när hon bestämmer sig för att vara en subba.

Nej men! :eek::rofl:

Måste varit rymmardagen igår.. Maddes mamma har Azola på ett shettisbete, och 6 på morgonen ringde polisen till markägaren och frågade "Är det din shettis som står och äter äpplen i grannens trädgård?"
Nope, men det var Azola! :idea::rofl:
Då har hon gått till ett bostadsområde - de hade till och med sagt det på radio :rofl:

Att Yrpa är en mycket kunnig liten dam vet vi om, hon har låst upp boxdörren på något sätt och sedan har hon och Gála helt enkelt traskat ut.

Dom hittades i alla fall i närheten och nu fick jag ett samtal om att de var infångade och inlåsta i boxen med dubbla lås. Jag måste ha Yrpa inne just nu pga ett lite jobbigt sår på benet samt att flugorna och knotten är otroligt hemska nu.

Hon håller inte med om att hon skall stå inne, skitmärr. Jag skall släppa ut dem när jag kommer hem så dom får springa av sig lite. Jag är bara lite nojjig över kolik nu, hon har smällt i sig halva tunnan med korn som de inackorderade har. Jag har sagt att dom måste ha ett lock på, men dom har inte fixat det, senast i förrgår sa jag att den måste flyttas upp på loftet om dom inte fixat ett lock. Så nu sitter dom vakt hos Yrpa under förmiddagen och sambon får gå ut och fixa när dom måste åka.

Så jäkla jobbigt. Och FAN säger jag om tunnfanskapet inte är borta när jag kommer hem.

Jag nattade hästarna kl 21.30 igår, och eftersom travarna står inne nu då Frallan fått ett infekterat öga så dubbelkollade både jag och deras ägare boxarna. Vi är rörande överens om att Yrpas boxdörr var låst. Hon är helt makalös.

Jag såg framför mig hur dom låg överkörda och mosade på Eskilstunavägen. Det var en stor sten som föll från mitt hjärta när jag hittade dem i hagen. Men mindre glad vart jag när Yrpa rusade rakt över mig och Gála struttade glatt bredvid.

Märrar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 161
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka