Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

måste bara visa denna med:
20363611.jpg
:love:

Nej 5 km därifrån på Lilla Ulveryd :bow: Däremot rider vi kurs borta på Gibralatar när det finns tilfällen med instruktörer

Inte hört, Trots att Blacka är litet så har jag upptäckt att det finns massor utav isisstall överallt :bump: och när man bott in sig lite mer lär man säkert träffa på en del och mer blir det nog när kurserna drar igång på Gibraltar i September

Välstammad och snygg, inte dåligt:laugh:!
Grattis moli!!

Lånar en knapp och grattar moli!! :)

Nu en uppdatering från Lúkas:

Igår åkte vi till banan, han vägrade gå in i transporten först.
Tillslut tröttnade jag och vi satte på linor. 15 minuter sen var hästen inne!! :)
På vägen hem skulle han inte gå in igen, så la vi linorna bakom och gav stöd en gång - sen knallade pålle snällt in! :banana:

Iaf. Väl på banan (där det var hur många som helst :eek:) så töltade han klockrent såfort han kom in. Sen blev han trött (efter ca 15 minuter tölt/trav/tölt/trav/galopp :eek:), och började då ta passen.. GRISEpassen främst men han la sig även mycket i flygande pass.
Han reds ca 1 timme på banan och han hade (trots att han blev trött) energi att kunna gå lite till! Han var så duktig och jag var så jääävla nöjd. Bilder kommer senare, då jag har de på en cd skiva eftersom min dator blivit ghostad! :D

Ja det misstänkte jag med med anke på att hennes far är "känd" för att ge tölthästar=):D

Gissa om jag TOKlängtar till nästa torsdag=)=):bump:

*kl*

Idag har jag och Snorri cyklat! Det var verkligen hur kul som helst, och han verkade gilla det, och han var jätteduktig trots att han aldrig sett en cykel på så nära håll förr...
Vi cyklade väl en 20 minuter på grusväg och asfalt, och sen fick han gå ut i hagen igen.
Tror vi ska fortsätta med det- han var så pigg och glad och var inte alls så tittig när han har mig bredvid istället för uppepå! (Han är lite mammafixerad :o)

Så här söt är han :love::

Hur tycker ni han ser ut nu?
Finns mer bilder i albumet, där är nån halvkass travbild också :)
http://www.pixbox.se/alb896444

Och förresten: Grattis Moli! :)

*kl*

Filipus och jag har anmält oss till att rida för en viss isländsk tränare här uppe (och nej, det är inte gummi) så första träningen blir heldagskurs den 13 sept. Spännande! Sen kommer han hit 2 gånger till, och håller enkellektioner för oss. Mkt bra pris o allt! Så nu j**lar ska vi komma igång.

Idag har det varit hingstpremiering här, så att så fort ridhuset blir ledigt ska jag träna lite lösgörande! :D

Maria, han börjar växa i sin kropp nu!
Ser inte alls lika barnslig ut som tidigare!

/Malin

Våra små heffaklumpar har blivit stooora pojkar :love:
Förresten, så kul att du trivs, blir så glad när jag läser dina glada inlägg! :)

TACK, vad glad jag blir att höra det! Jag tycker också att man nu kan ana hur han kommer se ut "resten av livet". Innan har han växt så mycket på olika håll att han ändrat sig i kroppen ganska markant.

Ridbilder kommer senare i september, förhoppningsvis när vi rider kurs, ska rida för Saskia Brock i slutet av september :)

Våra små heffaklumpar har blivit stooora pojkar :love:
Förresten, så kul att du trivs, blir så glad när jag läser dina glada inlägg! :)
Och jag blir glad för att du blir glad !
Haha

Har förändrats helt sen jag kom hit, är mkt starkare i mig själv och trivs så sjukt bra. Hela jag är gladare och det märks nog tror jag .. :)

Och ja, heffaklumparna har verkligen blivit stora pojkar nu.
Erro va helt fantastisk igår när jag red ut :love: Vilken häst jag har !

Härligt att du trivs, Michis! (men kan man göra annat hos så trevliga människor?).
Kommer du ner till oss nått framöver och tävlar eller nått under hösten eller till våren?
Vill ju se "Erro in progress" ;)

/Malin

*knapp*
Ursäkta att jag har varit så dååålig på att uppdatera i sommar :S Jag får nästan lite dåligt samvete :o
Menmen. Om två veckor bär det av till Eskilstuna på Eidfaxi KM. Någon som ska dit? :)
Jomen iallafall så tänkte jag slänga upp två bilder från senaste tävlingen (Wermlandsmästerskapen) så kanske jag kan få lite kommentarer om vad ni tycker jag borde jobba mer med till nästa gång?
Well, here we go:

23201169.jpg

23201370.jpg

Foto: Caroline Dahlén http://www.dahlenfoto.com

Ursäkta min sits :o
Kommentarer uppskattas som sagt. Jag tänkte nämligen själv bli lite bättre på att kommentera era bilder :D

/Anna

Oj, vad fin din häst är! Har nog missat den! Ålder, kön och stam?
Jag skulle vilja säga att takten ser bra ut, aktionen är fin, men att pållen är lite lång i formen. Jag får också känslan av att den har potentil nog att sätta sig lite mera och komma upp ännu mera med framdelen.
Dock gillar jag det jag ser! Mycket!

Härligt att du trivs, Michis! (men kan man göra annat hos så trevliga människor?).
Kommer du ner till oss nått framöver och tävlar eller nått under hösten eller till våren?
Vill ju se "Erro in progress" ;)

/Malin

Erro in progress får nog vänta till nästa höst ..
I höst blir det bara tävlingar och träningar här uppe (Odinns KM/DM på en lånad häst samt Forsens oktobertävling på Erro och ev. Ási. Träningar för Frida Lindström).
I vår blir det ju Ási som energin kommer läggas ner mest på igen inför SM 2009, men en del ska nog lillen få åka på fast det blir nog mest lättklasser här uppe isf ..

Åker ev. med honom till firmakeppnin (om ja lyckas övertala Anneli och följa med tillsammans med mor hans). Vi får se :)

Ska tävla imorgon på Vallfari Höst.
Provade att rida igår och då fungerade han rätt så bra. Formen har fortfarande inte kommit än, men den ska nog komma snart.
JKag väntar nog med att tävla öppen klass till nästa år.
Tränade på "byrålådan." Har lärt mig av Freyr att sitta i galoppen ungefär som man ska putta igen en byrålåda med sätet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 152
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar