Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

KANON ! :D

Känner mig redan som hemma (igen) och trivs helt super med alla människorna i stallet o.s.v.
Mycket trevliga hästar att arbeta med (ska börja med tre stycken nya den närmsta veckan) och hela miljön är helt fantastisk :love:

Jag trivs som fisken i vattnet och kommer nog få svårt att flytta hem igen till sommaren ..

Gud vilka härliga och fina bilder på Romeo. Han ser helt underbar ut! :love:
Bilderna på Thegill med vatteslangen var störtfina med!

/Malin

oh vad roligt att höra att bilderna blev så fina det är "salkas" förtjänst men jag stod för fotoobjekten:rofl:
:love:

o lilla Romeo -som nog är bland de finaste shettisar jag sett -underbar färg. .

Tack:love::love::love: håller fullständigt med.

och Grattis till er så roligt att din sambo ska börja rida mer.
måste bara fråga varför hästen har ett så "skarpt" bett alltså av vilken anledning? har ni fått testa att rida ut på den med så ni känner att det känns okej det med? så den inte skenar/bockar och sånt menar jag.

lycka till kommer ju bli skitkul för er att rida tillsammans.

Och så uppdatering:
Erro börjar gå ner i vikt :D :banana:
Han går nu i riktigt nedbetad hage bredvid sin mamma och får hö 2-3 gånger/dag samt arbetas dagligen.
Nu jäklar ska han i form ..

måste fråga...
hur mkt hö får han?
något kraftfoder?

hur ska du göra sen när han "är i form"? ska han gå på mer gräs då?
så man kan säga att han inte alls går på bete nu lr?

har du asi med dej oxå?

Han får ca 2kg hö vid varje fodringstillfälle och så finns det liiite gräs kvar i hagen som han går i.

Han får kanske en tredjedel till ett halvt kilo krafft grund/dag (efter ridning eller vid intag på kvällen)

Just nu går han inte på bete nej, han går ut i en liten hage som är kraftigt nedbetat och sover inne nattetid.
När han är mer i form så kommer han släppas med valackflocken som då förhoppningsvis fortfarande går på lite gräs. Men han kommer fortfarande sova inne nattetid och stödfodras med hö på kvällen.

Ási är kvar hemma då Ketill är halt.

Så måste jag bara göra ett litet inlägg.. Min Glói har gjort framsteg på sistone. Hade det varit en annan häst hade jag tyckt att dom va små men för Glói är dom enorma. Detta är en häst som aldrig tuggat rätt på bettet, jag har tidigare blivit glad när han har haft lite "läppstift".. Sist jag red honom så droppade det riktigt!!! Snacka om att man kan bli glad över det lilla! Älskar den hästen!!

Sprettur: Ska syrran eller du vara med på Gandurs KM? Det är lätta klasser med.....;)

Sprettur: Ska syrran eller du vara med på Gandurs KM? Det är lätta klasser med.....;)
Echa Echa, min syster har mailat dig! :) Hon vill ha kontakt med dig och dra med dig ut på lite tävlingar! Hon har anmält till Gandurs KM och till Eldirs tränings/tävling, sen ska hon också vara med på välgörenhetstävlingen på söndag. Kommer ni upp??

Jag föredrar att fodra med Kraffts Sport när det kommer till ridhästar. Grund fungerar väl på vissa hästar men långt ifrån alla. Som Karin skrev så blev hennes häst FET. Vilket förmodligen är ett vanligt problem.

Jag föredrar att fodra med Kraffts Sport när det kommer till ridhästar. Grund fungerar väl på vissa hästar men långt ifrån alla. Som Karin skrev så blev hennes häst FET. Vilket förmodligen är ett vanligt problem.

Okej.

Helt OT

Jag har funderat på att börja fodra med Hestekraft. Såg att jag har en åteförsäljare i närheten. :banana:

Det beror nog snarare helt på vad hästen äter för grovfoder och i vilka mängder. Hur mycket hästen arbetar är också avgörande, och hur mkt av kraftfodret den får.

Idag Tömkörde jag Kaela, gick bra tills hon la tungan över bettet:(

Vet fasen inte vad jag ska göra åt det?
Jag bytte träns från mitt vanliga som sitter sämre(är för stort,ngn som vill köpa ett supersnyggt träns med rosa detaljer;))till Islandstränset som sitter bra.
Ändå la hon tungan över, fick tränsa om såklart.
Nu har det hänt två ggr på kort tid:confused:

Svalur fick besök av kiropraktorn i tisdags och hon tycker att han ser ännu finare ut.
Han börjar likna mer en häst nu.
Jag är jätteglad över att han börjar bli bättre och då kan vi sätta lite högre mål också.

Idag Tömkörde jag Kaela, gick bra tills hon la tungan över bettet:(

Vet fasen inte vad jag ska göra åt det?
Jag bytte träns från mitt vanliga som sitter sämre(är för stort,ngn som vill köpa ett supersnyggt träns med rosa detaljer;))till Islandstränset som sitter bra.
Ändå la hon tungan över, fick tränsa om såklart.
Nu har det hänt två ggr på kort tid:confused:

vad är det för nosgrimma och bett du har?

Knapplån

Jag har köpt en ny häst! En liten ettåring e. Solfari från Kvarnbacka Gård (ee.Svalur) u. Klettabrún frá Eyrarbakka ue. skaeringur f. Eyrarbakka. Fler bilder kommer senare. :) Kná från Hallbjäns, femgångare, sto.. Blup 112 och båda föräldrarna är stambokförda i "kl 1".

knaport.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 556
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 150
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar