Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Nej, Aj vad jobbigt!
Kommer ihåg hur struligt det var när jag brutit benet och skulle rida (envis som man är...)

/Malin

Ja en stukad fot är ju inget mot ett brutet ben ;) Kommer ihåg att du tom red öltölten med gips och allt :angel:

Försökta rida igår, men foten är så svullen (ffa kring fotleden men även upp över smalbenet och ner över foten), och den gick bara att ha i ett "läge" - så när jag skulle lägga till skänkeln gick det bara inte, jag blev väldigt frustrerad och var tvungen att ge upp... Idag känndes det dock bättre, och jag kan även gå någorlunda obehindrat nu :D

Ja en stukad fot är ju inget mot ett brutet ben ;) Kommer ihåg att du tom red öltölten med gips och allt :angel:

Jag är inte bara envis, untan (o)smart också :angel:
(bröt benet på torsdag, red på lördag och tävlade öltölten på söndag...)
Sköterskorna på SöS undrade vad fan jag höll på med då jag fick komma in och byta gips tredje gången på 6 veckor och gipset var jättetunt (av skänklande) på insidan.
När jag glatt hävde ur mig "men jag rider ju varje dag" såg de ut såhär :eek:
Men det gick ju bra (förutom att jag inte kunde sitta upp själv).

/Malin

jag hoppar in med en fråga till samma användare ..
Vart någonstans är det han står ? *känna igen mig utav bara tusan*

KL.
Sitter inne hos grannen och snuvar på hennes internet då vårat gått sönder ..
Jag och Erro lever livet (jag iaf, Erro bantar :rofl:).
Har ridit en del (och ska fortsätta) på Freyja.
Har även börjat sätta igång förstaklass stoet Sunna.

I början av september åker Edall till Sigfus för träning så då kommer första träningshästen.
n553031586_1228053_2207.jpg

:love:

Oj, nu var det längesen jag var här märker jag, för jag känner inte igen hästen. Men den var FIN! :love:
Haru lust att informera mig? :)

Det är min första träningshäst som kommer i början av sept :)
Var och provred honom häromdagen ..

4årig hingst E: Feykir från knutshyttan.
Reds in av Toti Arnarsson (eller hur det nu stavas) i våras och har sen dess bara ridits ett fåtal gånger. :)
Helt underbar :love:
och snygg är han också !

Är du säker på att du inte har en fraktur? Har du röntgat foten? När den blir så svullen och byter färg till blå/lila så ska man genast kolla upp det, även om man inte tror att den är bruten! Det kan vara en liten fraktur även om man kan stödja lite på foten.

//Julia

Är du säker på att du inte har en fraktur? Har du röntgat foten? När den blir så svullen och byter färg till blå/lila så ska man genast kolla upp det, även om man inte tror att den är bruten! Det kan vara en liten fraktur även om man kan stödja lite på foten.

//Julia

Den är inte röntdag, får se om vi ska kolla upp det.
Fast helt ärligt känner jag mig tveksam till att det skulle vara någon, lördag och söndag gick det inte så bra att gå, igår gick det helt okej och idag kan jag utan problem gå allt nödvändigt (i skolan, hämta in hästar osv.). Men, man ska kanske alltid vara på den säkra sidan...

Malin: Och jag kommer ihåg hur galen jag tyckte du vara som tävlade med gips och brutet ben :D

Ja, jag tycker att du ska kolla upp det! En av mina brukare på jobbet trampade snett när hon klippte gräset och vi trodde att hon stukat sig. Foten blev blå och hon haltade men stödde på foten utan problem. När vi röntgade var ett av de mindre benen i foten brutet så nu skuttar hon omkring med gips =)

Bara en tanke!

//Julia

Kan ju uppdatera lite själv också =)

Tytte har nu haft bett flera dagar i rad och har vant sig vid det. Jag har tänkt att i princip bara låta honom ha det på sig för att vänja sig vid känslan och att lära in grundläggande hjälper som svänga, pussa stigbygeln, ev böjning/ställning samt stanna. Han verkar dock ha stora problem att förstå vad jag menar :D Han är alltid så fokuserad på vad jag gör med min kropp, så när jag nu plötsligt försöker få honom att enbart lyssna på tygeln, då fattar han nada. Men det ger sig nog snart...

Har lite ångest över hur jag ska göra med Tytte nu under vintern. Jag har tänkt att jobba med honom så länge magen tillåter och helst vill jag kunna ha med honom som handhäst så mycket som möjligt så att han bygger muskler och kondition. Men jag vet ju inte hur länge jag pallar det. Än så länge går det bra att rida, men det känns ändå lite konstigt i magen och bäckenet. Hur som helst, när jag inte längre kan handhästa så får jag enbart fokusera markarbete. Jag kan ju köra NH, löshoppning, AR och lite smått och gott. So far so good. Men sen kommer "problemet". Han kommer ju att få vila åtminstone två månader (jan-feb) när bebisen kommer. Ska jag då skicka iväg honom på lösdrift eller ska jag ha honom kvar? Eller, ska jag kanske skicka iväg honom på en månads träning (huuu, ve och fasa, jag vill ju helst göra ALLT själv) hos ex Heimir? Det finns verkligen få personer som jag skulle kunna tänka mig att skicka Tytte till, men Heimir känns kanske okej om han har tid och lust att ta emot honom. Dock är jag inte alls säker på att jag klarar att släppa honom ifrån mig!:eek:

Det hela löser sig säkert, men det krävs en del funderande! Tytte är iaf underbar. Han har varit sjukt duktig i NH arbetet nu i två dagar, så jag känner mig riktigt barnsligt stolt. Även fast han är tjock som en tunna för tillfället så är han så sjukt snygg att se på när han rör sig!! :d

//JUlia

Skári är efter en helbror till Saer frá Bakkakoti, Snaer frá Bakkakoti. Snaer är än så länge obedömd. Mamman till Saer och Snaer är efter Ófeigur 882 och hon har gett ett gäng första klass avkommor, samtliga med 9-9,5 för tölt (!). Pappan till dem är Orri.
Skáris mamma är obedömd, men har gett en bunt trevliga (dock obedömda) avkommor.

KL

Idag skulle jag ridit 2 pållar på 1½ timme, vilket inte skulle hinnas med så jag hjälpte Madde att pudelraka Hrói. Han har (hade) huuuur lång päls som helst. 5 minuter skritt och han var dyngsur liksom.

Han rakades på halsen men nu 1½-2 veckor senare så hade den vuxit enormt! Stackars.

Lúkas är orakad men ska ev rakas om någon månad! :)

KL

Min käre häst är numera hund. En stor hund. Skämt åsido, hon springer efter mig som en tok :o Igår sprang jag runt i paddocken med henne efter. Jag var rädd att min lilla hund skulle springa över mig så jag hoppade in i staketet (:p) gissa vad hon gör?! om inte, hoppar efter! :rofl:
Hon har energi ja! och inte är det något fel på henne :D

Btw, det är nu klart att jag tävlar Snarfari från Wreta Sleipnir och Eidfaxi Km :D
Snarfari

Vi tänkte skicka Gim till Heimir för visning i vår men han har nog inte plats, 18 hästar på kö ;)

KL..

Och idag har jag ridit på Gimsteinn första gången sen han kom hem :D Red bara en kvart för att hålla hans motivation uppe, testa alla gångarter m.m. Vilken guldklimp jag har!

har ni honom HEM hemma nu lr? kan ni ha hingstar på ditt ställe?

har askur blivit såld?

var inte gimsteinn på träning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 555
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 134
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar