Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Det blir hon säkert! :) Ska bli kul att följa henne!

*KL*

Lúkas svullnad är helt borta och såret har fått skinn på sig igen (Hallelujah!), han är ohalt och HET (och fet..).
Tävling om drygt 2 veckor. Tittade på bilder från förra årets tävling (på hösten) och det var faktiskt fler än en som var lite halvfeta, så vi gör nog inte bort oss helt.. Eller? :crazy: Han klarar liksom 30 minuter konstant tölt/trav utan att ramla ihop så konditionen är inte helt dålig. :p
Nåja. Vi åker dit iaf.
Nu i 1 vecka ska vi traaaaava och galoppera en del. Tölten gör vi sista veckan.

Vi ska åka till banan och träna på torsdag :) :bump: Längtar!

(Förlåt för det förvirrade/babbliga inlägget. Jag har noll tävlingsnerver, är redan nervös och börjar redan diskutera med mig själv)

Senast ändrad:

Idag hade jag konditionsträning med Kaela.
Gick bra :)

Var varmt idag så jag skulle duscha av henne efteråt, hon är jätteduktig på att duscha men idag hade jag införskaffat ett munstycke.:angel:
Hon blev vettskrämd så det var bara att plocka bort det:crazy:
duschade henne sedan som vanligt med slangen...

Idag kom videon från avelsbedömningarna på strömsholm, ska kolla på den:)

Vilken tid skall ni vara där Frida?
Jag kommer gärna och fotar er lite :) Men jag slutar först kl 19..

Nu är jag på Kollberggården på praktik och här ska jag vara i fem veckor och det hela avslutas med en tävling på Strokkurs klubbmästerskap :D

Om två veckor är det kurs för Johann Friðgeirsson :D

Idag har jag ridit Rodi, för första gången! Det kändes bra. Skrittade (och töltade några steg) ca 300 m på en liten grusväg i skogen. Mamma gick bredvid som mentalt stöd.

Rodi258.jpg

KL..

Och idag har jag ridit på Gimsteinn första gången sen han kom hem :D Red bara en kvart för att hålla hans motivation uppe, testa alla gångarter m.m. Vilken guldklimp jag har!

Vi ska vara där runt 5, men att lasta Lúkas tar lite tid.. Suck.
Men vi ska pröva på linor! Tyvärr, gillar't inte men det måstes :p

nej vad roligt att du ridit honom måste kännas jättehäftig för ni har fött upp honom själva va?
gillar hans exteriör den ser så kort och hållbar ut.

red du honom i grimma?

Ja. Jag gillar också hans exteriör, visst, halsen kunde varit bättre, han har inte samma naturliga resning och smidighet i nacken som Svala, men den passar till kroppen.

Jag red i grimma.

Här är uppdateringar från mig då bara för att jag är så glad :D Jag har juh haft lite problem med att hitta något sällskap till snorri i vinter men nu har jag hittat nått som värkar vara riktigt bra. Adam frá Saudarkóki ska få komma hem till mig i vinter:banana: så det verkar som allt löser sig till slut. Adam är en 18 årig familjehäst så förhoppningsvis är det en häst som hela familjen kan ha roligt av till skillnad från snorri som vägrar röra sig ur fläcken eller som rör sig VELDIGT snabbt om någon annan en jag sätter mig på....
Bild på Adam, är han inte söt?
23140429.jpg

Sedan har jag ridit lektion inför moster lena, hon kan ingenting om islandshästar men är jäkligt duktig på "vanliga" hästar. hon tyckte det var dags att jag och snorri skulle lära oss att "tala" med varandra så i typ 2 timmar gick det skritt stanna skritt stanna trav stanna trav stanna och till slut sa snorri "NU är jag less på trav jag vill tölta istället" fniss ja i det stora hela gick det bra om vi bortser från att sadeln åker fram hela tiden någon som har nått bra tips? alla sadlar värkar åka fram på han Och den nya kan man inte ha förgjord på och jag är inte så där mycket för svanskappa då jag har varit med om en mindre rolig incident när en svanskappa small av..
jag har en anti-glidpadd men den hjälper bara sisådär...
Här är iaf två bilder från filmen som filmades när jag red
23140478.jpg

Och det var blandannat här som snorri sa "näh nu är jag less på det här är du säker på att vi inte kan tölta?"
23140528.jpg

Nu kommer det en bildbomb från mig! Idag har jag varit och hälsat m på lillhingsten tillsammans med hans andra ägare.

Skári frá Bakkakoti f. 2005

lsklingen.jpg

LOVE.jpg

22.jpg

00.jpg

01-2.jpg

9-1.jpg

Ge mig, ge mig, ge mig!
Han är otroligt snygg! :love:

KL

Kan ju passa på att uppdatera här och tala om att jag i lördags var smidig nog att stuka foten, och det rejält. Var iväg och klätrade med mina syskon, vi skulle avsluta med bouldering och jag hade klättrad ända upp på den drygt 2 m höga väggen. Ska hoppa ner, och vad tror ni att jag gör? Jo, landar på vänsterfoten - snett. Så nu har jag inte kunnat rida på fyra dagar utan har ägnat dem åt att pyssla med alla hästar, även Stina. Hon är så söt så! Foten är fortfarande svullen som ett elefantben och blå/lila.

Idag hoppade jag dock upp på Brandy efter att mamma hade ridit för att se hur det gick, och dte gick helt okej så imorgon blir det lektion!

Senast ändrad:

Jenny, han ser helt underbar ut!!! Shit vilket trevligt travsteg!!!
Hur gammal är han nu?

/Malin

Tack alla snälla!!!

Han är 3 år i år, och större än fyraårinarna i flocken! Planen ser troligen ut så att han rids in av den jätteduktiga tjejen på gården han står, så att han kan lite grunder. I början av nästa sommar tar vi nog hem honom, tränar vidare och bedömer honom på höstvisningen.

Nej, Aj vad jobbigt!
Kommer ihåg hur struligt det var när jag brutit benet och skulle rida (envis som man är...)

/Malin

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 555
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 135
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka