Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

KL.

Idag bedömdes min häst! :D och han var så duktig!
Jag har trott att han skulle ligga på 7,85 exteriört men han fick 8,29 och därför bland de högsta exteriört på hela bedömningen :D:D:D

Men Grattis :banana: Jäklarns vad häftigt,
Du har ingen fin uppställd bild så att vi kan få se?

Ja verkligen grattis ;)
Vill oxå se en bild på en sådan fin exteriör ;)

knapplån

Igår var ju vi iväg o provred, huvudsyftet var att träffa Snöggur 12år gammal men fick även prova två andra i samma prisklass.

Jag kan ju säga så mycket som Om han klarar besiktningn lär ni få se mer av honom...

Vilken häst! Jag kände mig som värsta duktiga dressyrryttaren o har ridit min första Sluta. Fantastiskt lydig, mjuk o trevlig häst, inga konstigheter för sig, står där man parkerar honom, har hela temposkalan i tölt, skulle säkert kunna mäta sig i t2 o en jättevacker trav! En perfekt läromästare helt enkelt, o till mathias passar han som handen i handsken- det värsta är att snart börjar de väl sopa tävingsbanan med mig o kvekki ;) Jättetrevlig häst verkligen, jag hoppas innerligt att vi får sålt vår fyrhjuling så jag kan lägga en slant på honom oxå o hävda att han är iaf delvis min :D

Ingen helt strålande töltbild (blev inte så många bilder-helt upptagen med att titta).
snyggurojag.jpg

Lägg även märke till att jag var så tagen att jag inte märkt att jag glömt vira ner ridbyxorna ;) O att jag står på tå...

Dressyrhästen
dressyrmathias.jpg

Senast ändrad:

Ja hon verkar ruskigt duktig och seriös.
Så där trivs jorunn som fisken i vattnet..
Känns kanon att få henne töltsatt av ett ritkigt proffs :)
Sen blir de till å träna 1 gång i veckan för henne så jag också lär mig tölta=)

Kvandi:
Han ser jättetrevlig ut!
Vad kul med en sambo som är både intresserad, involverad ch duktig!

uppdatering:
Gná har slagit sig till ro bra i flocken (alltså med Tindra och Kengan). Har ridit ut igår och på volten idag (trots baksmälla).
Det känns bra och väldigt kul!

/Malin

Senast ändrad:

Mina pojkar skötte sig bra på tävlingen Gáski och ja vart till och med segrare i fipo klassen YR! Annars kom ja tvåa i a-final fyrgång och 5 i a-final tölt, gammel gubben skötte sig prima ;)

Örnen skötte sig också bra men han var tyvärr irriterad över myggen som for och surra runt honom. Vi kom tvåa i b-final fyrgång och 4 i b-final tölt. Vi hade en jätte gullig dommare vart så glad när hon sa hur fin hon tyckte Örn var, att han hade fint steg och lyft och att han kommer bli super bra sen! :D Gissa vem som var lite extra stolt över sin pålle :D

Jenny Halds Athena var med och tävlade, GUD vilken häst! :love:

Ska försöka få in lite bilder sen ;)

Hur går det för ditt lilla fuxsto då?

Lilla Sól går det väl bra för antar jag :)
No news are good news liksom.
Jag har inte sett henne sedan i april. yew98fq fotade henne i maj när hon var där och kollade sina hästar (födelen med att avra många som har sina unghästar på samma ställe, man kan fota dom åt varann).
Jag skall döma på Stenholmen i september, så jag passar på att kolla in damen då.
Hon (och kompisen Sága, e: Mökkur) får komma hem för inridning efter nyår.

Sága och jag:
puss.jpg

Tindra är ju dräktig och har blivit otroligt social, sälskaplig och gosig. Kommer fram i hagen och vill gosa och ett moderligt lugn vilar över henne :love:

/Malin

*knapp*

Ja här hör väl jag hemma då med min nya/första egna (!) Islänning.
Ett "Litet" sött fuxsto =)
Vega från Äppellunde. Född 2005.
e.Kappi frá Akranesi u.Dotla från Äppellunde.

Men vad skoj med en avkomma till Kappi!! :)
Träffade på Kappi när Reynir Adalsteinsson ägde honom, riktigt flott hingst det där! :love:

Finns det bilder på henne?

*knapp*

NU kom jag in efter att ha byggt hage i tre timmar. Jisses amalia.

Bonden som "stal" min mark framför ögonen på mig gav mig c:a 2 hektar att använda till mina pållar. Så nu blir Yrpa och Gála hemma i ett par månader till i alla fall. Det känns bra, då hinner jag få ordning på Yrpa innan hon och Gála åker. Och kanske hinner jag sätta igång henne lite också. Vi har vart ute och ridit runt "byn" två gånger nu. Snart får vi rida på stubbåkrarna med, då blir det roligare. Så nu blir det till att köpa ny ridhjälm (eftersom min visst följde med de som flyttade ifrån förra stallet) och en ny sadel till tjockistanten..

Yeyy!!
Imorgon skall jag fota Tant och Toka när de släpps i nya hagen.

Hon ser jättetrevlig ut! Kul att se lite Kappi avkommor! :) Det kan hon säkert bli, ser som sagt fin ut!

Men Grattis :banana: Jäklarns vad häftigt,
Du har ingen fin uppställd bild så att vi kan få se?

Ja verkligen grattis.
Vill oxå se en bild på en sådan fin exteriör.

Åh vad roligt!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Stort GRATTIS!! Bilder??

Grattis. Superkul och visst vill vi se bilder:D

TACK :D:D:D
Exteriörbilderna från igår ligger på kameran och har inte hunnit föra över dem än men här kommer två från typ två veckor sen och en från i våras.

För två veckor sen:
22815067.jpg

22815068.jpg

I våras
19591144.jpg

Han fick:
Huvud: 8.0
HMB: 8.5
R&K: 7.5
Prop: 8.5
Benkv: 9.0
Benst: 7.5
Hovar: 8.0
M&S: 8.0
Och det blev ju som sagt 8.29

Freyr - Tacktack visst har hon ? :)

Sprettur - Hon är jätte trevlig oxå, jag hoppas hon förblir lika trevlig =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 554
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 125
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka