Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Idag har jag fått reda på något riktigt roligt som kommer bli kanon för Glampi jag hoppas det kommer gå weeei...blir perfekt hihi.
idag fick Thengill o Romeo vila det förtjänade de, thengill iaf hihi.
thengill fick gå in o äta lite hö i boxen några timmar + få kraftfoder sen släppte jag ut han o då var han som förbytt, vet inte vad de tog åt han med helt galen var han, blåste o frustade o hade sig huvudet rakt upp svansen i vädret och så drog han iväg i 300 in i hagen o upp till romeo.
hihi jag tror minsann att det där kraftfodret är himla bra att få fjutt på thengill med.
romeo lille mannen det märks verkligen att han vill hitta på nåt ibland och när han fått göra nåt är han så himla lugn och tillfreds han älskar verkligen att bli pysslad och borstad med då står han som ett tänt ljus och bara njuter, han är så söt.
men ännu är han nog inte riktigt van vid att bli borstad/pysslad med så ofta som jag gör så ibland blir han lite rädd, han är ganska känslig över kroppen så jag får nog vara lite försiktig är ju van att kunna ta i lite på thengill.
men man kan nog inte hitta en mer gosig häst än Romeo iaf han bara ÄLSKAR att gosa hihi.
och det bästa är att man når om hans mage för att krama honom hihi.
mina pusskillar de är bäst.
thengill är en riktig pusskille men även om han är gosig så är han lååångt ifrån lika gossugen som romeo hihi.
han är så cool på nåt sätt romeo han kommer skrittandes där i hagen med bestämda små steg och han vet vad han vill den killen men han är ändå väldigt känslig och ömsint av sig.
en riktig romantiker bland tjejerna kan jag tänka mig hihi.
denna hösten är det mkt att tänka på även om jag inte ens ska tävla med thengill, det är nog thengill som tar det mest lungt nu egentligen.
men detta skall göras:
*åka till Torbjörn i söderköping till hans klinik och undersöka tänderna på Romeo
*planera visning av Romeo
*hemlisar händer kring Glampi jag inte kan säga något om änsålänge men mkt händer runt honom iaf.
*bygga klart vinterhagen
*visa Glampi på Unghästmönstring
*Rida underbara långritter på onändligt långa ridvägar på min Vackra Thengill. bara ha KUL med världens mysigaste kille, Köra honom och fokusera på att få ner honom i en hälsosam vikt.
även sakta men säkert utvecklas tillsammans med honom.
men som sagt, det viktigaste är att vi ska ha kul tillsammans.
det är lite av vad som händer iaf.
sen längtar jag hur mkt som helst tills vi får bo i huset vid stallet så man bara kan gå ut till hästarna precis när man vill och se dem från fönstret...ohhh vad underbart