Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

Nu har jag börjat skolan igen :crazy: Sista året nu! Hoppas det går fort. men nu är de så här att vi ska ha projekt arbete i skolan och undrar om nån kan nått om trick träning med häst tex. höja hovar & buga.. Vill gärna ha massa tips & hur ni går tillväga me de.
Och tusen förlåt för trådkapning :o

Mvh Bella

Isåfall menar vi nog inte samma...
Du menar kanske Stenholmens unghästvisning?
Jag ska vara med på den i Kulltorp.

Vilken ska du vara med på IrpaSnirpa?
Hoppas samma som mig, vore kul o få se dina små busfrön. ;)

Venus_in_furs: Nej jag tror nog att man släpper dom i padocken. Men jag är inte helt bombis. Är som sagt lite osäker på hur sånna där tillställningar går till, men det märks väl... hihi

Ja det var en kanonmysig körtur med Thengill :laugh: Och Romeo var jättesöt han me!
Dock borde vi haft med oss hockeyhjälmar med visir :p

Jag, Yrpa och Galningen Gála har vart på utflykt runt byn idag.
Jag har spenderat halva dagen på avelsvisningarna och man blir ju inte dåligt ridsugen måste jag få säga.

Yrpa var jätteglad i att få komma ut. Galna Gála också. Till en början sen blev hon trött. Iofs så tar bara turen runt byn 10 minuter. Men det var så mycket att titta på!!! Kossor, travarjävlar och massa människor.

Men vilken tölt hon visar. Hon bara sätter sig och trampar. Jättekul att se verkligen. Finast är den såklart när hon blir rädd för något och drar iväg i tölt. "Mamma Anna" blir så stolt så.

Tre dagar i rad nu har hon visat pass, ja inte grisepass utan PASS. Grisepass visar hon iofs också varje dag. Men men. Traven uteblir, fick se några steg häromdagen när spekulanterna var ut och tittade.

Men Yrpa är och förblir hästen för mig. Att hoppa upp på henne är som att komma hem. Jag tror att jag och den hästen hör ihop!

Vet ett ställe som ska ha saluhästvisning på lördag, intressant? www.anghaga.se tar inte så fruktansvärt långtid från göteborg :)

2,5h tar det dit...28mil. Jag har redan kollat deras hemsida o är jätteintresserad av fuxen Grim!! Enligt beskrivning passar han oss perfekt (det är den hästen jag pratar om längre upp i tråden). Jag hade tänkt ringa på honom efter vi provridit i skara på lördag, man vet ju aldrig med mathias. Han kan bestämma sig på en femöring om något passar in efter vad han vill ha. Jag blir inte förvånad om han tar Snöggur utan att blinka.

Men det var ju inte bra med en saluvisning, då kanske nån köper Grim innan vi hinner dit o titta! :crazy: Jag hade hoppats kunna köra ner till skåne nästa helg om inte mathias vill ha den andra hästen...

KL

Idag släppte vi in Lillkillen i Laufis hage. Det blev mycket hingstknorr, flemande och BUUUS! :D

(Bildbooom)
IMG_8527.jpg

IMG_8485.jpg

IMG_8511.jpg

IMG_8521.jpg

IMG_8524.jpg

IMG_8541-1.jpg

IMG_8548.jpg

Ja verkligen! Hade varit skoj om det va samma. Hoppas det går bra för Wynja iallafall! :D

2,5h tar det dit...28mil. Jag har redan kollat deras hemsida o är jätteintresserad av fuxen Grim!! Enligt beskrivning passar han oss perfekt (det är den hästen jag pratar om längre upp i tråden). Jag hade tänkt ringa på honom efter vi provridit i skara på lördag, man vet ju aldrig med mathias. Han kan bestämma sig på en femöring om något passar in efter vad han vill ha. Jag blir inte förvånad om han tar Snöggur utan att blinka.

Men det var ju inte bra med en saluvisning, då kanske nån köper Grim innan vi hinner dit o titta! :crazy: Jag hade hoppats kunna köra ner till skåne nästa helg om inte mathias vill ha den andra hästen...
Ahha, men vad spännande! Honom har jag sett ett par gånger :) Han är jättefin! Kan ni inte hoppa över Skara och ta saluhästvisningen istället? Roligt att titta på fler hästar på samma ställe också!

Hör av dig om ni ska komma ner, vi ska dit och titta iallafall, brukar vara mysigt!

Ahh ny sadel idag, eller ja bättre begagnad. Det är så kul att få prova nya sadlar men jag blir alltid så osäker. ligger den verkligen bra? glappar den inte lite ändå? är den inte lite obekväm? har den glidit fram? är den inte lite vinglig?
Ja frågorna är många och jag kan nog inte äns ge ett bra svar åt mig själv på hälften av dom.
Jag ska nog provrida i den några gånger till iaf innan jag bestämmer mig helt men här är iaf en bild från provridningen idag.
23028931.jpg

KL

Herr Loks ben var inte ett dugg svullet efter ridturen (wiie!), men han är ganska öm fortfarande.
Red med handhäst (Azola hade jag, Madde red Glampi), varav hon bet honom i rumpan :mad: Shettisar säger jag bara!
Fick hålla in honom ganska duktigt, han skulle springa ifrån det lilla krypet tyckte han, inte jag dock.
Imorgon ska jag nog lägga in lite trav och känna hur han känns. Fortfarande inte halt "dock" :)
Ska även åka på avelsvisningen i strömsholm med Madde, Mari och Rosi! Jag kommer ha mjukisbyxor och en t-shirt tröja med vita ärmar, gömma mig bakom Madde (och vara knallröd i nyllet) om jag känner igen någon ;)

Ja det var en kanonmysig körtur med Thengill :laugh: Och Romeo var jättesöt han me!
Dock borde vi haft med oss hockeyhjälmar med visir :p

hihi roligt du tyckte det och Gusten var så duktig som vågade åka med hihi undra vad han tänkte när "grussprättarthengill" var i farten hihi.
du har inte fått några men såhär dagen efter?:rofl: typ, hål i huvudet, eller viplasch hihi.

gulligt, har han gått ensam tills nu?

frågar en gång till, varför går han inte med andra i samma ålder?/hingstflock?

är den lilla hingst med?

gillar färgen på de båda.

Senast ändrad:

Idag har jag fått reda på något riktigt roligt som kommer bli kanon för Glampi jag hoppas det kommer gå weeei...blir perfekt hihi.

idag fick Thengill o Romeo vila det förtjänade de, thengill iaf hihi.

thengill fick gå in o äta lite hö i boxen några timmar + få kraftfoder sen släppte jag ut han o då var han som förbytt, vet inte vad de tog åt han med helt galen var han, blåste o frustade o hade sig huvudet rakt upp svansen i vädret och så drog han iväg i 300 in i hagen o upp till romeo.
hihi jag tror minsann att det där kraftfodret är himla bra att få fjutt på thengill med.

romeo lille mannen det märks verkligen att han vill hitta på nåt ibland och när han fått göra nåt är han så himla lugn och tillfreds han älskar verkligen att bli pysslad och borstad med då står han som ett tänt ljus och bara njuter, han är så söt.

men ännu är han nog inte riktigt van vid att bli borstad/pysslad med så ofta som jag gör så ibland blir han lite rädd, han är ganska känslig över kroppen så jag får nog vara lite försiktig är ju van att kunna ta i lite på thengill.

men man kan nog inte hitta en mer gosig häst än Romeo iaf han bara ÄLSKAR att gosa hihi.
och det bästa är att man når om hans mage för att krama honom hihi.

mina pusskillar de är bäst.

thengill är en riktig pusskille men även om han är gosig så är han lååångt ifrån lika gossugen som romeo hihi.

han är så cool på nåt sätt romeo han kommer skrittandes där i hagen med bestämda små steg och han vet vad han vill den killen men han är ändå väldigt känslig och ömsint av sig.
en riktig romantiker bland tjejerna kan jag tänka mig hihi.

denna hösten är det mkt att tänka på även om jag inte ens ska tävla med thengill, det är nog thengill som tar det mest lungt nu egentligen.

men detta skall göras:

*åka till Torbjörn i söderköping till hans klinik och undersöka tänderna på Romeo

*planera visning av Romeo

*hemlisar händer kring Glampi jag inte kan säga något om änsålänge men mkt händer runt honom iaf.

*bygga klart vinterhagen

*visa Glampi på Unghästmönstring

*Rida underbara långritter på onändligt långa ridvägar på min Vackra Thengill. bara ha KUL med världens mysigaste kille, Köra honom och fokusera på att få ner honom i en hälsosam vikt.
även sakta men säkert utvecklas tillsammans med honom.
men som sagt, det viktigaste är att vi ska ha kul tillsammans.

det är lite av vad som händer iaf.
sen längtar jag hur mkt som helst tills vi får bo i huset vid stallet så man bara kan gå ut till hästarna precis när man vill och se dem från fönstret...ohhh vad underbart:)

Nädå, inga men varken på mig eller hunden :p. Vi hade bara kul och njöt av körturen trots risken att få stenskott i huvudet! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 553
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 116
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka