Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hade inte du bestämt dig för att ha Kveikja hos din ridlärare sen?
Oj
Det var en udda färg, men det blev ju läckert!
Vad är du ute efter för häst? Prisklass? Finns ju en del till salu här i trakterna.
//Julia
Jag tycker färgen blev helt okej! Ljust och fint!
Vi är ute efter en häst till min sambo, det skall vara en häst av lite större modell, exteriört korrekt med ren tölt, kontrollerbar vid ridning i grupp och trevig att ha att göra med -klippa lasta sko o allt sånt. En större familjehäst helt enkelt, fast gärna lite vilja. Prisklass, upp till 70000? Vi betala hellre mer o får en bra häst en mindre o får kämpa med taktfel. Jag har inte hittat så mycket just runt götet? Fast jag kanske letar på fel ställen, har du några tips?
Nu kommer islandsuppdateringen!!
Jag hade två helt underbara veckor på hästryggen. Har ridit helt fantastiska hästar, sjungit allsång varje kväll, druckit massa öl, badat i varma källan i Hveravellir och framförallt skrattat konstant.
Jag måste verkligen göra lite tjuvreklam för den där turen för det förvånar mig hur många av turisterna som ALDRIG suttit på en islänning förut, ni duktiga islandshästryttare skulle uppskatta det fantastiska hästmaterialet mycket mer en dem. Har fört statistik och det är i regel 1/20 som ridit islänning förut. Ett ex är att den sista dagen då alla fick önska hästar så var storfavoriten hos turisterna en riktig grispassare, tar inte ett steg i varken trav eller tölt. men så länge de är nöjd med hästarna är vi i personalen glada!
Här kommer lite bilder:
Jag och favoriten Rosti frá Hrafnkelsstöðum 1. Otroligt uthållig häst med fantastisk ökad tölt och pass.
Här har vi en riktig gammal pärla som så tappert spang med de 50milen. Ingen vet riktigt hur gammal han är, men för 10år sen lånade de honom och då sa ägaren att han var "runt 20år". Här provrider jag 30åringen en snabbis och vilken tölt!
Vadå sitta i en nersjunken soffa??
Kort från hästryggen. Vi passerar en glaciärflod som är något uttorkad.
Paus med utsikt över Hvitávatn.
Lånar en knapp
Lokets sår ser inte jättebra ut, det hade börjat läka ihop lite, men han ömmar riktigt ordentligt och det är lite svullet.
Har stått med en kylklamp i ca 20-30 minuter, baddat med vatten + sårrengöring, spena och en hel del zinkpasta.
Imorgon ska jag rida främst skritt, får se hur han reagerar. Han är inte halt (tack och lov - då hade jag deppat ihop totalt) och går normalt. Bara det att han inte gillar när man pillar/trycker runt om.
/Frida - som måste lära sig att ta det lugnt innan hon målar fan på väggen..