Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

idag var Salka(här på buke) ute hos mig och vi körde Thengill.

"salka" du kan väl berätta vad du tyckte, roligare så:)

kan ju säga att man skulle behöva en hjälm med visir kom vi fram till hihi.

sen tömmkörde jag Romeo och Salka tog lite bilder på dem båda.

fick en ny kamera av min sambo på min födelsedag(19e) skitbra är den men vågade inte använda den idag när den regnade och solen sken om vartannat.

trivs kanon i stallet och de gör Romeo och Thengill med mina fina älsklingar.
längtar tills jag kan bo i huset vid stallet så jag kan se dem när jag vill.
det har blivit så fint.

om 3 veckor så blir de (kanske) ännu bättre weeei längtar.

Till Nina wahlström i stora Sundby
Riktigt duktig tjej verkar de som.. känner mig 100% trygg med att ha lämnat Jorunn dit.

Ja jag tror också de kommer gå bra jorunn är ju så snäll men nu får hon jobba minnsann fläskodamen:rofl:

Gå i skrittmaskin och massa olika saker som hon aldrig gjort förr=)
Superbra miljöträning=)

KL

Jag är så sugen på att visa Laufi på unghästbedömningen i September men jag tror att han är lite för osäker för det.. jag får nog vänta ett år.. :/

Imorgon åker jag och pojkarna till vindur på tävling :D är riktigt taggad nu! Ska bada de idag så de är rena och snygga.

*kl*

Kan ju passa på och uppdatera om att Litla ska visas på Framtids unghästbedömning i höst. Det ska bli väldigt spännande. Jag har bara varit och kollat på en sån bedömning en gång, och det var några år sedan så jag vet inte exakt hur det går till. Men jag hoppas det ska gå bra ändå! Ska bli roligt att få en bedömning på henne iallfall. :)

Idag löslongerade jag Kaela:)

Här är bilder på damen, lägger ut fler i gångartstråden.

Hon står i lutning, ser därför mer överbyggd ut än vad hon egentligen är.
Jag tycker hon ser gulsvart ut:angel:

23012622.jpg

23012637.jpg

23012727.jpg

Tack! Tyckte jag fångade hans uttryck så himla bra. Visst är han vacker:love:

*kl*

Kan ju passa på och uppdatera om att Litla ska visas på Framtids unghästbedömning i höst. Det ska bli väldigt spännande. Jag har bara varit och kollat på en sån bedömning en gång, och det var några år sedan så jag vet inte exakt hur det går till. Men jag hoppas det ska gå bra ändå! Ska bli roligt att få en bedömning på henne iallfall. :)

Då kommer du träffa mig, Yrpsan och Gála.. :bump::bump:

*kl*

Idag har jag trotsat febern och ridit ändå.
Jag har haft feber i några dagar nu, dock mådde jag mkt bättre idag så jag stack ut och tränade Filipus lite grann. Jobbade dock bara på ridbanan och i skritt, men det räckte gott o väl. Fick rida massa lösgörande på honom, mkt volter o serpentinbågar. Och fy sjutton vad han fuskade i voltarbetet. Sköt ut ytterbogen, bet tag i bettet så fort jag tog i yttertygeln men då blev jag förbannad. Han får inte fuska. :mad:
Så jag tog mitt dressyrspö, peta det på ytterbogen samtidigt som jag tog en förhållning och la dit en stadig ytterskänkel - och j**lar vad förbannad han blev då. Stampade rejält i backen och kickade till. Men till sist gav han upp och jobbade ordentligt. Han är verkligen en ponny med humör :D

Då gick vi över till rakriktning istället. Han gick ganska bra i vänster varv men i höger blir han vinglig och sned. Något som även massören kommenterat. Så jag försökte mest balansera upp honom och till sist fick jag honom att verkligen slappna av. Ett tufft pass för min del men Filipus var inte ens varm :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 553
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 114
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka