Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

kna10.jpg

Jag är fortfarande kvar på Gotland, men när jag kommit hem skall jag ladda upp fler bilder på henne, och berätta lite mer. (nästa vecka) Det är inte hennes mamma i bakgrunden.

*kl*

Nu är jag på Wången, har det underbart här. Dock är det segt att komma igång med lektionerna bara! :crazy:
Filipus trivs väldigt bra och han var helt :love: i transporten, gick rakt in typ. Sofia (Vaniljvisp här på buke) har fått ridit Filipus även och det gick bra! :D

Det beror nog snarare helt på vad hästen äter för grovfoder och i vilka mängder. Hur mycket hästen arbetar är också avgörande, och hur mkt av kraftfodret den får.

Absolut!
Men när han ifråga hade en uträknad foderstat av personer som är utbildade på området borde han ju inte blivit så tjock. Fast visst, kanske foderstatsuträkningen inte passade honom, det visade sig rätt tydligt. ;)

Men som du säger...allt spelar ju roll, vad de äter för annat foder, hur mycket de rör på sig, står de på lösdrift eller går in på natten, etc. etc.

Lite uppdatering fårn mig här..
Jorunn mår bara bra där hon är och hon har visat massa tölt:love:

Klockren 4-gångare har jag nu fått höra:D

Nästa Torsdag ska jag åka och hälsa på och gissa om ni kommer bli bombade med massa bilder då=):D

Saknar henne så massa mkt blä för att vara hästlös:crazy:

Nu har lilla tjockisen gått ner massor :banana: nu ska bara buken upp också vilket vi får råda bot på med mer klättring och rygga i uppförsbacke. Får se till att min dotter fotar vartefter så ni får se några ridbilder också.

Gneisti är e: Fákur frá Saudarkróki om det intresserar någon ;)

1gnei.jpg

5gneisti.jpg

Sprettur: Ja nu har jag sett mailet!!:rofl:
Hoppas att jag kan komma och titta i alla fall. Har bara problem att ta mig dit med barn+vagn utan bil.... Ska ev åka med "Gullfaxis" föraldrar men vi får se. Hade varit kul att titta i alla fall! ;)

Idag har jag motionerat både mig och Kjarni också, imponerande va:D Tömkörde skrutten i paddocken och först gick han grymt bra och var helt fantastisk. Hann tänka både det ena och det andra om vilken underbar häst jag har. Sen exploderade han, och var alltså inte lika trevlig längre. Drog genom paddocken med mig släpandes i tömmen. Kändes sådär men han gav sig tillslut och vi avslutade lika trevligt som vi började.

23190186.jpg

Grattis! Såg henne på hemsidan och hon ser riktigt trevlig ut! :laugh:

Fettso:Har du funderat på ett tungfrihets- alt. tungfelsbett?
Så det inte blir någon vana menar jag? Är du säker på att hon inte har gjort det förr? Det kan ju vara så att hon upptäckte att hon kunde lägga tungan över när hon hade det större tränset, så jag skulle bytt bettet så det inte blir någon vana för henne.
Brukar hon va tjorvig i munnen?

Nu har lilla tjockisen gått ner massor :banana: nu ska bara buken upp också vilket vi får råda bot på med mer klättring och rygga i uppförsbacke. Får se till att min dotter fotar vartefter så ni får se några ridbilder också.

Gneisti är e: Fákur frá Saudarkróki om det intresserar någon ;)

1gnei.jpg

5gneisti.jpg

mej:)

din häst är farbror till min Thengill som är efter Hrimnir från Ödmården som är efter fakur.

20285591.jpg

20363644.jpg

20363615.jpg

MEN....vänta nu, ser att du bor i skärblacka, du råkar inte möjligtvis ha din häst hos Therese?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 560
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 152
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar