Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och den ETn du har ÄR ledande. Hon är OTROLIGT duktig. En helt underbar människa. Så fin med hästar och så rolig att ha att göra med. Och hon vet verkligen vad hon pratar om.
Jag har själv haft henne på Yrpa och vilket bra jobb hon har gjort med Yrpas skada, ja det går inte att beskriva.
Och den ETn du har ÄR ledande. Hon är OTROLIGT duktig. En helt underbar människa. Så fin med hästar och så rolig att ha att göra med. Och hon vet verkligen vad hon pratar om.
Jag har själv haft henne på Yrpa och vilket bra jobb hon har gjort med Yrpas skada, ja det går inte att beskriva.
Hellooo
Tänkte uppdatera lite ifrån mig och hästarna nu, var ju ett bra tag sen I sommras var jag hos ia och Denni och jobbade, lärde mig supermycket och hästarna har blivit superflotta Speciellt Bliki som jag även skulle tävlat nu på invigningen av nya banan på Sundbyholm. MEN igår så var veterinären här och kollade på hans hud (har tappat lite hår, trode därför att han fått löss) men han har troligen svamp och därför blir det ingen tävling.. Dock så går det fort att behandla så vi kommer kunna tävla i höst iallfall
Haleggur har vilat sedan visningen i maj (han är fortfarande högst bedömda fyraåringen exteriört, hihi) men jag satte igång honom efter våran flytt till egna gården 1 september. Han är superduktig, dock dålig kondis, men det kan man ju förvänta sig Men han tycker det är superkul att vara ute och galoppera tillsammans med min lillasyster och Nasi(som hon har börjat rida) och mig Så skönt att ha honom hemma, han är så underbart mysig. Gnäggar varje morgon och kommer alltid när jag ropar på honom, världens bästa häst helt enkelt!
Här är två bilder från första dagen dom gick i hagarna här hemma !
Haleggur
Nasi & Bliki
//Malin
http://malinvz.blogg.se
Har aldrig påstått att denna ET inte vet vad den pratar om
MEN en ET är en ET och ingen veterinär.
Folk gör som dom vill självklart..
Men om min häst sliter av muskler och skadar sig så en benflisa går av tar iallafall JAG ut en veterinär och ingen ET.
När hästen är undersökt och allt är konstaterat vad de var som hänt hästen kommer förmodligen en vet rekomendera att man tar ut en ET till muskelskadan.
Muskelfäste bristning är inge livsfarligt men en häst som knappt kan gå är de svårt att veta att det just är de och inte ett benbrott.
Jag har slitit av ett muskelfäste och jag är ingen exper på kirurgi men jag trode faen jag brytit något i axeln för så ont gjorde de..
Jag åkte iallafall upp till sjukhuset och ringde inte efter en ET.
Däremot gick jag på behandlingar efter att läkaren rekomenderade de sen efter undersökningarna=)
Rätt meningslöst å prata vidare om detta då michis har förklarat att hon har tagit ut vet vilket inte framgick på de inlägg jag besvarade från början därför vart mitt svar till henne som de vart=)
bra att hästen är bra idag det är väl endå de vi är ute efter hihi
Får testa det när lilla hagen har staket igen. Just nu är den nedmonterad för staketbyte.
Ska prova att sätta på Hilda en grimma nåndag, så får hon ha den sen. (Jag har paniklås till grimmor som man monterar på).
Staketet ska byggas på lördag Tråkigt att hon är såhär mot dig eftersom vi inte har något problem med att fånga in henne. Men så rider vi henne aldrig eller gör nåt med henne utan hon får ju gå in och få mat när vi kommer, så vi är väl trevligare än dig i hennes ögon