Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Jag har varit med om en del, och sett. Och jag kan säga att jag skulle inte vilja skaffa barn som inte var önskat av pappan. Enbart för barnets skull.
Jag håller med till 100%. Jag hade inte heller skaffat barn med en man som uppenbarligen inte ville ha barn. Och det ville inte TS heller i en tråd för inte så länge sedan.

Amandas skrev:
Ojojoj vad jag känner igen mig i din situation! Verkligen på pricken men jag har väl lagt de lite åt sidan.. Vill inte pressa min gammla gubbe till något han inte vill! Kan hända att de slutar i kaos. Får vänta in honom! Att vilja ha barn är inget man blir poff utan de är en känsla som måste få växa till sig och bli så pass stark att han känner att han vill ha barn!
Du får nog stå ut ett tag till, prata om de men kom ihåg att tjata inte för då kanske de blir pannkaka av de hela!

Men varför tycker du att det är det ok att kvinnan har makten att bestämma över en mans framtida liv? Är det för att han har sprutat utan att skydda sig?

Ja precis så.
I det ögonblicket så har han ingen makt längre över det som kanske blir.

Hans makt över sitt liv hade han tidigare i händelseförloppet.
Då när han hade kunnat låta bli.

När det väl har hänt så är det för sent för honom att kunna bestämma något.

Jag håller med till 100%. Jag hade inte heller skaffat barn med en man som uppenbarligen inte ville ha barn. Och det ville inte TS heller i en tråd för inte så länge sedan.

En ganska stor skillnad på att uttala sig rynt hypotetiskt om en tänbar situation och att faktiskt vara i situationen själv.

Tror de flesta säger sig inte vilja ha barn med en man som inte vill, men det är inte samma sak som att dessa kvinnor garanterat gör abort om situationen skulle uppstå.

En ganska stor skillnad på att uttala sig rynt hypotetiskt om en tänbar situation och att faktiskt vara i situationen själv.

Tror de flesta säger sig inte vilja ha barn med en man som inte vill, men det är inte samma sak som att dessa kvinnor garanterat gör abort om situationen skulle uppstå.

Där tror jag du har HELrätt! :bow:

Även om man kanske inte planerar för situationen (dvs man skyddar sig) så är det inte säkert man står där och gör abort när/om man väl råkar bli gravid.

Där tror jag du har HELrätt! :bow:

Även om man kanske inte planerar för situationen (dvs man skyddar sig) så är det inte säkert man står där och gör abort när/om man väl råkar bli gravid.
:bow:
Det är ju ändå en väsentlig skillnad på att inte vilja bli gravid/inte kunna tänka sig att bli förälder/vara säker på att göra abort, och att när man ställs inför faktum, klara av att släcka det liv som faktiskt finns inuti en. (vet att det låter som militant abortmotståndare men jag kan föreställa mig att det är så det känns när man står inför beslutet)

Givetvis! Jag citerade TS eftersom det visar att hon inte är en galen människa som inte tänkt till ordentligt innan detta hände.

Fast å andra sidan, det är just sådär svart/vitt tycker jag. Eller hur menar du att det inte skulle vara det ?

Det är så svart/vitt att det inte är realistiskt. Visst är det så svart/vitt, men det fungerar inte så i samhället, därför tycker jag att det är lite väl svart/vitt.

Det är så svart/vitt att det inte är realistiskt. Visst är det så svart/vitt, men det fungerar inte så i samhället, därför tycker jag att det är lite väl svart/vitt.

Nej, ibland är det tråkigt att vara realistisk men det är ju sant. Att folk sedan tycker att det är en tråkig sanning är en annan sak. Ja, folk knullar runt. Det är ett faktum, men man får ta ansvar för konsekvenserna av det och kan man inte det gör man bäst i att inte knulla runt (iaf bara att hålla sig till sex som inte kan leda till graviditet).

KL

Har inte läst hela tråden... men,
- förstår "pappans" reaktion
- tycker inte man kan tvinga nån till föräldraskap eller abort.
- gör vad du vill, men tycker inte att man kan kräva pengar av denna "pappa".

KL

Har inte läst hela tråden... men,
- tycker inte man kan tvinga nån till föräldraskap eller abort.
- gör vad du vill, men tycker inte att man kan kräva pengar av denna "pappa".

:bow::bow:
Kul att höra att någon som själv har barn har samma åsikt.
Jag har ju inte det och då är det tydligen inte alltid ok att tycka såna saker! :angel:

Är det någon i tråden som anser att du inte har rätt att tycka vad du vill i frågan bara för att du inte har barn ?

KL

Amandas skrev:
Han har redan förklarat för mig vilken fitta,subba och slyna jag är om och om igen!

Skriver i stil med din subba hur fan kan du göra så här mot mig? Du är mitt livs största misstag

Jag förstår verkligen inte denna reaktion, "pappan" är en idiot och inte för att han har panik utan för att han beter sig som han gör mot TS.

Sådant beteende kommer aldrig få förståelse hos mig iaf :crazy:

Jag förstår verkligen inte denna reaktion, "pappan" är en idiot och inte för att han har panik utan för att han beter sig som han gör mot TS.

Precis. Att han är chockad kan jag absolut ha förståelse för, men det ursäktar inte svinaktigt beteende.

Är det någon i tråden som anser att du inte har rätt att tycka vad du vill i frågan bara för att du inte har barn ?
Jag tycker att man ibland får höra att man inte "får" tycka vissa saker för att man själv inte har barn..

Självklart är det inte snällt att skriva sådant men jag förstår honom faktiskt.
Skulle någon på något vis tvinga mig att bli förälder skulle det bli ett jävla anamma.

Inte hos mig heller...

Sen kan vi säkert alla tycka att situationen är trist för alla inblandade, men det ursäktar varken ett dåligt beteende eller att man inte tar ansvar för ett ev. kommande barn.

Oj de blev ett helt dussin svar och en himmla diskution! Vad som anses rätt och fel är så olika från person till person och jag vet inte vart ska ska ställa mig.

För de första så nej jag ljög aldrig om att jag inte åt p-piller utan de viste han om hela tiden men brydde sig aldrig. Som han säger idag så tyckte han att de var en självklarhet att man gör abort om man blir med barn.. Idiot jag vet!
han har vid flera tillfällen frågat mig om jag inte vill testa o försöka bli med banr och att han vill ha barn osv för att bara dagen efter ångra sig.. Aldrig att jag egentligen visste vad han ville!
Och nej de är inte rätt att tvinga in någon i rollen som förälder absolut inte men när du sitter där dag in och dag ut och vet med dig att något växer inom en så gör de att känskan till abort knappt eisterar och vad som just då egentligen är rätt och fel har ingen större betydelse..
Jag vill ha detta barn mer än någonting annat på hela jorden och ekonomiskt så skulle det aldrig vara några problem. Har även tillräkligt stor lgh och även stöd.. En tjej sa till mig en gång att ja kan svika hur många människor som helst men aldrig mina barn vilket fick mig att tänka oxå.. Pappan hanär bara en helt vanlig kille som jag varit tillsammans med, inge mer än så medans barnet i min mage är MITT BARN hur kan ja då välja att svika mitt barn och göra "rätt" mot killen?

Men endå.. Nu kommer vi dit där jag alltid varit att man ska vara två om ett sådant beslut och i detta fall så kommer vi aldrig att bli 2 om valet utan kommer alltid vara oense ang till vad som kommer att ske. Antingen så får jag leva med att han hatar mig för resten av livet och att jag födde hans barn utan hans samtycke eller så får jag leva med att jag dödade mitt barn som jag önska till denna jord mer än något annat i hela världen.. Tufft beslut men som jag fått de o känns så kan jag nog inte vara så elak mot pappan i fråga.. En annan sa till mig att vänd på de.. Du föder barnet och sedan tar han de ifrån dig! Ungefär så skulle de kännas för honom om du födde hans barn utan att han ville.. Men vad vet jag!? Allt jag vet är att jag vill ha de här barnet men inte är en hemsk människa som troligtvis inte kan göra så mot pappan..

Jag önska jag slapp detta men han har iaf bokat tid för abort på måndag! Jag vill verkligen inte men samtidigt kan jag inte göra så här mot honom..

Jag tycker att man ibland får höra att man inte "får" tycka vissa saker för att man själv inte har barn..

Skulle någon på något vis tvinga mig att bli förälder skulle det bli ett jävla anamma.

Men hur kan du se det som han är tvingad att bli förälder?
Mammen är inte den enda att bli gravid, de är gravida tillsammans.
Tycker du då att det är rätt tvinga mamman till abort?

Jag förstår att han kan tycka situationen är jobbig o långt ifrån önskvärd, men det ger han ingen rätt att behandla folk illa och ingen rätt att svika det barn han avlat.

Men jag frågade om någon uttryckt sig så i tråden, vad som sägs i andra trådar hör väl inte hit ?

Snällt?
Det är förbannat omoget och ett jävla vidrigt beteende, hur kan man ha förståelse för ett sådant beteende öht?

Att ha förståelse för att han är chockad och har panik förstår jag däremot.

Vad tror du han tjänar på att bete sig som en stor idiot, blir det bättre då :confused:

Sverige fick fri abort 1 januari 1975.
Jag var 14 år då så jag minns det väl.

Innan dess så hade det blivit barn av en graviditet oavsett om man ville det eller inte.
På den tiden så adopterades Svenska barn bort.

På den korta tid sedan denna lagen kom så verkar alla ha slutat att ta ansvar för sin sexualitet - man kan ju alltid göra abort.
Det tycker jag är skrämmande.

Och ve den kvinna som inte gör abort om mannen vill det.
För skydda sig - det tänker han då inte göra och inte heller avstå.
Så sjukt så det finns inte.

Det du iallafall inte ska göra är abort mot din egen vilja o va är det för idiot som bokar abort åt dig!? :devil:

Du är inte så långt gången att det är panik med ett beslut, så ta du den tid du behöver och gör inget nu som du kanske får ångra resten av livet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar