Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!
Skola och sånt är väl en sak att lägga pengar på men alla dessa tjejer som lever på soc och skaffar barn, det är bara dumt tycker jag.
Samtliga "alla dessa tjejer" som du talar om har jag nog väldigt svårt att tro är deras högsta dröm och önskan att leva på soc för att försörja sina barn.
Jag är övertygad om att ALLA som blir föräldrar och har någon slags föräldrainstinkt vill ge sitt barn den absolut bästa framtid som tänkas kan, och det är ju svårt att göra på socialbidrag.
Jag är själv förälder till oplanerat barn, som jag vägrade ta bort, för att jag helt enkelt inte hade kunnat leva med det beslutet; jag ville inte och kommer aldrig kunna göra abort. Det är mitt val. Att du har gjort abort är ditt val.
Jag hade inget jobb när jag fick barn, jag sökte och sökte, men ingen vill ju ge en gravid jobb tyvärr... så jag fick leva på bidrag... HELA 4000 kr i månaden!!!! om du tror att jag var ute och "slog runt" och köpte nya saker får du nog tänka om.... Det första året kostar ett barn 60 000 kr....
Hur som helst fortsatte jag söka jobb, men inget hände... så jag började studera och har tagit lån och bidrag för det. Då ska man ju också få "extra" för att man har barn... Jag får HELA 1000 (!!!) kr extra i månaden, gämfört med tex. ensamstående boende i studentbostad, som ej har kostander för kläder (barn växer), sjukvård, barnomsorg, aktiviteter m.m. m.m.
Så, visst, i Sverige får vi stöd, men det är faan inte ens hälften av vad det kostar att ha barn så jag fattar inte vad det är du gnäller om!!!
Och jag har varit i den sits du pratar om, gått på soc och haft barn och jag har väldigt svårt att tänka mig att det är en situation man frivilligt stannar eller hamnar i!
Dina resonemang går ju ut på att abort är ett krav, inte ett val. Du hade lika gärna kunnat säga att det är ok med könsstympning. Du kan inte tvinga någon att ta bort en del av sig själv.
Och SJÄLVKLART ska fader utan tvivel betala de ynka tusenlapparna som är i underhåll.
Om du funderar lite så kan du nog faktiskt se att dina resonemang går ut på att sätta kvinnor på bar backe, nedvärdera deras kroppar och känslor. Jämlikhet i all ära, men ännu idag är samhället vi lever i mycket ojämlikt, fortfarande är det mannen i samhället som har fördelar och dina resonemang hjälper INTE!