Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Vad jag vet så lämnas inga telefonlistor ut till soc från någon operatör i Sverige. Det krävs betydligt mer för att få tillgång till en persons telefonlista.
Jasså?
Då tycker jag att du ska läsa detta rättsfall och se hur mycket info som får inhämtas.

NJA 1982 s. 650 - där ett resebolag tvingades lämna ut information om vilka personer som bodde på ett visst hotell under en viss tid för att fastställa vem av männen boendes på hotellet som mamman hade haft samlag med. Adresser och personnummer lämnades ut.

Detta är bara ett exempel.

Jag vet att soc inte kan ringa och begära dessa listor det måste till starkare skäl än så. Jobbar med och har dagligen kontakt med personer som har befogenheter att ta fram dessa listor.

Visa ett ex på en mobiloperatör som tvingats av soc att lämna ut dessa samtalslistor. Vad ett resebolag har för regler har jag inte en aning om så där utalar jag mig inte.

Jag vet att soc inte kan ringa och begära dessa listor det måste till starkare skäl än så.
Nej, inte soc på egen hand. Men soc kan genom domstol få tillgång till samtalslistor. Nu hittar jag inte rättsfallet, men jag vet att vi läste det när vi läste familjerätt.

Undras vad som har hänt? :confused: Vek hon sig för killen och gjorde abort? Jag hoppas att hon inte gjorde det, speciellt om det nu är så att hon har svårt att bli gravid också.

Amandas hälsar att hon gjorde en abort. Känner svek, sorg och saknad efter sitt barn och orkar inte besöka tråden just nu.

Vad tråkigt att höra.

Hoppas hon repar sig & allt löser sig till det bästa & att hon får sitt efterlängtande barn när det är dax med en man som är villig att ta sitt ansvar.

Skickar kraft & strykekramar till henne

Skicka en hälsning med styrka från mig!

Jag undrar dessutom om de i tråden som så hårt propagerat för att den stackars mannen i fråga inte ska ha någon skit eller skuld alls i detta känner sig nöjda med att kanske ha hjälpt honom att få TS att göra abort.

Jag undrar dessutom om de i tråden som så hårt propagerat för att den stackars mannen i fråga inte ska ha någon skit eller skuld alls i detta känner sig nöjda med att kanske ha hjälpt honom att få TS att göra abort.

Usch & fy :(

Ja, jag tycker det. Jag kan förstå att människor har vissa åsikter, som jag inte alls behöver hålla med om, men jag kan inte för mitt liv förstå att man pressar så hårt för dem i en tråd där trådskaparen verkar vara en osäker, orolig och förvirrad person (när det gäller aborten då menar jag!). Att man är villig att ta risken att påverka TS så mycket att hon fattar ett beslut hon kanske annars inte skulle ha gjort. Jag veeeeet att det här är ett diskussionsforum och allt det här men jag kan ändå tycka att man ska ha någon form av fingertoppskänsla när det gäller vad som är lämpligt att skriva.

Jag tycker att det är fruktansvärt faktiskt och hoppas innerligt att TS gjorde abort för att hon själv kände att det var rätt för henne.

För att slippa flera diskussioner om TS så låser jag tråden. om någon vill diskutera ämnet i allmänhet så är ni välkomna att starta en ny tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar