R
Raderad medlem 94602
Jag vänder mig emot att en hund som är trygg med sin ägare inte har problem. Det kan den ha ändå. Hunden jag nämnde tidigare var mycket trygg med sin ägare. De tävlade på hög nivå i IPO och hunden hade inga problem i miljöer öht med sin ägare. Dock högg den ALLTID alla människor, hundar och andra djur såfort den fick chansen. Något som stadigt eskakerade trots alla försök. När den tillslut även gick på frun tog de bort den. Då hade hade hunden jobbats med i tre år och en rad erkända utredare hade nagelfarit ekipaget. Och även veterinärer. Kontentan blev som sagt att hunden toligtvis hade en defekt. Det handlade inte om att inte orka. Hunden var och förblev farlig och gick inte att ha på ett 100% säkert sätt.
Ingen kunde röra hunden utom ägaren. För honom var hunden en dröm. Om de hade varit ensamma i hela välden. Bortsett från min sambo, som faktiskt passat hunden (och varit delaktig i träningen) Dock blev det slut på det när jag och sonen flyttade in. Det var för farligt.
Ingen kunde röra hunden utom ägaren. För honom var hunden en dröm. Om de hade varit ensamma i hela välden. Bortsett från min sambo, som faktiskt passat hunden (och varit delaktig i träningen) Dock blev det slut på det när jag och sonen flyttade in. Det var för farligt.
Senast ändrad av en moderator: