Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Dessvärre är inga p-metoder,förutom sterilisering, hundraprocentigt säkert, inte ens kondom - spricker gummit så är det kört.

Men visst finns det individer som medvetet ljuger för sin partner ang. bruk av p-piller, och det är aldrig schysst, men kan man straffas för det enligt lag?

Sterilisering, varken manlig eller kvinnlig är 100% säker.
Det finns inget som ger 100% skydd mer än avhållsamhet.

KL

Pappan till min äldste försökte också tvinga mig till en abort. Han utövade känslomässig utpressning med alltifrån att jag fick välja mellan honom och barnet till att hans liv var förstört. Dock stod jag på mig, då jag kände att jag redan älskade barnet och och ville ha det.

Du ska inte göra vad han vill att du ska göra utan göra vad som är rätt för DIG. Vill du behålla gör det, vill du inte gör det inte.

Tro mig jag kände mig elak stundtals och jag funderade på om jag gjorde fel att behålla barnet trots faderns missnöje. Men idag har jag en underbar 2 åring och det var rätt beslut och behålla. Jag älskar min son och den tid jag var ensamstående med honom var tuff, men den var underbar ändå. Det är tufft att vara ensamstående, men lyckan att få vara nära sitt barn överträffar allt annat.

Tänker på dig, jag har som sagt varit i din sits och vet hur dåligt du mår just nu, men ta det lugnt och tänk över det hela nogrannt innan du gör något. Det är DU som måste leva med vad du än beslutar.

Fast är det verkligen så?
Pappan till Wille betalar ju underhållet "privat" alltså utan FK inblandning o det är ju inga problem?
Beror det på att vi har gemensam vårdnad kanske?
Fast FK vet säkert att han betalar underhållet. Hur kom ni fram till summan som ska betalas?

Delad vårdnad spelar ingen roll, det har att göra med boendeförälder och inkomst. Har man varannan vecka så är det sällan underhållsbidrag utgår. Även de föräldrar som inte har vårdnad eller umgängesrätt betalar underhåll. Det går liksom inte att komma undan.

Om ingen annan mer än fader och hon vet om att de har haft ihop det så kan jag inte se hur en myndighet skulle kunna ta reda på det.
Alltså, socialnämnden har en långtgående skyldighet att fastställa faderskapet för barn. Läs vad jag skrev tidigare. De kan hota modern med att hon inte får något underhållsbidrag för barnet, hon kan få böter etc om hon inte samarbetar. ALLA barn i Sverige ska ha två föräldrar fastställda på pappret. Ibland funkar det inte, tex där det finns ett flertal okända spanska män som hade samlag med mamman under hennes semester i Spanien. Men med en eller flera svenska män så brukar det nästan alltid lösa sig. Socialnämnden ger sig liksom inte. Och de kan å barnets vägnar få ut både den ena och den andra infon. Tex telefonregister på vilka nummer mamman ringt den veckan barnet anses vara gjort etc. Allt för att ta reda på vem som är barnets fader.

Fast FK vet säkert att han betalar underhållet. Hur kom ni fram till summan som ska betalas?

Delad vårdnad spelar ingen roll, det har att göra med boendeförälder och inkomst. Har man varannan vecka så är det sällan underhållsbidrag utgår. Även de föräldrar som inte har vårdnad eller umgängesrätt betalar underhåll. Det går liksom inte att komma undan.

Nej?
De har ingen information alls om hur vi delat upp tiden eller att han betalar direkt till mig o de har aldrig frågat.

Vi räknade efter deras norm o sen den tid vi har :)

Nej?
De har ingen information alls om hur vi delat upp tiden eller att han betalar direkt till mig o de har aldrig frågat.

Vi räknade efter deras norm o sen den tid vi har :)

Man kan sköta underhållsbidraget utan försäkringskassans inblandning. Det är inga problem. Jag fick ansöka om att försökringskassan skulle sköta det. Allt beror på vad föräldrarna vill.

Den här killen äger inte rätten till din kropp och framför allt inte rätten till din vilja!!
Ett beslut om abort skall komma från dig och då pga att du inte vill föda detta barn eller ge det ett liv av dina egna personliga skäl.

Barn växer upp utan pappa och blir helt normala och välfungerande individer! Man behöver inte en fader för att få ett värdigt och underbart liv.

Gör dig själv en stor tjänst. Gå inte dit på måndag.
Sätt dig ner och tänk i genom vad DU verkligen vill. Du har fortfarande gott om tid att kunna göra abort vid ett senare tillfälle om du verkligen känner att abort är den rätta vägen för dig att gå. Men gör ingenting förhastat som du kanske kommer att få ångra för resten av ditt liv.

Jag tycker att "pappan" är extremt omogen och rent ut sagt farlig. Jag skulle nog polisanmäla honom för olaga hot, för inte f*n får han hota och kalla dig saker för att du inte vill göra abort!!!!:eek::eek:

Kanske du ska gå på abort-tiden och tala om för människorna där hur det hela ligger till, de kanske kan hjälpa dig??

Du ska inte göra abort för någon annans skull, eller för att någon annan vill det

och jag tror inte att du kan gå på abort-tiden och verkligen göra abort utan att fullständigt bryta ihop....

Jag mår verkligen dåligt för din skull, jag hoppas du kan stå på dig!!! Låt inte ditt ex bestämma över din kropp och din framtid.

Man kan sköta underhållsbidraget utan försäkringskassans inblandning. Det är inga problem. Jag fick ansöka om att försökringskassan skulle sköta det. Allt beror på vad föräldrarna vill.

Precis! Det är ju bara när/om man själv som förälder söker underhållsbidrag (i regel när den andre föräldern inte betalar något trots att barnet bor mer hos den som söker) som FK blir inblandade.

Jag måste bara dela med mig av detta.

Har en manlig vän som träffade en tjej. Det var lite si sådär mellan dom. Hon var jättekär, han visste inte riktigt vad han ville med henne. De hade oskyddat sex med överenskommelsen att blir hon gravid så skulle de göra abort.

Hon blir gravid och hon velar om de ska behålla eller inte. Min vän vill absolut inte behålla och är skitförbannad på tjejen för att hon tvekar. Det blir ordentligt gräl och han hotar henne med att han inte vill ha med henne att göra och diverse skit. Han bokar en tid för abortrådgivning och tjatar iväg henne på det. Efter den rådgivningen så bestäms en tid för abort. Tjejen är jätteledsen och känner sig pressad. Hon vill egentligen inte göra en abort men hon vill inte heller förlora killen hon är kär i.

Dagen för aborten kommer och de åker dit tillsammans. Hon sitter med pillret i handen men då bestämmer hon sig för att inte göra aborten. Min vän blir helt utom sig, får panik eftersom han inte alls vill ha barn med henne. Tjejen står på sig och en liten tid går. Min vän har samlat sig och gör klart för tjejen att föder hon detta barn så ska han vara pappa till 100% Nu kommer vändningen! Han blir superengagerad och ser fram emot förlossningen. Hon bodde fortfarande hos sina föräldrar utan inkomst så han låter henne flytta in hos honom och de inreder barnrum och är överens om att dela vårdnaden och tid med deras barn.

Barnet föds och blir dödssjuk. Tack vare min väns uppmärksamhet så räddar han livet på sin dotter under bb-tiden. Efter 1 månad kommer de hem från sjukhus där han har legat inne med mamman och dottern. det går ungefär 2 månader hemma och mamman inser att min vän inte är kär i henne och tar barnet och flyr hem till sina föräldrar. Från detta går det över 1 år innan min vän får se sin dotter igen. Han får kämpa och kämpa. Han försöker med familjerätt, advokater, pappaorganisationer och till slut går det till rätten och där beslutar de att min vän ska få ha sin dotter varannan helg till att börja med.

Så han har kämpat för sin dotter trots att han var så emot det i början. Nu när man ser dem tillsammans så ser man bara kärlek. Han är verkligen en superpappa!
Tänk nu på detta om du gör abort för din killes skull. Han är säkert i chock som min vän var och därför agerar han så idiotiskt dumt! När han väl får klart för sig att du tänker föda barnet och låter det sjunka in så kan han lika väl bli en lika bra pappa som min vän. Blir han inte det så klarar du och barnet er bra på egen hand!

Solskenshistoria! :D

Men fy farao över vissa delar av den!
"tar barnet och flyr hem till sina föräldrar. Från detta går det över 1 år innan min vän får se sin dotter igen. Han får kämpa och kämpa. Han försöker med familjerätt, advokater, pappaorganisationer och till slut går det till rätten och där beslutar de att min vän ska få ha sin dotter varannan helg till att börja med."

Kan man bara ta någons barn så och helt plötsligt får han bara träffa barnet varannan helg? Svin till morsa säger jag bara. :mad:
Hade mannen tagit barnet och gjort så hade det blivit ramaskri :crazy:

"tar barnet och flyr hem till sina föräldrar. Från detta går det över 1 år innan min vän får se sin dotter igen. Han får kämpa och kämpa. Han försöker med familjerätt, advokater, pappaorganisationer och till slut går det till rätten och där beslutar de att min vän ska få ha sin dotter varannan helg till att börja med."

Kan man bara ta någons barn så och helt plötsligt får han bara träffa barnet varannan helg? Svin till morsa säger jag bara. :mad:

Så sant! Och det tycker jag är helt sjukt, oavsett om man är mamma eller pappa har man ingen rätt att undanhålla barnet från ena föräldern!!! Hur osams och hur mycket man än hatar varandra!

Jag kan bara inte fatta hur man egentligen tänker i ett sådant läge :confused:
Stackars barn... det är alltid de som blir lidande...:cry:

Jag skulle aldrig göra så mot mitt barn, hur j*la dum i huvet hennes far än skulle kunna vara, hon älskar sin pappa och hon behöver honom!

*kl*

Var tog TS vägen? Var det inte meningen att aborttiden/samtalet skulle vara den 20:e, i Måndags? Hur gick det TS?

Vill också tala om att det verkligen är ett svin till "pojkvän" du har. Att kalla dig den ena saken efter den andra när han var medveten om att du inte använde preventivmedel och struntade i det. Och som om det inte skulle vara nog bokar HAN även tid för abort :crazy: Han har verkligen inget att säga till om när han medvetet haft oskyddat sex! Jag hoppas du står på dig och föder detta barn som du så gärna vill ha!

Snälla uppdatera snart! :(

Ja tyvärr kan en mamma göra så eftersom hon har rätten att bestämma om hon vill dela vårdnaden eller inte. Denna mamma ville ha ensam vårdnad och då kan hon flytta med barnet till Grönland om hon så vill. Det var ju ett fall i media för ett tag sen där pappan flydde med sitt barn och det blev åtal för hans del om jag minns rätt.

Ja tyvärr kan en mamma göra så eftersom hon har rätten att bestämma om hon vill dela vårdnaden eller inte. Denna mamma ville ha ensam vårdnad och då kan hon flytta med barnet till Grönland om hon så vill. Det var ju ett fall i media för ett tag sen där pappan flydde med sitt barn och det blev åtal för hans del om jag minns rätt.

Nja, så är det väl ändå inte riktigt. Mamman bestämmer inte om hon ska få ensam vårdnad eller inte och det är lika brottsligt för mammor som för pappor att kidnappa barn.

Oj, du vet inte vad en gråtande mamma har för makt hos FR och andra myndighter.
Jag lever med detta varenda dag och nu väntar vi på att högsta domstolen skall ge prövningstillstånd.
Jag har i mitt engagemang träffat så många pappor som kämpar mot mammor och myndigheter för barnets rätt till båda sina föräldrar.

Något jag förundras över att det är så olika från FR till FR vad som egentligen är barnets bästa, det verkar ju finnas många olika åsikter om det inom det bestämmande organet trots att det upprepas som ett mantra utan dess like.

Jag vet, utanför ämnet.

Jag vill också säga att jag vet att det finns den andra sidan också, eller snarare de andra sidorna.

Jag är inte på något sätt låst, men tro mig, jag är ruskigt förfärad över hur barn på något sätt används som något man kan använda att köpslå med.

Jag träffar på detta så gott som varenda dag.

Till TS.
Trots min stora erfarenhet kring detta så måste jag säga att låt inte pappan totalt bestämma över dig, men glöm aldrig att det ni har problem med är en vuxenproblematik som barnet helt skall hållas utanför.

Kan ni inte ta hjälp redan nu, innan ett möjligt scenarie med FR (Familjerätt), TR (Tingsrätt) kommer.

Lite som att vara så förberedda ni kan INNAN det blir så fel, OM det blir fel.

Lycka till :)

Alltså, socialnämnden har en långtgående skyldighet att fastställa faderskapet för barn. Läs vad jag skrev tidigare. De kan hota modern med att hon inte får något underhållsbidrag för barnet, hon kan få böter etc om hon inte samarbetar. ALLA barn i Sverige ska ha två föräldrar fastställda på pappret. Ibland funkar det inte, tex där det finns ett flertal okända spanska män som hade samlag med mamman under hennes semester i Spanien. Men med en eller flera svenska män så brukar det nästan alltid lösa sig. Socialnämnden ger sig liksom inte. Och de kan å barnets vägnar få ut både den ena och den andra infon. Tex telefonregister på vilka nummer mamman ringt den veckan barnet anses vara gjort etc. Allt för att ta reda på vem som är barnets fader.

Vad jag vet så lämnas inga telefonlistor ut till soc från någon operatör i Sverige. Det krävs betydligt mer för att få tillgång till en persons telefonlista.

Vad härligt att pappan i fråga ändrade sig och nu är en bra pappa! Dock tycker jag att det här är helt fruktansvärt:
De hade oskyddat sex med överenskommelsen att blir hon gravid så skulle de göra abort.
Jag kan faktiskt inte alls förstå folk som resonerar så.

I övrigt så vill jag bara säga till TS att göra det som känns rätt för DIG. Gör inte abort för pappans skull, du kommer att få leva med detta beslut resten av ditt liv, och om du då inte är säker på att du vill göra en abort så ska du ABSOLUT inte göra det! Ge det lite tid och fundera. Vill du behålla barnet så gör det.

Pappan visste om att du inte var skyddad, och eftersom han inte skyddade sig själv så får han faktiskt ta konsekvenserna av sina handlingar. Det är ju knappast en nyhet att barn blir till av oskyddat sex.

//Julia

Här förstår jag dig fullt ut! Men det är erat barn, Jag tycker att du ska göra det som känns rätt för dig. Annars kommer du nog ångra dig i slutändan.
Om du vill ha barnet så tycker jag att du ska stå på dig i det.

Jag var i samma situation som du, men mitt ex ville ha barnet till slut.
Jag ville inte göra abort. Har gjort det en gång innan och jag tänker på det ibland.
Jag är glad att jag behöll henne. Hon har gett mig allt.

Stå på dig. Ditt beslut.

Nog för att han oxå har ett ansvar och en del i det. Men även han kunde ha valt kondom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar