Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Jag önska jag slapp detta men han har iaf bokat tid för abort på måndag! Jag vill verkligen inte men samtidigt kan jag inte göra så här mot honom..

Eh.. Läs ditt inlägg en gång till så förstår du nog varför du kan göra så mot honom.

Om du har pengar och klara dig och inte vill utsätta honom för att bli pappa (juridiskt sett) så ange inte honom som fader utan skriv okänd. Så slipper han ta det ansvar.

En annan sa till mig att vänd på de.. Du föder barnet och sedan tar han de ifrån dig! Ungefär så skulle de kännas för honom om du födde hans barn utan att han ville..
Ursäkta om jag låter hård men det där är nog den största stinkande hög skitsnack jag någonsin hört. Lyssna inte på sådana rådgivare.

Men vad vet jag!? Allt jag vet är att jag vill ha de här barnet men inte är en hemsk människa som troligtvis inte kan göra så mot pappan..
Mot pappan!?:eek::confused: Vad har han gjort mot dig då? Läs dina inlägg igen. Han vet väl om att du inte har p-medel, han kallar dig subba/hora/fitta när du bär hans barn.
Jag önska jag slapp detta men han har iaf bokat tid för abort på måndag! Jag vill verkligen inte men samtidigt kan jag inte göra så här mot honom..
Du skall inte gå och göra den aborten om du inte är helt övertygad i ditt hjärta att det är vad du själv vill. Det är ditt barn det handlar om, han är en skitstövel, vem är viktigast? Missförstå inte, jag vill inte påverka dig i ditt beslut, vilket du än gör blir rätt, men det måste vara DITT beslut, bara ditt.

Det låter på dig som detta är något du verkligen vill, att behålla alltså.
Tycker INTE du ska göra abort om det verkligen inte känns rätt för DIG!
Det du kan göra mot pappan som isåfall är snällt är att helt enkelt inte skriva honom som pappa. Så slipper han det ansvaret så att säga.
För vill du verkligen behålla tycker jag du ska göra det.

Stressa inte fram ett beslut.
Du har ett tag kvar på dig, dock är det ju skönt att göra det så tidigt som möjligt OM man ska göra det.

Jag vill ha detta barn mer än någonting annat på hela jorden
jag dödade mitt barn som jag önska till denna jord mer än något annat i hela världen..
Tufft beslut men som jag fått de o känns så kan jag nog inte vara så elak mot pappan i fråga..

Läs det fetstilade en gång till, du kan inte göra så mot honom men han kan göra så mot dej?

Vet du, det finns en person i hela världen vars åsikter är viktiga nu och det är dina.
Det är du som ska leva med ditt beslut, inte han, han kan välja att vara närvarande eller inte och du ska kunna välja om du vill ha ditt barn eller inte, det är bara din åsikt som räknas!!!!!

Varför ska du bry dej om vad han känner och tänker när han inte bryr sig om vad du känner och tänker?

Nej, ibland är det tråkigt att vara realistisk men det är ju sant. Att folk sedan tycker att det är en tråkig sanning är en annan sak. Ja, folk knullar runt. Det är ett faktum, men man får ta ansvar för konsekvenserna av det och kan man inte det gör man bäst i att inte knulla runt (iaf bara att hålla sig till sex som inte kan leda till graviditet).

Det är sant, men för att få någon ordning så måste man tänka realistiskt, inte svart/vitt.

Snälla du, tänk igenom det här. Gör ingenting du inte vill. Om du kommer fram till att abort är det bästa alternativet för dig och pappan, gör abort. Än så länge låter det dock inte som att du har kommit till det beslutet. Det låter fortfarande som att du faktiskt vill behålla barnet. Gör då ingenting mot dig som du kommer ångra!

Vad är det du gör mot honom egentligen om du inte gör abort och du föder ett barn? Du har gett liv till ett litet barn och du ger honom möjlighet att ta del av något som kan bli det största i hans liv. I värsta fall nyper du honom på lite pengar varje månad och han behöver inte träffa barnet om han inte vill.

Vad är det han gör mot dig om han får dig att göra abort fast du egentligen inte vill? Han berövar dig från något som antagligen skulle ha blivit det största i ditt liv...

Jag måste faktiskt hålla emd övriga. En kille som bokar tid för abort till dig och vill tvinga dig att ta bort ditt barn - varför sätter du hans vilja högre än din egen? Han visste om att du inte hade skydd så det är ett risk han medvetet har utsatt sig för, att bli gravid med dig. Varför ska han då tvinga sin vilja igenom mot din vilja?

Kanske är abort rätt beslut, men då ska det ske för att du känner att det är rätt beslut för dig. Om du går till dig själv - vad vill du? För det är hos dig beslutet ligger, han gav dig rätten att bestämma när han hade oskyddat sex med dig. Alltså är beslutet ditt. Så koppla bort hans vilja och gå till dig själv för att se vad du vill. Inte dina rådgivare, inte din (föredetta?) kille, utan DU. Vad du vill. För det är det som räknas nu.

Gör den inte på måndag, utan ge det mer tid, du har fortfarande tid på dig om du kommer fram till att du ska göra en abort. Men en abort som du inte vill själv är inte rätt beslut. Kommer du om två veckor fram till att det är rätt så är det det, men som du verkar känna nu är det inte det. Ge det mer tid så du kan fundera över det.

Lycka till!

Jag tycker att man ibland får höra att man inte "får" tycka vissa saker för att man själv inte har barn..

Jo, det händer alldeles för ofta. Men, jag håller inte med dig i tråden av den simpla anledningen att jag inte håller med dig. Det har inget med ditt eller mitt eventuella föräldraskap att göra. Jag är själv superallergisk mot argumentet "du har inga egna barn så....". Det är ju något jag själv stött på under mina 20 vuxna år utan att ha barn.

Jag läste först fel och trodde att DU bokat tiden, men ser nu att HAN gjort det?! Jag tycker inte han agerar vuxet alls i detta. Han vill att DU ska ta hänsyn till HANS känslor, men var tar han hänsyn till dina? Inte alls vad jag kan se... att han är upprörd är en sak, att han inte vill bli pappa är också något han förstås måste tillåtas säga och känna. Men att han kallar dig fula ord, pratar om hat för resten av livet, undrar hur DU kan göra så mot HONOM (vad gör HAN mot DIG??).... kort sagt: han verkar oerhört omogen och faktiskt inte bry sig det minsta om dig som människa! Helt respektlöst beteende!! Fattar han inte att du mår dåligt??

Kanske vore det bättre att först boka tid för samtal så att du får en chans att ännu en gång (med hjälp från proffs) göra en till "tankevända"?

Senast ändrad:

Om du har pengar och klara dig och inte vill utsätta honom för att bli pappa (juridiskt sett) så ange inte honom som fader utan skriv okänd. Så slipper han ta det ansvar.
Alltså, så lätt är det inte att man bara skriver okänd fader och sen är det lugnt. Socialnämnden har en långtgående skyldighet att fastställa faderskapet för ALLA barn!

Den svenska staten tycker att alla barn förtjänar att veta vilka deras föräldrar är! Begreppet föräldrar är så stort att det är synd om de som inte vet! Att veta vem som är ens far har en psykologisk och social betydelse, som handlar om identitet, trygghet, tillhörighet och släktband. Det juridiska faderskapet påverkar barnets namn, nationalitet och arvsrätt, liksom frågor om vårdnad, umgänge och underhåll. Att känna till det biologiska faderskapet kan också vara betydelsefullt ur medicinsk synpunkt, t.ex. när man ska bilda familj, vid behov av organdonation och med ökade möjligheter att förebygga, behandla eller bota genetiskt betingade sjukdomar.

Läs:
http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/C0403C8C-DC86-496F-8732-6834B372B989/3110/20051011.pdf

Men stopp och belägg nu! Har du redan varit på samtal eller är samtalet på måndag? Man beställer ju inte bara tid och kommer inför att göra abort liksom, det krävs ett samtal där emellan.

En kille som bokar tid för abort till dig och vill tvinga dig att ta bort ditt barn - varför sätter du hans vilja högre än din egen?

Det kan ju också vara så att en sådan kille vill man inte ha något att göra med i framtiden så att det då är dumt att ha ett barn tillsammans med honom.

Men då så är ju det beslutet något man gör för sin egen skull.

Jag förstår verkligen inte denna reaktion, "pappan" är en idiot och inte för att han har panik utan för att han beter sig som han gör mot TS.

Sådant beteende kommer aldrig få förståelse hos mig iaf :crazy:

Jo jag förstår, förstå vilken panik man måste känna när man blir tvingad till nåt som att få ett barn. Sen att hans ordval inte är det bästa.. Men som sagt jag förstår att han blir förbannad.

Sen har jag inte läst tråden så jag vet inte hur klantigt det var av honom att göra henne gravid (dvs om dom hade kondom, p-piller bla bla)

Senast ändrad:

HUR kan du förstå att han blir förbannad?? De har haft oskyddat sex. News flash: då kan man bli gravid. En till nyhet: kvinnan bär barnet och kan således bestämma över om hon ska göra abort eller inte. Alltså: vill du inte ha barn - ANVÄND KONDOM.

Hur jävla svårt kan det vara? Varför är det bara hennes ansvar att se till så att hon inte blir gravid? Hans ansvar att se till att han inte gör någon gravid då?

HUR kan du förstå att han blir förbannad?? De har haft oskyddat sex. News flash: då kan man bli gravid. En till nyhet: kvinnan bär barnet och kan således bestämma över om hon ska göra abort eller inte. Alltså: vill du inte ha barn - ANVÄND KONDOM.

Hur jävla svårt kan det vara? Varför är det bara hennes ansvar att se till så att hon inte blir gravid? Hans ansvar att se till att han inte gör någon gravid då?

Öhm, jag skrev att jag inte hade läst hurvida dom skyddade sig eller inte?

Sen finns dagen-efter-piller för hennes del om dom nu varit så jävla korkade o haft oskyddat sex. Hon vet väl också hur bebisar blir till.. Det krävs lixom två för att göra en.

Fast det låter på henne på inlägg tidigare som att hon faktiskt ville bli gravid..

Jag tycker iaf inte hon ska kräva honom på något.

Öhm, jag skrev att jag inte hade läst hurvida dom skyddade sig eller inte?

Sen finns dagen-efter-piller för hennes del om dom nu varit så jävla korkade o haft oskyddat sex. Hon vet väl också hur bebisar blir till.. Det krävs lixom två för att göra en.

Vore det inte smartare om du tog och läste tråden då istället för att blir sur o komma med påhopp?? :grin:

Fast det låter på henne på inlägg tidigare som att hon faktiskt ville bli gravid..

Jag tycker iaf inte hon ska kräva honom på något.

Aha okej, så korkat av honom då :D

Nej det tycker inte jag heller, MEN förstå vad otäckt för honom ändå - han kommer att ha ett barn oavsett ansvar eller inte.

Om hon inte trodde att hon kunde bli med barn så litade han väl på det? Sen blev det ett barn ändå och jag förstår att han blir rädd och förbannad om hon sen väljer att behålla det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar