Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Fast det låter på henne på inlägg tidigare som att hon faktiskt ville bli gravid..

Jag tycker iaf inte hon ska kräva honom på något.

Tydligen ville ju han oxå bli pappa, han visste om att de körde oskyddat o valde att inte skydda sig själv...
Men enligt dig har då män rätt att skita i konsekvens o att tvinga kvinnor till abort.. :crazy:

Som redan sagts får du inte skriva fader okänd.
Pappan visste hur barn blir till, ingen har tvingat/lurat honom att bli pappa.

Tydligen ville ju han oxå bli pappa, han visste om att de körde oskyddat o valde att inte skydda sig själv...
Men enligt dig har då män rätt att skita i konsekvens o att tvinga kvinnor till abort.. :crazy:

Som redan sagts får du inte skriva fader okänd.
Pappan visste hur barn blir till, ingen har tvingat/lurat honom att bli pappa.

Men hon trodde att hon inte kunde bli gravid? Eller?

*bara kollar*

Om fadern är okänd då, hur fungerar det?

Ja jag är ju så sur av mig! ;)

Kom inte med nån nedlåtande smiley för det vinner du inget på.

Och vad vinner du på korkade påhopp som baseras i att du inte orkat bemöda dig i att ta reda på fakta innan du skriver??

Varför tror du jag har vinstintresse??

Och vad vinner du på korkade påhopp som baseras i att du inte orkat bemöda dig i att ta reda på fakta innan du skriver??

Varför tror du jag har vinstintresse??

Jisses vaknat på fel sida?

Du kommer inte ändra dig, jag kommer absolut inte ändra mig - så vi lägger ner :)

/lämnar tråden

Men hon trodde att hon inte kunde bli gravid? Eller?

*bara kollar*

Om fadern är okänd då, hur fungerar det?

Om du orkar dig igenom tråden så får du mer fakta!! :idea:

Ja, då är fadern okänd...
Du måste lämna all info du har om honom...
Så vet du bara att han hette Peter o befann sig i hytt 299 på stena line den 12/4-05 mellan 21-23 så säger du det...

Jisses vaknat på fel sida?

Du kommer inte ändra dig, jag kommer absolut inte ändra mig - så vi lägger ner :)

/lämnar tråden

Det är inte jag som hoppar in med otrevliga påhopp utan att ha läst tråden..

Men är det din stil o du inte kommer ändra dig, så kör på du... eller för allas trevnad lämna tråden..

/Vinkar Adjö

Jag tycket det är trevligt att ha henne här! ;)

Hon har lika mycket rätt att vara i tråden som du :idea:

Jag tycker iaf inte hon ska kräva honom på något.
Men det är inte så samhället fungerar. Det går inte att skriva pappan som okänd, det kommer aldrig att accepteras. Och när man väl vet vem pappan är så kommer han att få betala underhållsbidrag på automatik. Det går liksom inte att komma runt Sveriges Rikes lag oavsett hur mycket man försöker i denna situationen.

I så fall får TS flytta utomlands tills barnet är 18 år, för då gör man ingen fastställan om faderskap och då kan man heller inte kräva mannen på underhållsbidrag.

Men det är inte så samhället fungerar. Det går inte att skriva pappan som okänd, det kommer aldrig att accepteras. Och när man väl vet vem pappan är så kommer han att få betala underhållsbidrag på automatik. Det går liksom inte att komma runt Sveriges Rikes lag oavsett hur mycket man försöker i denna situationen.

I så fall får TS flytta utomlands tills barnet är 18 år, för då gör man ingen fastställan om faderskap och då kan man heller inte kräva mannen på underhållsbidrag.

Fast är det verkligen så?
Pappan till Wille betalar ju underhållet "privat" alltså utan FK inblandning o det är ju inga problem?
Beror det på att vi har gemensam vårdnad kanske?

Om ingen annan mer än fader och hon vet om att de har haft ihop det så kan jag inte se hur en myndighet skulle kunna ta reda på det. Men bor de ihop så är det ju en annan sak. Annars kan hon ju säga att pappan var en turist som hon inte fick något namn eller land på..

Nu tycker jag inte att det är rätt lösning utan att pappan ska få stå sitt kast. Men hon ville ju inte belasta honom utan verkade vilja gå med på abort och det tycker jag är värre än att ljuga om att pappan är okänd.

Om ingen annan mer än fader och hon vet om att de har haft ihop det så kan jag inte se hur en myndighet skulle kunna ta reda på det. Men bor de ihop så är det ju en annan sak. Annars kan hon ju säga att pappan var en turist som hon inte fick något namn eller land på..

Nu tycker jag inte att det är rätt lösning utan att pappan ska få stå sitt kast. Men hon ville ju inte belasta honom utan verkade vilja gå med på abort och det tycker jag är värre än att ljuga om att pappan är okänd.

Men är det då rätt att ljuga för barnet hela livet om vem som är pappa?

Man får inte köra för fort enl svensk lag heller men det går att göra det ändå...

Så du tycker att ett lagbrott är lösningen på problemet då?

Vilket samhälle vi har.

Nåja litet skillnad är det ändå.
Eftersom att kvinnan kommer att bli jagad till i princip världens ände med kravet på att vara behjälplig vid fastställande av faderskap.
Och om jag förstår saken rätt så har hon varit tillsammans med pappan så att även andra kan veta.
Och då så kommer det fram - förr eller senare.

Läs tråden då, brukar underlätta lite :idea:

Vore det inte smartare om du tog och läste tråden då istället för att blir sur o komma med påhopp?? :grin:

Men var har Lambo gjort påhopp? Jag har letat febrilt men inte hittat. :confused: Herregud.. du har väl betydligt otrevligare ton är Lambo? Lambo har väl rätt att ha sin egen åsikt utan att få svar innehållandes smirk och din trista ton.

/Håller med Lambo.

Det kan ju också vara så att en sådan kille vill man inte ha något att göra med i framtiden så att det då är dumt att ha ett barn tillsammans med honom.

Men då så är ju det beslutet något man gör för sin egen skull.

Jovisst är det så, det jag ville få fram är att hon ska fatta beslutet efter sin egen vilja och inte hans. Sedan kan detta att hon kommer att vara "tvungen" att ha honom i sitt liv för resten av livet självklart något hon ska väga in i beslutet. För så är det ju, har man barn ihop kommer man aldrig kunna bryta helt, precis som du säger. :)

Men var har Lambo gjort påhopp? Jag har letat febrilt men inte hittat. :confused: Herregud.. du har väl betydligt otrevligare ton är Lambo? Lambo har väl rätt att ha sin egen åsikt utan att få svar innehållandes smirk och din trista ton.

/Håller med Lambo.

Hon får gärna ha sin åsikt, den är ju baserad på hennes verklighet och inte TS situation, men att hoppa in i en tråd och tala om hur korkade folk är utan att ens orkat ha läst tråden tycker iallafall jag är ganska så otrevligt..

Ts har ju förklarat i tråden hur det ligger till, han visste hon inte använde skydd, de har t o m talat om barn osv..
Då tycker jag att han inte har nån som helst rätt att kalla henne det han kallat henne o bete sig som han gjort..
Vilket man då vet om man läser tråden.. :idea:

OM det nu är så. Att hon tex sagt att hon tar piller eller något och ljugit för att bli gravid. Nu har kanske inte ts gjort det men en killkompis blev lurad så av sin dåvarande flickvän.

Dessvärre är inga p-metoder,förutom sterilisering, hundraprocentigt säkert, inte ens kondom - spricker gummit så är det kört.

Men visst finns det individer som medvetet ljuger för sin partner ang. bruk av p-piller, och det är aldrig schysst, men kan man straffas för det enligt lag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar