Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade sambo ja, stadig ekonomi fanns det inte då och inte nu heller.
Det är inte det smartaste valet direkt, men man kan tycka så mycket när man själv inte sitter i samma båt.
visste han om du inte hade något p-medel? du har ju redan bestämt dig att behålla..om du sagt du inte skyddar dig, ja då får han skylla sig själv.. men är det för du inte sa nåt..ja då är det fult gjort.. hade ni ett förhållande?
Det beror väl på.
Du kanske hade en partner och stadig ekonomi när du skaffade barn?
Då kan du ju inte hjälpa hur det blivit. Jag har för mig att det är du som har haft det lite jobbigt osv.. inte för att det hör tråden till.
Men om man redan lever på soc och allt ser mörkt ut tycker jag inte man ska skaffa barn..[/QUOTE]
Det är bara oansvariga människor som skaffar prylar, djur & barn när de egentligen inte har råd.
Vem vill sätta sig i en sådan situation & hur i hela fridens namn kan man tycka att det är rätt att "alla andra" ska ställa upp med ekonomiskt bistånd till folk som inte har tillräckligt med vett för att investera i sig själva och göra saker i rätt ordning?
Lycanthrope, tack gode gud att det finns människor som dig & som vågar stå för det!
Var ifrån har ni fått att TS går på soc??
Hon kanske är rik som ett troll....
självklart är det så att han kan fråga..men det kanske han har gjort också?därför jag frågade hur det låg till...
visste han om du inte hade något p-medel? du har ju redan bestämt dig att behålla..om du sagt du inte skyddar dig, ja då får han skylla sig själv.. men är det för du inte sa nåt..ja då är det fult gjort.. hade ni ett förhållande?
självklart har han eget ansvar..men det beror ju på omständigheterna anser jag.
men att säga nåt behöver man ju inte göra självmant eller hur? man kan säga nåt när man svarar på en fråga
Det är bara oansvariga människor som skaffar prylar, djur & barn när de egentligen inte har råd.
Vem vill sätta sig i en sådan situation & hur i hela fridens namn kan man tycka att det är rätt att "alla andra" ska ställa upp med ekonomiskt bistånd till folk som inte har tillräckligt med vett för att investera i sig själva och göra saker i rätt ordning?
Lycanthrope, tack gode gud att det finns människor som dig & som vågar stå för det!
Det var inte just TS vi diskuterade ang soc.Var ifrån har ni fått att TS går på soc??
Men samtidigt ska man väl inte skaffa barn när man inte har någon ekonomi.Jag tänker väldigt logiskt när det gäller prylar. Har jag inte råd, ger jag fan i att skaffa det.
Men ett barn är inte en pryl.
Enligt dig så är jag en otroligt oansvarig person som inte gör saker i rätt ordning eller hur? För att jag inte ville döda det som skulle bli en framtida idivid? Har du barn? Har du varit gravid?
Skola och sånt är väl en sak att lägga pengar på men alla dessa tjejer som lever på soc och skaffar barn, det är bara dumt tycker jag.
Om nu kvinnan inte säkert vet att mannen vill bli far och vet att hon inte vill göra en abort om hon blir gravid, varför har inte även hon ett ansvar för att skydda sig så hon inte blir gravid.
Men om man redan lever på soc och allt ser mörkt ut tycker jag inte man ska skaffa barn..
dessutom tänk om de var i ett förhållande, hon sa hon gick på p piller eller nåt.. ja då är det väl onödigt att använda kondom för faktiskt så litar man på sin partner eller?att hon säger om hon missar något piller osv.. men uppenbarligen får killar anta att inte i sitt förhållande kan man lite på någon och använda kondom jämt(p-piller för killar?)