Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Hade sambo ja, stadig ekonomi fanns det inte då och inte nu heller.
Det är inte det smartaste valet direkt, men man kan tycka så mycket när man själv inte sitter i samma båt.

Jag blir riktigt rädd när jag läser dessa som förespråkar en skyldighet till abort. Vill de själva tvinga in skrikande kvinnor och med våld låsa fast dem i gynstolen när aborten ska genomföras mot deras vilja?

Och allt detta bara för att skydda de stackars männen som inte förstod att det kan bli barn när man har sex? Vart ligger männens ansvar?

visste han om du inte hade något p-medel? du har ju redan bestämt dig att behålla..om du sagt du inte skyddar dig, ja då får han skylla sig själv.. men är det för du inte sa nåt..ja då är det fult gjort.. hade ni ett förhållande?

Han får väl ta reda på det själv? Varför ska en kvinna upplysa en man om hon använder p-medel eller inte? Det är väl hans ansvar att ta reda på vad som föreligger om han inte vill bli gravid?

Han får väl skydda sig mot en oönskad graviditet om han inte vill bli gravid?

Det beror väl på.

Du kanske hade en partner och stadig ekonomi när du skaffade barn?
Då kan du ju inte hjälpa hur det blivit. Jag har för mig att det är du som har haft det lite jobbigt osv.. inte för att det hör tråden till.

Men om man redan lever på soc och allt ser mörkt ut tycker jag inte man ska skaffa barn..[/QUOTE]

:bow::bow::bow:

Det är bara oansvariga människor som skaffar prylar, djur & barn när de egentligen inte har råd.
Vem vill sätta sig i en sådan situation & hur i hela fridens namn kan man tycka att det är rätt att "alla andra" ska ställa upp med ekonomiskt bistånd till folk som inte har tillräckligt med vett för att investera i sig själva och göra saker i rätt ordning?

Lycanthrope, tack gode gud att det finns människor som dig & som vågar stå för det!

Var ifrån har ni fått att TS går på soc??

Hon kanske är rik som ett troll....

självklart är det så att han kan fråga..men det kanske han har gjort också?därför jag frågade hur det låg till...

dessutom tänk om de var i ett förhållande, hon sa hon gick på p piller eller nåt.. ja då är det väl onödigt att använda kondom för faktiskt så litar man på sin partner eller?att hon säger om hon missar något piller osv.. men uppenbarligen får killar anta att inte i sitt förhållande kan man lite på någon och använda kondom jämt(p-piller för killar?)

självklart är det så att han kan fråga..men det kanske han har gjort också?därför jag frågade hur det låg till...

Nja, du sa att om hon sagt att hon inte skyddade sig fick han skylla sig själv, men om hon inte sagt något var det fult av henne. Som du uttryckte dig var det hennes ansvar att berätta att hon inte använde p-medel, inte hans ansvar att ta reda på det.

visste han om du inte hade något p-medel? du har ju redan bestämt dig att behålla..om du sagt du inte skyddar dig, ja då får han skylla sig själv.. men är det för du inte sa nåt..ja då är det fult gjort.. hade ni ett förhållande?

Du manar oxå att han inte har något eget ansvar?

men att säga nåt behöver man ju inte göra självmant eller hur? man kan säga nåt när man svarar på en fråga;)

men att säga nåt behöver man ju inte göra självmant eller hur? man kan säga nåt när man svarar på en fråga;)

Om hon bara är knäpptyst när han frågar om p-medel framgår nog svaret ändå. ;) Dock håller jag med dig om att hon hon ljuger är det inte riktigt fear, men säg mig hur en lag skulle se ut? Ord skulle stå mot ord i varenda rättegång - och då vet vi ju alla hur det i praktiken skulle se ut. Tjejens ord skulle inte vara vatten värt - hur ser det inte ut i varenda våldtäktsrättegång? Så även om det är en fin tanke i praktiken funkar det inte. Vi måste ha det som det är nu.

Men för att återgå till ämnet - om du träffar en kille och ni ska ha sex, och han då säger att han är steril - skulle du då köpa det rakt av? Jag skulle inte göra det i vilket fall. Jag ansvarar själv för om jag inte vill bli oplanerat gravid - det gör alla människor. Alltså ansvarar även killar för att skydda sig om de inte vill bli oplanerat gravida.

Jag tänker väldigt logiskt när det gäller prylar. Har jag inte råd, ger jag fan i att skaffa det.

Men ett barn är inte en pryl.

Enligt dig så är jag en otroligt oansvarig person som inte gör saker i rätt ordning eller hur? För att jag inte ville döda det som skulle bli en framtida idivid? Har du barn? Har du varit gravid?

nej en lag går ju inte att fixa..men däremot är det omoraliskt..

om en kille jag är i ett förhållande med skulle säga att han var sterilliserad skulle jag dumpa honom för jag vill ha barn i framtiden, men förutom det hade jag trott på honom och då hade jag inte skyddat mig.. däremot om det hade vara ett engångs ligg hade jag skyddat mig

:bow::bow::bow:

Det är bara oansvariga människor som skaffar prylar, djur & barn när de egentligen inte har råd.
Vem vill sätta sig i en sådan situation & hur i hela fridens namn kan man tycka att det är rätt att "alla andra" ska ställa upp med ekonomiskt bistånd till folk som inte har tillräckligt med vett för att investera i sig själva och göra saker i rätt ordning?

Lycanthrope, tack gode gud att det finns människor som dig & som vågar stå för det!
:o
Tro mig, jag får ta mycket skit för det ibland också. ;):angel:

Var ifrån har ni fått att TS går på soc??
Det var inte just TS vi diskuterade ang soc.

Jag tänker väldigt logiskt när det gäller prylar. Har jag inte råd, ger jag fan i att skaffa det.

Men ett barn är inte en pryl.

Enligt dig så är jag en otroligt oansvarig person som inte gör saker i rätt ordning eller hur? För att jag inte ville döda det som skulle bli en framtida idivid? Har du barn? Har du varit gravid?
Men samtidigt ska man väl inte skaffa barn när man inte har någon ekonomi.
Jag vill inte lägga skattepengar på att andra skaffar barn faktiskt.

Men råkar man bli gravid och verkligen inte vill göra abort så är det väl inte så mycket att göra.

Jag har varit gravid, mer än en gång. (våldtäkt samt misstag) .
Jag skulle inte tveka att göra abort igen.

Tänk så olika man kan vara. Jag lägger mer än gärna skattepengarna på just barnen.

Skola och sånt är väl en sak att lägga pengar på men alla dessa tjejer som lever på soc och skaffar barn, det är bara dumt tycker jag.

Skola och sånt är väl en sak att lägga pengar på men alla dessa tjejer som lever på soc och skaffar barn, det är bara dumt tycker jag.

"Alla dessa tjejer..."

Du, de kanske inte skulle behöva leva på soc om deras barns fäder brydde sig! Personligen ser jag hemskt gärna att socialbidrag går till människor som behöver hjälpen. Om det är ensamstående föräldrar, ungdomar som behöver tillfällig hjälp, sjukskrivna eller whatever... det kvittar. Socialbidraget finns till för de som behöver hjälp att komma på fötter. Jag är glad att det säkerhetsnätet finns.

Jag ser det inte heller som min eller samhällets uppgift att säga till folk när det är lämpligt för dem att skaffa barn.

Hur många är "alla dessa tjejer" och som sagt, det finns ju definitivt män inblandade om "alla dessa tjejer" blir på smällen... men just det, de är ansvarsbefriade. De är ju män.

Om nu kvinnan inte säkert vet att mannen vill bli far och vet att hon inte vill göra en abort om hon blir gravid, varför har inte även hon ett ansvar för att skydda sig så hon inte blir gravid.

Menar du att om mannen inte vill bli far eller kvinnan inte vet om mannen vill bli far så ska hon vara den som främst skyddar sig mot graviditet? Oavsett vad hon vill?

Om en kvinna resonerar som du gör; tycker att man inte ska ha barn om inte båda verkligen önskar barnet och kan vara fullvärdiga föräldrar; fine; i det fallet håller jag med om att kvinnan ska skydda sig i sådana fall där hon inte vet var mannen står. För då vet hon ju att hon INTE vill bli gravid med en man som inte säkert kan stå för det åtagandet.

Om en kvinna däremot vet att HON vill ha barnet så... varför ska hon då ta ansvaret för skyddet? Varför ska hon ansvara för att mannen ska slippa bli far? Det får väl han göra! Om han är mån om att inte bli pappa så har han några saker han kan/bör göra:
1. Ta på en kondom (bäst, enklast, säkrast).

2. Fråga kvinnan om hon skyddar sig (och hoppas hon talar sanning). Om hon då säger nej: på med kondomen eller räkna med eventuellt faderskap.

3. Ta upp abortfrågan. Är hon beredd att göra abort ifall resultatet blir att hon blir gravid? Om svaret är tveksamt: på med kådisen. Om svaret är säkert "ja jag gör abort": på med kådisen ändå om han är mån om att inte riskera att hon ändrar sig eller ljuger. Ett ganska uselt alternativ dock; att använda abort som p-medel..... en kille som bryr sig om tjejen trär på kådisen ändå; för att hon ska slippa den kroppsliga o (ev) psykiska påverkan som en graviditet och abort ändå kan ha.

Dessutom: om han bryr sig om sin egen och sin sexpartners hälsa så är ju kådis kanonbra.

En kvinna som inte vill ha barn med en man gör givetvis samma sak!

Senast ändrad:

dessutom tänk om de var i ett förhållande, hon sa hon gick på p piller eller nåt.. ja då är det väl onödigt att använda kondom för faktiskt så litar man på sin partner eller?att hon säger om hon missar något piller osv.. men uppenbarligen får killar anta att inte i sitt förhållande kan man lite på någon och använda kondom jämt(p-piller för killar?)

Klart man ska kunna lita på sin partner i en relation! Trots att någon tidigare i tråden talade om "otaliga fall" där kvinnor lurat män att bli fäder mot sin vilja så tror jag ändå att de allra flesta relationer faktiskt fungerar just så: att de tjejer som säger att de äter p-piller faktiskt också GÖR det.

Däremot bör väl också män kunna vara så pålästa att de i dagens Sverige vet att p-piller inte ger ett 100% skydd? Om en kvinna blir gravid trots p-pillerskydd så tror jag att det i de flesta vettiga relationer resulterar i en diskussion paret emellan; där båda får säga sin mening och väga för- och emot innan man bestämmer hur man ska göra. En del väljer abort, andra väljer att föda barnet. Och ibland skiljer sig uppfattningen åt; då blir det kvinnan som fattar det slutliga beslutet.

Om nu en man i en relation är bombsäker på att han INTE vill ha barn så bör han kanske skydda sig i högre grad än vad p-piller kan göra? T ex med komplettering med kondom eller sterilisering.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar