Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gud skjut mig och snäll buke hjälp mig!

Oj så roligt för dig!
Detta är dock ingen skröna.

Och tar man ut spermierna i stort sett direkt kondomen är slängd så är de inte döda. Det hävdar tom barnmorskan.

Jag tror att det är ett överdrivet rättvisetänkande som har slagit fel.

Fri sex och fri abort samt sexualitet fullständigt fristående från barnalstring har banat vägen för detta.
Och jag tror att de allra flesta av dessa inte har barn själva.
I det läget så kan man tänka så kallt och mekaniskt.

Förr så var det ju kvinnan som "blev med barn" och mannen som bara kunde dra.
Med de nya lagarna runt faderskap samt fri abort så är ju rollerna litet omvända och det är nog svårt att anpassa sig till det.

Man måste också komma ihåg att fri abort i Sverige inte har funnits så länge.
När jag föddes så fanns den inte utan det var olagligt.

Oj så roligt för dig!
Detta är dock ingen skröna.

Och tar man ut spermierna i stort sett direkt kondomen är slängd så är de inte döda. Det hävdar tom barnmorskan.

Hon gjorde alltså denna manöver på natten? Hur fick hon in spermierna?

Föga troligt...

Ja. Med tanke på att barnmorskor varnar för att bara ett par droppar kan göra en gravid så tror jag det är mycket väl möjligt. Och jag "vet" ju faktiskt att det är sant. Att få in dem kan väl inte vara så jäkla svårt.
Sen vad ni tror skiter jag fullständigt i.

Det var mer moralen över hela grejen jag undrade om.
För där är faktiskt tjejen en egoistisk subba. Barnet kan hon väl behålla men killens pengar ska hon låta bli. Har man inte råd att ta hand om sitt barn ska man inget barn ha.

Hon gjorde alltså denna manöver på natten? Hur fick hon in spermierna?

Föga troligt...

Super_Soaker,_bottle_shot,_vattenpistol

??:idea:

Jag tycker självklart du ska behålla barnet om du vill det.
Men du är bara i 8e veckan, det kan hända mycket fortfarande, bara så man är medveten om det.

Däremot tycker jag INTE du ska kräva pengar av pappan, det borde stå okänd då eftersom du tydligen velat bli gravid.
Jag tycker det är riktigt riktigt fult och egoistiskt att tvinga någon att bli pappa mot sin vilja faktiskt.

:bow::bow::bow::bow::bow:

Ja. Med tanke på att barnmorskor varnar för att bara ett par droppar kan göra en gravid så tror jag det är mycket väl möjligt. Och jag "vet" ju faktiskt att det är sant. Att få in dem kan väl inte vara så jäkla svårt.

För där är faktiskt tjejen en egoistisk subba. Barnet kan hon väl behålla men killens pengar ska hon låta bli. Har man inte råd att ta hand om sitt barn ska man inget barn ha.

Så sådana som mig själv ska inte ha barn då?

Det beror väl på.

Du kanske hade en partner och stadig ekonomi när du skaffade barn?
Då kan du ju inte hjälpa hur det blivit. Jag har för mig att det är du som har haft det lite jobbigt osv.. inte för att det hör tråden till.

Men om man redan lever på soc och allt ser mörkt ut tycker jag inte man ska skaffa barn..

Det är inget tvivel om att det är omoraliskt att inseminera sig med sperma från en man som inte har godkänt det MEN är det moraliskt rätt att strunta i sin avkomma? Barnet som, hur det än har blivit tillverkat, rår inte över omständigheterna.

För mig är ansvaret för att skydda sig själv från att hamna i en sådan situation absolut (våldtäktsfall undantagna). Lika ansvar gäller. Börjar man tulla på det så kommer vi ju ramla tillbaks på att det ytterst är kvinnans ansvar och männen kan skita i att ta ansvar öht. Den gamla "goda" tiden...

Men är du helt ***********??!!

Du tror det är pengarna man vill åt??

Det handlar inte om att ha råd eller inte, det handlar om att ta ansvar för sina handlingar. Den dryga tusenlapp man får i underhållsstöd kan nog dom flesta ha och mista.

Om man nu absolut inte vill ha barn får man väl spola ner kondomerna i toan!

Det beror väl på.

Då kan du ju inte hjälpa hur det blivit. Jag har för mig att det är du som har haft det lite jobbigt osv.. inte för att det hör tråden till.

Men om man redan lever på soc och allt ser mörkt ut tycker jag inte man ska skaffa barn..[/QUOTE]

:bow::bow::bow:

Det är bara oansvariga människor som skaffar prylar, djur & barn när de egentligen inte har råd.
Vem vill sätta sig i en sådan situation & hur i hela fridens namn kan man tycka att det är rätt att "alla andra" ska ställa upp med ekonomiskt bistånd till folk som inte har tillräckligt med vett för att investera i sig själva och göra saker i rätt ordning?

Lycanthrope, tack gode gud att det finns människor som dig & som vågar stå för det!

Det handlar inte om att ha råd eller inte, det handlar om att ta ansvar för sina handlingar. Den dryga tusenlapp man får i underhållsstöd kan nog dom flesta ha och mista.

Och har man inte det bör man kanske (åter kommer till det här hela tiden;) ) inte ha sex. Hålla sin säd under kontroll.

Ja men visst o huruvida man blir en bra föräldrer eller inte är ju en ren ekonomisk fråga... :grin:

Det är bara oansvariga människor som skaffar prylar, djur & barn när de egentligen inte har råd.
Vem vill sätta sig i en sådan situation & hur i hela fridens namn kan man tycka att det är rätt att "alla andra" ska ställa upp med ekonomiskt bistånd till folk som inte har tillräckligt med vett för att investera i sig själva och göra saker i rätt ordning?

Lycanthrope, tack gode gud att det finns människor som dig & som vågar stå för det!

Göra saker i "rätt ordning"? Vem bestämmer vilken ordning som är rätt? Jag tycker det är läskigt att ens insinuera att någon skulle ha rätt att diktera villkoren under vilka andra får skaffa barn. Att skaffa barn är också att investera, att investera i framtiden.

Det beror väl på.

Men om man redan lever på soc och allt ser mörkt ut tycker jag inte man ska skaffa barn..

Hade sambo ja, stadig ekonomi fanns det inte då och inte nu heller.
Det är inte det smartaste valet direkt, men man kan tycka så mycket när man själv inte sitter i samma båt.

Om två personer har sex som leder till en graviditet så ska alltså den ena parten kunna frånsäga sig ansvaret? Eller är det just detta att mannen inte ska kunna säga "visste inte att man kunde bli med barn av sex" och samhället får gå in istället som du sätter dig emot?

Som du skriver låter det som att du inte tycker att samhället ska betala för barn som blir till oplanerat utan de som bär ansvaret, men du bugar ju åt Lycathrope som inte tycker att män har någon del i ansvaret för sin säd, så jag förstår inte riktigt hur du menar?

visste han om du inte hade något p-medel? du har ju redan bestämt dig att behålla..om du sagt du inte skyddar dig, ja då får han skylla sig själv.. men är det för du inte sa nåt..ja då är det fult gjort.. hade ni ett förhållande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 342
Senast: soom
·
Relationer Har fixat ett annat nick för att skydda mig själv. Hoppas att ni kan ha förståelse för det. Jag skäms så att hela världen rasar. Håller...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 219
Senast: ekra
·
Gravid - 1år Jag behöver lite hjälp, råd eller kanske bara få prata lite... Jag har precis tagit ett gravtest och testat positivt. Jag skulle haft...
2
Svar
20
· Visningar
5 653
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som...
2
Svar
39
· Visningar
3 420
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar