Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Okej... Dåså, jag tyckte det också... Då kan jag andas lugnare! På måndag ska jag å lyssna på lill*ns hjärta, sen veckan efter det, då ska jag på UL. Visst skulle du dit på tisdagen samma vecka som jag?

Är det ditt första barn?

Ja, tis 22 maj är det dax. Nervös värre då vi ej gjort något VUL el UL innan och inte heller lyssnat på hjärtat. Men magen växer ju & jag tycker mig har kunnat känna rörelser nu vid ett flertal tilfällen. Så jag hoppas allt är bra. :love:

Ja, det är första barnet, för dig med?

Japp! Första för mig också...

Jag skulle ju egentligen inte heller fått höra hjärtat så tidigt, men eftersom jag fick ångestattaker, så lyckades jag få en snabbkoll, och lyssna på hjärtat.

Jag tror inte jag har kännt några rörelser... Hur känns dem?

Jag trodde att det var magen som var i rejält olag första gången jag kände något :rofl:
Men jag skulle på vad vi trodde tidigt UL för att fastställa hur länge jag gått dagen efter det där, så fick jag klart för mig att det var den lille som sparkade, rejält :D

Så förmodligen hade det väl känts tidigare med utan att jag insett det.

Hm., då kanske jag har kännt ändå? Den kurrar å bubblar å har blivit allmänt galen på sista tiden...:D

Japp! Första för mig också...

Jag skulle ju egentligen inte heller fått höra hjärtat så tidigt, men eftersom jag fick ångestattaker, så lyckades jag få en snabbkoll, och lyssna på hjärtat.

Jag har kännt dom som fladder, ungefär som om det är en fjäril som far omkring i magen. Pirrar till i hela magen. :D

Men, varför har jag inbillat mig att du hade ett barn sen tidigare tro? :o
Fick för mig att du fick barn för ca 2 år sen, hehe, undrar vem jag blandat ihop dig med då:D

Hehe, nä inga barn här sedan tidigare. Inte ens varit på tapeten, så jag vette sjutton vem du blandat ihop mig med. :D

*kl*

Här kommer en bild på min senaste gravidmage.
Bilden är tagen i v.40+1 ca 2 timmar innan sonen var ute.
Hann ta en bild mellan värkarna.
phplplun0.jpg

Ahh! Är det ett vanligt problem eller? Jag håller på å göra plommonpure, får se om det hjälper lite...

Jag tror det är ganska vanligt. Ännu värre blir det om man måste äta järntabletter. :crazy:

Du fick tips om linfrön, men jag rekomenderar att du sväljer dem hela, och dricker ett glas vatten till. De innehåller ett gift som frigörs mer om de krossas/tuggas. Man bör heller inte äta mer än två matskedar per dag.

Ursäkta för svanken ?? Ojoj, ska nog lägga in en bild på min mage, har alltid haft en riktig svankrygg..

Och här kommer en bild på min bebismage i vecka 12!

Är eller var ifrån början helt platt över magen..

10041458.jpg

*Knappis*

Varit hos BM idag, livmodern är vid naveln, och bebishjärtat slog 143 slag?!, visade en liten maskin.

Så, alla kloka bukisar, är det en flicka eller pojke? :) Man brukar ju kunna gissa det när man fått höra fosterljuden!

Jag fick en pojke och han brukade ligga på mellan 145 - 154 i hjärtslag. 154 vid vecka 20 och en tid därefter, 145 närmare förlossningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 175
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?