Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Haha, när jag såg kortet som sambon tog så såg jag ju själv att det syntes, har gått omkring å tyckt att det inte syns nå! ;)

Kanske inte syns så mycket uppifrån:D , men på kortet är det definitivt synligt nu:)

Som här då, har lyckats lägga på mig nästan 7 kilo redan, och jag som har 4 månader kvar :eek: .... känns som om jag äter mig till jättemage :D Jag tröstar mig med att jag inte gick upp ett gram första 12 veckorna, iallafall, det är under de senaste 10 veckorna det har ramlat på mig :angel:

Jag har gått upp 2,5 kilo... :) Tror det satt sig lite på låren också.. :D

Upptäckte i morse i duschen att mina bröst växt så jag fått en mini bristning på det ena! :eek: :D Fast den syns knappt!

Ja, usch ja bristningarna... än så länge har min hud hängt med, jag har inte hittat någon än :) Och min vikt har som tur är hamnat på mage och bröst mest, det känns med bra! Det är tom så att de värsta kärlekshandtagen minskat lite :banana: :banana:

Jag hoppas att jag inte får på magen! Mamma har inte en enda, och hon har knystat ut 5 barn! :eek: :D

Kan ju hoppas jag brås på henne!

Vad jag har förstått är det ärftligt hur det blir med det där, fast jag kan vara ute och segla nu......

Jag har en son sedan tidigare, och då fick jag bara lite på magen, de har bleknat nu, och är lite silverfärgade bara! Kanske brås på morsan jag med, 5 barn där med, och jättefin mage :)

Fast ska jag vara ärlig så ser min syrra ut som fan över magen... Bristningar överallt... :eek: Hon fick havandeskapsförgiftning, typ 20 kilo vatten i kroppen osv... :crazy:

Äh, jag brås på mamma! ;)

Jag gick upp 30 kg när jag hade havandeskapsförgiftning, och ja, bristningar fick jag ju. Men vätskan i kroppen sätter sig inte på magen, därför orsakar inte just dom några bristningar, vätskan sätter sig i händer, armar och framförallt benen.

Aha... Ja, de är bara att hoppas att jag slipper bli sjuk, då har jag hellre lite bristningar ;)

Tror att det började från v. 30, då jag fick gå på två kontroller i veckan då jag både läckte äggvita och hade för högt tryck. Träffade läkare med jämna mellanrum som höjde blocktryckmedicinen undan för undan.

I v. 35 blev jag inlagd, och låg inne 8 dagar innan de satte igång mig.

Nu är jag i v. 28 och går på kontroll en gång/v, nästa vecka ska jag träffa läkare för utskrivning av blodtrycksmedicin igen.

Jag tänker vägra bli inlagd igen. Har aldrig i mitt liv känt mig så ensam och haft så tråkigt. Får inte läsa. Får inte se på tv. Får inte ta emot besök mer än någon timme per dag. Bara lyssna på radio, i ett mörkt rum. Jag fasar redan nu för att behöva bli inlagd.

Det värsta med HF är att jag inte kände igen mig, psykiskt. Jag blev förändrad, och jag känner det komma nu igen. Jag bara längtar efter att få sova, sova och sova. Så snart jag gått upp på morgonen längtar jag efter kvällen så jag får lägga mig. Blodtrycket skenar och jag känner mig överspänd och fladdrig. Har svårt att komma till ro och sover dåligt på nätterna. Den bästa upplevelsen med att vara inlagd var sömntabletterna :crazy:

Knapplån

Vecka 17 :D + 5 kg :eek:

phpgsdo0s.jpg

äh, 5 kg för dig är ju inget=)

Du är ju så smal! kroppen måste ju samla på sig lite reserver=)

Fin mage föresten=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 169
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar