Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jösses, din mage är ju urtjusig!

Min ser ut så här nu, vecka 23 och 8 +kilon
9910546.jpg

Va! +5kg? Jag har fått en jättemage och har gått upp 8 kg (är i vecka 32+5), fast en annan har väl lite mer att ta av... När man är supersmal som du så blir det kanske fler kilo...

Kul att det börjar synas lite mage nu förresten! :)

*knapplån*

MIN MAGE I V.18

Minus 4 kg & jag fattar inte hur det går till med tanke på vad magen växer. ;)
Kan inte knäppa jeansen längre, tur att jag ropat in lite mamma jeans på Tradera som bör komma vilken dag som helst. ;)

Prick 2 veckor till UL idag, som vi längtar jag & sambon. :love:

Ja det känns inte direkt som jag kommer panikbanta bort de här 5 kg, jag kan lägga på mig lite till som jag gärna behåller även sen när bebisen är ute. Vi ska på UL om 2 veckor igen :bump:

Sambon sa idag med ett stort leende att det syns, kanske för jag hade en tajt tröja på mig ;)

Vet faktiskt inte alls vart de där 5 kg har hamnat, brösten kanske, från A-kupa och ny är det trångt i C-kupa ;) Fast jag älskar dem, haha, just nu i alla fall när de är lagom hårda och inte hänger :angel:

Det är många på jobbet som inte tror jag är gravid :rofl:

*knapplån

Min mage är jättestor redan!:eek: Jag har börjat oroa mig lite för att något är fel... Ska magen växa så mycket snabbare med andra barnet?

Är bara i vecka 12, men magen går inte att dölja längre:
MagenV12a.JPG

KL...

Min mage ser ut som förra bilden.

1/½ vecka till UL!

Därimot så har mina tarmar sagt upp sig, jag kan inte göra nr 2, å har inte kunnat det på 3 dagar! Lavemang nästa? :crazy:

Ahh! Är det ett vanligt problem eller? Jag håller på å göra plommonpure, får se om det hjälper lite...

Kan vara därför jag har så ont i magen...

Det är vad jag hört/läst i alla fall=)

Har tack och lov inte haft några sånna problem=)

Dricker massor gör jag, men fibrer vet jag knappt va de e=)

usch då=/ men då kan du tjuvläsa veckan innan så du kan förbereda dig:idea:

JA! att jag inte tänkt på det tidigare! :)

Ska skaffa framtidsmaskin, och hoppa över de jobbigaste veckorna... :rofl:

får man låna den å förflytta sig en sånär 2 veckor kanske?=)

KL...

Min mage ser ut som förra bilden.

1/½ vecka till UL!

Därimot så har mina tarmar sagt upp sig, jag kan inte göra nr 2, å har inte kunnat det på 3 dagar! Lavemang nästa? :crazy:

Krossade linfrön och Arlas nya jordgubbs fil med fibrer, äter jag varje morgon, och jag har inte haft någr problem med magen, är nu i v 30 :banana:

Det ska jag testa! :)

Allmän fråga:

Måste bara fråga, är det vanligt att man har ont i magen, alltså att det värker? Min sambos mamma sa att man INTE skulle ha ont i magen, och att det måste vara något fel...:crazy:

Det ska jag testa! :)

Allmän fråga:

Måste bara fråga, är det vanligt att man har ont i magen, alltså att det värker? Min sambos mamma sa att man INTE skulle ha ont i magen, och att det måste vara något fel...:crazy:

Livmodern & bebisen växer ju väldigt mkt under dom här veckorna, så jag tror helt enkelt att det är det man känner av. För jag kan osså ha värk till och från. Inte så att det gör jätteont, men det känns ju. ;)

Okej... Dåså, jag tyckte det också... Då kan jag andas lugnare! På måndag ska jag å lyssna på lill*ns hjärta, sen veckan efter det, då ska jag på UL. Visst skulle du dit på tisdagen samma vecka som jag?

Är det ditt första barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 172
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden