Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Alla bebisars hjärtan slår olika fort vid olika tidpunkter.
Det beror helt på om bebisen sover eller är aktiv.
Lyssnar man en längre stund märker man att det går upp och ner.
Bm skriver ett medelvärde bara. Säger ingenting om könet.

Min bebbe har legar över 140 varje gång tror jag. och de sägs att de ska vara en tjej då. å i mitt fall ska de stämma. om inte han som gjorde ul i v 24 såg fel vill säga=)

Min bebis hjärtljud har pendlat mellan 160 och 140. De har sjunkit ju längre graviditeten går, men nu brukar de ligga på runt 140. Men vi vet inte vad det blir...

Den magen såg inte stor ut för att bara ha två veckor kvar! Vad spännande att det börjar närma sig! Själv börjar jag bli lite "nervös" och jag är bara i vecka 33+3. Jag skulle så gärna vilja planera in vilken dag den ska komma (och gärna tiden också)...

Nä, jag får nog en liten bebis=) magen har dessutom börjat krympa nu när den sjunker=)

Fyra med ungefär samma datum!:) 7/9 är mitt datum, är väl dags att lägga in en bild kanske..

Det är roligt att se allas fina magar!

Nu börjar det likna en gravidmage o inte bara tjockis, här är jag i morse, v.24, stilfull i mina skönaste pyjamasbyxor :angel: +4,5kg hittills.

Magen15maj-07.jpg

Senast ändrad:

Du har ju pytteliten mage om man jämför med mig, som ska ha 6/9..... ska ta kort i kväll, så kanske jag törs lägga ut fläskot här.... Har gått upp 8 kilo!

Ja visst e de kul att det är många samtidigt!

Jag har FORTFARANDE inte tagit ett enda kort på magen, dålig stil faktiskt, men de blir nog så med 3an... Allt är inte lika hysteriskt nu, men det ska bli, jag lovar!!!
Jag tror föresten att vi är ganska lika med magen, gått upp lika mycket med!:)

Nu har bebis börjat sparka så det står härliga till... Känns som någon duttar på insidan... Skithäftigt, och MYSIGT! :D

Nu kan jag hålla koll på h*n själv! :banana:

Tack så mycket!

Ja, visst är det mysigt när de talar till oss, de små liven:love: , här kör vi med kickboxningsmetoden:rofl: :rofl:

Fortsätter min på det här viset, så kommer h*n bli en NINJA! :D

Åh... snart UL... 6 dagar kvar!

nä, så stor vad du ju inte, fin mage! är det nån mer som upplever att magen är annorlunda beroende på vilken tid på dagen det är? Mitt kort togs på morgonen, då är den lägre om man säger så, på kvällen kan den vara jättejobbig o trycka mer under bysten. Det beror ju på om jag ätit oxå, en tugga för mkt o livet blir genast lite jobbigare.. Jag äter helt klart mindre portioner nu, det märks att nån tävlar om utrymmet där!

Ja, vi vill se mage! Jätteroligt att några håller samma planering, att höra hur andra upplever samma tillstånd, vi är ju så olika o ibland väldigt lika!

Det här året verkar vara väldigt produktivt i min bekantskapskrets, inte mindre än 10par har fått/ får barn -07! (min bästa vän fick en pojke igår morse!:bump: jag sprang runt rörd med tårar i ögona o drog i mina kollegor för att de skulle komma till min plats o titta på underverket på skärmen :rofl: , plötsligt blev det väldigt overkligt, det är en sån där som ligger i min mage!!!!)

Jo, här ändras magen efter dagens tid med, på morgonen är den oftast lite mindre och slankare sas, och på kvällen är det en mycket tydligare gravidmage:D

Jag äter också mindra portioner, och ännu långsammare än vanligt, vilket får till följd att min sambo oftast hinner äta två portioner, duka av, diska och torka bordet innan jag tar min sista tugga :p Däremot äter jag oftare nu än förut, kan vakna på morgonen av att jag är vrålhungrig! det har nog inte hänt sedan första sonen för snart 16 år sedan :eek: ! Godis och gröna äpplen finsn det dock ingen som helst begränsning för :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 176
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar