Golden Retriver

Sv: Golden Retriver

Jag har aldrig uttalat mig om hur många egenskaper hon har fått från de kanadensiska linjerna just för att jag inte har en susning om hur de kanadensiska goldenlinjerna är. Jag vet bara att de finns där.
Mitt uttalande om de kanadensiska linjerna var inte direkt riktat till dig, utan till de som frågat om dem i tråden, ledsen att jag glömde skriva det.
Men jo, hennes uppfödare har inte många varma ord om Loka heller. "Jag har tröttnat på henne." "Jag förstår mig inte på henne." Osv.
Ungefär samma sa hon om hennes mamma, fast att hon var mesig var visst det värsta. Trots det så hade hon tre kullar på henne, vilket jag tycker är märkligt. Sedan så kan jag tycka att det är konstigt att hon hade hunnit tröttna på Loka, för strax innan du fick henne hade hon lånat ut henne så hon hade fått valpar hos en annan kennel (en av Sveriges mest oseiösa, för övrigt). Hon fick sina valpar nästan på 2-årsdagen, vilket innebär att hon parades alldeles för tidigt. Tur att du fick ta henne, så hon slapp bli en avelsmaskin...

Det du beskriver de kan.linjerna som låter mer som min förra hund som var en rak kopia av sin far, Vassruggens Kettil Eyrbygga "Pommac".
Jo, jag tycker också det - fast jag har inte hört någon som upplevt hans far som så jobbig som han själv;)

Mm. Vill helst inte prata mer om uppfödaren, tar det hellre via PM isf.

Men finns det en golden till som är som Loka till sättet är hon välkommen hem till mig.

Missminner jag mig, eller tyckte du inte för ett tag sen att hon var lite för lugn? Har du anpassat dig nu?;)

Jo jag har nog anpassat mig. :D Och egentligen har jag sagt att jag inte ska ha golden igen. Men finns det en likadan som Loka så kan jag nog göra plats. :)

Jag blev erbjuden Billies kullsyster... :D Vet inte om jag berättat det.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 462
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
544
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 666
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation