Nej, jag menar aldrig alla
Men flera i tråden argumenterar att alla, oavsett om de tror det eller inte, har varit rebelliska i tonåren. Som sagt oavsett om de märkte det eller inte, oavsett om de tycker det eller inte.
Så försök läsa alla mina inlägg och sätta dem i ett sammanhang med varandra, eftersom jag svarar på någons kommentar, på mitt inläggt, i en lång tråd. Men inte har lust att beskriva hela sammanhangstråden i varje inlägg. Absolut, jag kanske borde klippa alla mina citat och lägga in framför det citatet jag svarar på.
Så tänk dig nu att vi har en tråd här om tonår och rebelliskhet, några i tråden hävdar att de inte var rebelliska. Föreställ dig nu att detta visst inte för mig framstår som helt omöjligt med tanke på att det fanns en tonårskultur även bland 40-talisterna, föreställ dig att några 40-talister på vissa ställen faktiskt var hippies, festade, osv osv. Kan man sedan föreställa sig att några av dessa fick barn och att vissa av dem minns hur det var att vara tonåring och är ganska förstående. Voila, du kan ha en förklaring till att några av de som inte kände sig rebelliska i tråden skulle ha kunnat gå på några discon och dricka lite alkohol utan att föräldrarna svimmade av chock. Men för att överförklara, självklart inte alla, några av de som kände sig rebelliska kanske inte gjorde det av helt andra orsaker. Och självklart och helt uppenbart har folk föräldrar som är födda tidigare och senare. Men hela andan i tråden gick åt att antyda att föräldrar själva aldrig någonsin varit tonåringar med en tonårskultur och aldrig någonsin kunde minnas denna.