Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Kl

Är det någon som vet om de har regntäcken med helhals 100 g i stl. 125?
Ska dit på lördag och tänkte även kika på flughuva till b-ponnyn, samt vattenhink, saltsten och fleecetäcke.

Jag längtar dit nu, skulle vilja åka snart, får se om jag kan övertala någon att följa med :D
Ni som varit där nyligen eller ska dit snart, kan ni berätta lite vad som finns just nu?
Några fina schabrak?

Vad finns det för olika veterinärtillbehör? Jodopax, helosan m.m? Och vilka priser? :D

Finns helosan, jodopax i vanlig flytande form och i gel. Massa olika salvor, bomull, heter dom vet flex dom där bandagen?.
Fyra ess salva..

Har ingen koll på priserna. geljodopaxen låg på 60 kr tror jag det var när jag köpte den sist jag var där och vet flexen är ganska så billiga där.

Regntäcken med halvhals- ungefärliga priser??
Träns med lite bling bling?- pris?
Foder- är det ngn markant prisskillnad mot Lantmännen/Granngården?
Vad har de mer som är prisvärt?
Jacson-kläder ?
Mountain Horse?

Min man tror inte att man tjänar in resan till Ullared genom att köpa hästsaker, att det är billigare att skippa resan och köpa hemma på Hööks tex.

Alltså, det är svårt att säga, ibland är det väldigt urplockat i storlekar etc, och ibland finns det inte allt mycket av märkesgrejerna, och då tror jag faktiskt inte att man tjänar speciellt mycket på ENBART häst-sakerna. Har man långt att åka så är det nog billigare att beställa från Börjes i Tingsryd exempelvis.
Upplever att det man tjänar mest på i Ullared är leksaker till barn, och ofta ytterkläder till både barn och vuxna.

Håller med. Ibland kan man fynda RIKTIGT bra, som när jag köpte mina gummifodrade lädertyglar för ca 80 kr. Googlade när jag kom hem och nätbutiker tog ca 400 kr förs exakt likadana tyglar... Det var ett FYND :)!! Men ibland hittar man ingenting, och det är väl det som gör det lite spännande... ;)

Inte så länge tills jag ska dit nu! Nästa fredag :)!

*KL*

Undrar om någon vet ifall de fortfarande säljer de mjuka dressyrskydden från Isabell Werth? De är i neoprenliknande material. Köpte frambensskydden förra året och det är de enda skydden som min häst tycker riktigt bra om (ja hon har åsikter om det mesta!) så tänkte införskaffa ett par till bakbenen också om det finns.

Isabell Werth skydden fanns kvar när jag var där i onsdags iallafall :)

Min kille älskar sina med :) Ska om jag lyckas få tag i dem köpa en uppsättning till. Kollade på nätet.. 71 euro :o paret. Jag gav vad.. 299 kr :p

Jag åker ner lite spontant nästa vecka! :p

Jag tycker det är lite dåligt med bilder i tråden nu!

*knapplånar*

psst, ett litet tips...
Jag jobbar i Ullared (inte på GeKås) så om någon behöver ett skickebud så kan jag hjälpa till om ni vill ha något speciellt därifrån ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 614
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 751
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 504
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025