Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Tack :) Stod och valde mellan silver och guld. Det fanns bara 2 par i guld igår när jag var där. Tänkte testa rida i dom idag :)

Berätta gärna vad du tycker :)! Själv har jag aldrig ridit med ett par ledade stigbyglar, så jag vet egentligen inte hur det ska kännas...

Jag köpte sadelhängare i oktober dom kostade 49.90 och tränshängarna har jag för mig kostade 9.90 :)

Jag var där i torsdags och skulle ha tränshängare men fanns inte en enda... fanns inte ens en tom hylla för dem vad jag kunde se :(

Berätta gärna vad du tycker :)! Själv har jag aldrig ridit med ett par ledade stigbyglar, så jag vet egentligen inte hur det ska kännas...

Tyckte de var mjukare än vanliga att rida med tyckte jag men jag kan inte förklara varför. Jag vet inte heller hur det ska kännas egentligen :D

Tyckte de var mjukare än vanliga att rida med tyckte jag men jag kan inte förklara varför. Jag vet inte heller hur det ska kännas egentligen :D

Visst är dom sköna!
Det blir en helt annan känsla, på ett positivt sätt :)

Myzan87 + matmissbrukaren: Kul att höra era recensioner :)! Hoppas, hoppas nu bara att de finns kvar när jag kommer om lite drygt 2 veckor. Och att GULD finns kvar!!

Såg ett par i guld idag när jag var där i alla fall. :) Fanns också i rött och silver.

Är det någon som varit på Ullared nyss och sett:
● Rexlexset
● Rundsydda tyglar
● Bruna Ridbyxor
● Skimmelshampoo
● Kortärmade Pikéer
● Långärmade Pikéer
:)

● Rexlexset
● Rundsydda tyglar
● Bruna Ridbyxor
● Skimmelshampoo
● Kortärmade Pikéer
● Långärmade Pikéer

Reflexer fanns det gott om sist, men bara gula.
Rundsydda tyglar har jag aldrig sett. Det beror lite på vad dom har inne men det varierar med vad dom har för färg på ridbyxorna. Det har funnits alla möjligt färger.
skimmelschampoo har jag ingen koll på men det finns andra. Det har funnits både kortärmade och långärmade pikéer tidigare. Beror lite på säsong med men dom har nog börjat dyka upp nu.

● Rexlexset
● Rundsydda tyglar
● Bruna Ridbyxor
● Skimmelshampoo
● Kortärmade Pikéer
● Långärmade Pikéer

Var där i måndags. Då fanns alla reflexer, många ridbyxor och flera skimmelschampo. Och torrschampo, underbara uppfinning! :)
Pikéer o tyglar kollade jag ej.

Brukar alltid finnas fleece :)
Det enda som är om det finns i storleken man behöver för det varierar en hel del.

Ja det hade de gott om. Såg bara i förbifarten att de hade fina färger. Tittade inte mer för att inte trilla dit. ;)

*KL*

Undrar om någon vet vad som brukar finnas i foderväg på Gekås? Jag är ute efter typ något müslifoder av baskaraktär där mineraler är tillsatta. Har jättesvårt att få i min häst någon typ av mineraler alls, har testat det mesta nu. Men hon verkar gilla typ müslifoder. Har de något sådant?

När jag var där för ett par veckor sedan hade dom kraffts blåa musli, muskel och grov 90 och 125! Plus mineraler och lite andra fodersorter som jag inte kommer ihåg...

Ska snart åka ner till Gekås och undrar om det är nån som vet om dom brukar ha långa chaps? Shortchaps har jag sett där tidigare men har inte tänkt på om dom har hellånga oxå.

Har väl egentligen aldrig letat efter långa chaps där, men kan inte heller påminna mig om att jag sett några. Jag TROR inte att de har.

Har nog aldrig sett några såna där och jag är där titt som tätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 614
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 501
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka